لوگو امرداد
گزارش تصویری

بازدید کارشناس حفظ نباتات از درختان پیر سبز چک‌‌ چک

کارشناس کشاورزی اداره‌ی حفظ نباتات استان یزد در راستای ارایه‌ی راهکار برای حفظ و نگهداری درختان از فضای سبز زیارتگاه سپندینه پیرسبز بازدید کرد.

کورش قدردان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان شریف‌آباد با اشاره به این نکته که بازدید کارشناس حفظ نباتات برای پیشگیری از آسیب احتمالی به درختان کهنسال زیارتگاه پیر سبز برنامه‌ریزی شده است، در این باره گفت: به دعوت انجمن زرتشتیان شریف‌آباد یزد، مهندس باغستانی کارشناس کشاورزی اداره حفظ نباتات استان یزد از درختان سرو و چنار زیارتگاه پیر سبز بازدید کرد و در راستای نگهداری و افزایش ماندگاری درختان و همچنین پیشگیری از آفات و خشک شدن آنان راهکارهایی را پیشنهاد داد.

برداشتن سنگ‌های دور تنه‌ی درخت چنار داخل نیایشگاه پیرسبز برای آزاد سازی تنه‌ی درخت و ریختن مقداری گِل بر روی سطح خاک درختان سرو و فضای سبز از راهکارهای پیشنهادی کارشناس حفظ نباتات بود.

وی همچنین یادآوری کرد که مهندس باغستانی پیشتر نیز در این زمینه با گردش‌های گذشته‌ی انجمن زرتشتیان شریف‌آباد همکاری کرده است.

از درختان کهنسال پیر سبز می‌توان سرو خمره‌ای جلو خیله‌ی تفتی‌ها با دیرینگی 70 سال را یاد کرد.

1

4

5

3

2

فرتورها از انجمن زرتشتیان شریف‌آباد رسیده است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. لطفا به این درخت دست نزنید سالها به تنهایی در دل کویر عادت کرده برای چه میخواهید دیوار دورش را بردارید اینکه بیشتر صدمه میبیند تمام زیارتگاهها را به بهانه بازسازی از بین بردید سرو پیر سبز را خشک کردید حالا نوبت این جنار شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07