لوگو امرداد
همراه با گرامیداشت مقام آموزگار

آیین نخستین چهره گهنبار در شیراز برگزار شد

انجمن زرتشتیان شیراز نخستین چهره گهنبار سال 1401 را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شنبه 10 اردیبهشت‌ماه در نخستین روز از چهره گهنبار میدیوزرم گاه در محوطه‌ی باز باغ وقفی شیراز برگزار کرد.

نخست از ساعت 18:30 اوستاخوانی موبدیار رستم خسرویانی انجام شد و پس از آن از نونهالانی که به آوای خوش اوستا گوش جان سپرده بودند، سپاسداری شد. سپس هوشنگ اسفندیاریان سخن‌گوی انجمن زرتشتیان شیراز به رسم تمامی گهنبارها به ارایه‌ی گزارش گاه‌تا‌گاه انجام پرداخت، وی با شادباش سال نو وآرزوی تندرستی برای همه‌ی باشندگان، روز آموزگار را به تمامی آموزگاران به ویژه آموزگاران کلاس‌های دینی که بدون هیچ چشم داشتی مشغول به فعالیت هستند، شادباش گفت و از بازگشایی مجدد پذیرشگاه به روی مسافران ابراز شادمانی کرد.
در ادامه به مناسبت گرامیداشت روز آموزگار برنامه‌ای از سوی انجمن اولیا و مربیان ترتیب داده شده بود که با گات‌هاخوانی آرنیکا بهمردی وپارسا دهموبد دو تن از دانش‌آموزان کلاس‌های دینی آغاز شد.
مجری برنامه دکتر کتایون نمیرانیان با اشاره به این‌که نخستین آموزگار راستین اشوزرتشت بوده است، فرا رسیدن روز آموزگار را به آموزگاران امروز و دیروز شادباش گفت؛ سپس نونهالان آریا مهربان شهریاری، آرتان سرایی و راتا پوردهی به ترتیب بندی از گات‌ها، سرودی از فریدون مشیری و سروده‌ای به زبان دری از ناهید فلفلی را به آموزگارانشان پیشکش کردند.
سپس خسرو قدس فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز نیز با شادباش روز آموزگار از برگزاری گهنبار دانش‌آموزی به عنوان نکته‌ی مثبت این گهنبار یاد کرد و لوح تقدیر و کارت هدیه‌ای که از سوی انجمن اولیا و مربیان تدارک دیده شده بود را به آموزگاران کلاس‌های دینی پیشکش کرد. وی در پایان سخنانش از همه‌ی دانش‌آموزان،آموزگاران وانجمن اولیا ومربیان که برای برگزاری هر چه بهتر گهنبار ‌زحمت کشیده بودند قدردانی کرد و همچنین از بزرگوارانی که با ‌دهش‌های خود انجمن زرتشتیان شیراز را یاریگر بوده‌اند نیز به نیکی یاد کرد.
در پایان این مراسم که هماهنگی آن را آرمیتا جمشیدی کلانتری بردوش داشت از باشندگان با آش و سیروگ و کماچ که از سوی خانواده اردشیر پشوتنی زاده تدارک دیده شده بود، به روش بیرون بر پذیرایی شد.

1 1

2 1

3 1

4 2

5 1

6 1

7 1

8 1

9

10

11 1

12 1

13 1

14

15 1

16

17 1

18 1

19

فرتورها از شهرام پوردهی است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06