لوگو امرداد
نشست اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران برگزار شد

انرژی تجدیدپذیر خورشیدی کاربردی‌ترین در جهان

انرژی تجدیدپذیر به انواعی از انرژی می‌گویند که منبع تولید آن نوع انرژی، بر خلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر (فسیلی)، قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه دوباره به وجود آمده یا به گفته‌ای دیگر منابعی هستند که پس از مصرف به راحتی جایگزین می‌شوند. سیستم انرژی هر روز در حال تغییر و تحول است و این گذار انرژی با سرعت بسیار زیادی رخ می‌دهد. تغییر و تحول در انرژی‌های تجدیدپذیر در حال پیشی گرفتن از بخش تولید برق از سوخت‌های فسیلی است.

مهندس بزرگمهر پرخیده، کارشناس صنایع از دانشگاه شریف، کارشناس ارشد MBA از دانشگاه تهران و دانشجوی دکترای DBA در دانشگاه تهران، به انواع انرژی‌های تجدید‌پذیر، گستردگی آن در کشور و دیگر نقاط دنیا، تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت.

وی در آغاز از جایگاه انرژی تجدیدپذیر در دو نهاد وزارت نیرو و همچنین سازمان محیط زیست سخن گفت و در ادامه انواع انرژی‌های آبی، نیروی برق‌آبی، انرژی بادی، انرژی خورشیدی، انرژی زمین‌گرمایی و امواج که پرکاربردترین در جهان هستند را به عنوان انرژی‌های تجدیدپذیر نام برد و درباره‌ی هر یک توضیح بازگو کرد.

بزرگمهر پرخیده آماری از تولیدات انرژی فسیلی و تجدیدپذیر در کشور ارایه داد و در ادامه در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری به این نکته اشاره کرد که تولید انرژی‌های نوین در برنامه‌ی پنج ساله‌ی ششم توسعه‌ باید پیگیری شود. بخش خصوصی از راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر استقبال مناسبی کرده است. هزینه‌های این چنین نیروگاه‌هایی با درآمد و نرخ سرمایه‌گذاری اولیه‌ی آن نسبت خوبی را دربر دارد. از این رو استقبال نسبتا مناسبی از این دسته انرژی‌های نوین شده است. در پاسخ به پرسش‌های باشندگان در این زمینه توضیحات تکمیلی ارایه شد.

سخنرانی کارشناسی نشست اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران، شنبه 16 آذرماه 1398 خورشیدی از ساعت 19:30 در طبقه‌ی بالای تالار خسروی و محل نشست‌های انجمن زرتشتیان تهران انجام شد.

amordad 01

amordad 02

 

amordad 04

amordad 05

amordad H

فرتورها رسیده است 

1842

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04