لوگو امرداد

همایش خودروهای کلاسیک کلکسیونی و آنتیک در مشهد برگزار شد

از سال 1389 خورشیدی کمیته کلاسیک مشهد بنیادگذاری شد و به‌گونه‌ی سالانه برگزار‌کننده‌ی نمایشگاه، همایش، رالی، تورینگ درون و برون استانی بوده است. این همایش به بهانه‌ی روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با یاری و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، سید جواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر کمیته‌های مربوط در بوستان کوهسنگی روبه‌روی موزه‌ی بزرگ خراسان از ساعت 9 تا 12 با استقبال چشمگیری روبه‌رو شد. در این همایش بومی، رنگ‌های تند و تیز خودروها زیر نور تند آفتاب و جنب‌و‌جوش و پوشش ویژه برخی دوست‌داران فضایی وصف‌نشدنی ساخته بود.

محمدرضا روبندفروش، مسوول کمیته‌ی کلاسیک استان خراسان رضوی و نماینده حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی با سپاس‌گزاری از بنیاد‌گذاران این همایش با بیان اینکه آستان قدس رضوی نیز گنجینه‌ای عالی دارای ده دستگاه خودرو کلاسیک و آنتیک دارد، ابراز امیدواری کرد امید است که پیرو رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای انجام شده بتوان فضایی دائمی برای خودروهای قدیمی ایجاد کرد که در این صورت قطعا از پشتیبانی کمیته‌های مربوطه و دارندگان این‌گونه خودروها در سراسر کشور برخوردار خواهند شد؛ شایان یادآوری‌ست که بخشی از این پشتیبانی، پیشکش برخی خودروها به موزه دایمی خواهد بود.

در این همایش دارندگان خودروهای خارجی به‌ویژه، آلمانی، آمریکایی، کره‌ای، ژاپنی حضوری پررنگ داشته و شاید بیش از همه شاهد خودروهای مرسدس بنز و بی ‌ام‌‌ و بودیم. شرکت ستاره ایران با کد 1012 از سوی جناب کیوان حسینی مسوول گروه مرسدس بنز استان خراسان رضوی و مجموعه‌دار (کلوپ بنز) در مشهد حضوری پررنگ دارد. در 19 اردیبشهت 1401 خورشیدی، به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی «باغ موزه مرسدس بنز» در منطقه‌ی گردشگری طرقبه، خیابان امام رضا (ع) 3 توسط آقای مهندس امیرعلی کلالی گشایش یافت که دارای بنزهای قدیمی از تولید سال 1954 تا 2018 بوده و این مکان برای بازدید دوست‌داران همیشه دایر است و کلیه کارها مانند دادوستد خودرو نیز انجام می‌شود.

از نکات درخور توجه دیگر، حضور استیشن‌های سفری و جهانگردی بود که تقریبا به شکلی کامل حضور یافته به‌گونه‌ای که بخشی از پارکینگ کوهسنگی ویژهبه این اتومبیل‌ها داشت. در پایان، امید است سازمانهای مربوطه گام‌های بزرگتر و مفیدتری در جهت ارتقای فرهنگی کلان‌شهری نظیر مشهد برداشته و شاهد پیشرفت‌های همه‌جانبه در این قطب فرهنگی، هنری و مذهبی ایران بزرگ باشیم.

38 Nasiri
از راست : محمدرضا روبندفروش، علیرضا روبندفروش مدیر هتل پارسه، آقای ولی زاده رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری، آقای محرابی رئیس کمیته آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، آقای صفرنژاد مدیر موزه بزرگ خراسان ، آقای موسوی مدیرکل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی و آقای مرتضی قریشی

 

و اما سیدمرتضی قریشی فرزند روانشاد سیدعلی قریشی از نیکوکاران بنام خراسان و مشهد است که دانشگاه علوم پزشکی را پیشکش نموده است. در ضمن این خانواده دارای مرسدس بنز 190 هستند که توسط آقای فرهاد افسا به بهترین شکل بازسازی شده است. شایان یادآوری است که فرهاد افسا مجموعه دار و بهترین بازسازی‌کننده متخصص خودرو بنز ایران در مشهد است.

37 Nasiri

36 Nasiri

20 Nasiri 1

30 Nasiri

29 Nasiri

14 Nasiri 1

07 Nasiri 1 09 Nasiri 1 10 Nasiri 1 11 Nasiri 1 12 Nasiri 1 13 Nasiri 1 15 Nasiri 1 16 Nasiri 1 17 Nasiri 1 18 Nasiri 1 19 Nasiri 1 21 Nasiri 1 22 Nasiri 23 Nasiri 24 Nasiri 25 Nasiri 26 Nasiri 27 Nasiri 28 Nasiri 31 Nasiri 32 Nasiri 33 Nasiri 34 Nasiri 35 Nasiri

فرتورها از شرمین نصیری است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04