لوگو امرداد
هفتصد سال رویارویی عددنویسی پهلوی با عددنویسی هندی، بررسی می‌شود

دکتر محمد اردشیر سخنران منتقد سومین نشست نوا

دکتر محمد اردشیرسومین نشست نوا با عنوان «هفتصد سال رویارویی عددنویسی پهلوی با عددنویسی هندی» از سوی هفته‌نامه‌ی امرداد و خانه‌ی اندیشمندان برگزار می‌شود. در این نشست دکتر محمد اردشیر، استاد منطق و ریاضیات شهودگرای دانشگاه صنعتی شریف به عنوان منتقد موضوع نشست، سخنرانی می‌کند. 

سخنران نشست دکتر آریا بزرگمهر است که به بررسی دستگاه عددنویسی پهلوی و هفتصد سال رویارویی آن با عددنویسی هندی می‌پردازد.
دکتر محمد اردشیر (زاده‌ی ۱۳۳۵ خورشیدی، در شهر بابل، دانش‌آموخته‌ی دانشگاه صنعتی شریف در رشته‌ی برق در پایه کارشناسی در سال ۱۳۵۴ و کارشناسی ارشد در رشته ریاضیات در همان دانشگاه در سال ۱۳۶۹ است. او برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در سال ۱۳۷۴ از دانشگاه مارکت‌ در ایالت ویسکانسین دکترای ریاضی گرفت .
دکتر اردشیر، استاد تمام دانشکده‌ی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف و پژوهش‌گر منطق و ریاضیات شهودگرا است. از وی کتابی به نام «منطق ریاضی در ایران» به چاپ رسیده است که در سال ۱۳۸۴ به عنوان کتاب برگزیده‌ی سال در ایران انتخاب شد.
دکتر اردشیر همچنین کتاب «فلسفه براوئر» درباره‌ی فلسفه و «مبانی مکتب شهودگرایی در ریاضیات» و همچنین کتاب «برهان گودل و حقیقت و برهان» را به فارسی برگردان کرده است. کتاب‌های یادشده از سوی انتشارات مولی و هرمس به چاپ رسیده است.
نشست «هفتصد سال رویارویی عددنویسی پهلوی با عددنویسی هندی» دوشنبه 25 شهریورماه 1398 خورشیدی، ساعت 17 تا 20 در تالار فردوسی خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06