لوگو امرداد

نیک‌اندیشی زرتشتیان در ساخت دبستان دخترانه‌ی «خسرو داسرم»

پروین داسرمدبستان دخترانه‌ی ۱۲ کلاسه «خسرو داسرم» به همت و نیک‌اندیشی خانواده‌ی زرتشتی در ناحیه‌ی دو یزد ساخته و آماده‌ی بهره‌برداری شد.

در آیین گشایش این دبستان که با نیک‌اندیشی پروین داسرم برای تحصیل فرزندان اتباع خارجی ساخته شد، رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بزرگترین افتخار آموزش و پرورش تعلقش به جامعه است و  به دلیل هدف و مقصدی که دارد،همیشه نگاه های ارزشمند خیرمندان، نیک اندیشان و انسان‌های دردمند به حوزه آموزش بوده است.

عزیزی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد هم افزود:زرتشتیان همیشه همگام با مسلمانان، زندگی مسالمت‌آمیز همراه با عشق و محبت داشتند و به کوری چشم دشمنان ایران و اسلام بدون هیچ فاصله ای در کنار هم زندگی کرده و منشا خیر و برکت بوده‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد افزود: وظیفه ما ایجاد شرایط تحصیل مطلوب برای اتباع است که یکی از مشکلات ما در بحث فضای آموزشی و مدرسه سازی  است  که در این راستا نیاز به مشارکت خیرین بزرگوار و سازمان ها و مجامع بین‌المللی داریم.
گفتنی است دبستان دخترانه خسرو داسرم با پیگیری‌های اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد و مشارکت مالی سازمان ریلیف اینترنشنال و اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان به منظور بهره مندی دانش آموزان ایران اتباع خارجی ساخته شد.
به گزارش ایسنا، فرماندار یزد در این مراسم گفت: «زمین این مدرسه توسط یک خانواده‌ محترم زرتشتی اهدا و ساختمان آن توسط خیرین شیعه، اداره کل نوسازی مدارس و کمیساریای عالی تکمیل شده و قرار است محل تحصیل دختران دانش‌آموزی که مذهب و قومیت متفاوتی از سازندگان آن دارند، باشد.»
این دبستان که در ناحیه ۲ یزد قرار دارد، ویژه‌ی دانش‌آموزان اتباع خارجی ساخته شده است و دوشنبه ۷ شهریور ماه ۱۴۰۱ با باشندگی پروین داسرم نیک‌اندیش زرتشتی و از فرهنگیان بازنشسته که پیشینه‌ی مدیریت دبستان دخترانه مارکار را نیز در کارنامه دارد و گروهی از مسوولان استانی گشایش یافت.
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. درود بر تمام خیرین و نیک اندیشان
    بسیار کار نیک و پسندیده ای
    هر روز بیشتر و بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30