لوگو امرداد

دفتر دوم مجموعه مقالات زبان‌شناسی و ایران‌شناسی منتشر شد

WhatsApp Image 2022 05 18 at 4.19.49 PMدفتر دوم مجموعه مقالات زبان‌شناسی و ایران‌شناسی، پژوهش سعید عریان و به کوشش مریم حاتمی از سوی انتشارات بَرسَم به چاپ رسید.

سعید عریان زاده‌ی 1329 متخصص در زبان‌شناسی، فرهنگ و زبان‌های باستانی ایران، زبان‌های سامی (آرامی) و عربی و دارای ده‌ها مقاله و ترجمه و پژوهشی و ده جلد کتاب ترجمه پژوهشی است. کتاب پیش رو دفتر دوم مجموعه مقالات این پژوهشگر فرهنگ و زبان‌های باستانی و استاد متون پهلوی دانشگاه علامه طباطبایی است.  در مقدمه‌ی کتاب به قلم نگارنده چنین آمده است:
مجموعه حاضر نسبت به مجموعه پیشین هم دارای مطالب بیشتری است و هم از نوع چشم‌گیرتری برخوردار است. ترتیب مقالات، نظم دقیق و خاصی ندارند جز این‌که طولانی‌ترین مقاله در آغاز و گفت‌وگوها در پایان، مجموعه قرار گرفته‌اند. همان گونه که در مقدمه‌ی مجموعه نخست گفته شده هر یک از مقالات بنابر دلایل خاصی نوشته شده و تا حدی که امکان دارد و دغدغه‌ای را بر طرف می‌سازد. در مورد گفت‌وگوها نیز مساله کاملا روشن است. بی‌تر دید مساله خاصی سبب انجام آنها بوده است کما اینکه در آغاز پا در میان گفت‌وگو به آن اشاره رفته است. در مورد گفت‌وگوها ذکر این مطلب ضروری است که توان آنها پس از انجام گفت‌وگو، در هنگام انتشار از سوی مصاحبه‌کننده یا مدیران نشریه انتخاب شده و نگارنده نقشی در آن نداشته است و به طبع این امر نیز از مصالحی پیروی می‌کرده است. در مورد نقد کتاب «شناخت هویت زن ایرانی» نیز باید گفت که عنوان آن نیز از سوی گردانندگان نشریه فرزانه انتخاب شده است و نگارنده عنوان دیگری را برای آن برگزیده بود. برخی از مقالات نیز دارای تحریر دیگری نیز هست همانند «پسر دانشکامه»” که باری دیگر با آوانویسی متن با عنوان «چم کستی» در جشن‌نامه دکتر محسن ابوالقاسمی تحت عنوان پشت فرزانگی صفحات ۳۶۹ – ۳۸۵ در سال ۱۳۸۴ منتشر شده است. به هر حال نگارنده امید دارد که هر یک از این مطالب بتواند ابهامی را برطرف نماید و در مجموع به دانش و آگاهی خواننده بیفزاید. در پایان بار دیگر زحمات بانو دیناز دهنادی را در انتشار و سرکار بانو مریم حاتمی را در جمع آوری و آماده سازی این مجموعه پاس میدارم. سعید عریان-بهمن 1400

نشر برسم چاپ نخست، دفتر دوم مجموعه مقالات زبان‌شناسی و ایران‌شناسی را در دسته زبان‌شناسی با جلد شومیز، قطع وزیری و با شمارگان 300 بهار ۱۴۰۱ منتشر کرده است.

مجموعه مقالات زبان‌شناسی و ایران‌شناسی (دفتر دوم) در ۴۹۱ رویه و مقدمه‌نگاری سعید عریان به بازار کتاب آمده و به بهای 180,000 تومان در فروشگاه کتاب امرداد در دسترس است.

برای خریداری کتاب با دفتر امرداد به شماره‌‌های ۸۸۳۲۵۳۲۹ و ۸۸۳۲۵۳۳۰ و ۸۸۳۲۵۳۳۱ تماس بگیرید و یا کتاب را از بخش فروشگاه تارنما به نشانی اینترنتی https://amordadnews.com/product/ آنلاین خریداری کنید.

خرید اینترنتی کتاب مجموعه مقالات زبان‌شناسی و ایران‌شناسی (دفتر دوم) از فروشگاه امرداد

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10