لوگو امرداد
در امرداد 415 چاپ شده است:

چه کتابی برای شناخت کودتای 28 امرداد بخوانیم

p06415کودتای 28 امرداد سال 1332 خورشیدی از جنجالی‌ترین رویدادهای تاریخ ایران است. این رویداد که در پایان سبب سقوط دولت مصدق شد، هم در گستره‏ی کشور و هم در فراسوی مرزها، بازتاب‌های گسترده‌ای داشته و سبب جناح‌بندی‌های گوناگون سیاسی در ایران گشته است.

پژوهشگران بسیاری از همان سال‌ها به این رویداد را واکاوی کرده‏اند و آنچه در این بین به چشم می‌خورد، دیدگاه‌های گوناگون کسانی است که به این رویداد پرداخته‌اند. در این میان، گروهی از پژوهشگران حضور دارند که همواره تلاش کرده‌اند از دریچه‏ی نگاهی علمی و چارچوب‌های تاریخی، به این رویداد و پیامدهای آن بپردازند. در این گفتار، تلاش ما بر این است تا به برخی از مهم‌ترین پژوهش‌هایی که به رویداد کودتای 28 امرداد پرداخته‌اند، نگاهی بیندازیم.

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری است با عنوان «چه کتابی برای شناخت کودتای 28 امرداد بخوانیم؟» که در تازه‌ترین شماره امرداد چاپ شده است. این نوشتار به قلم جمال پیره‌مرد، به کتابشناسی رخداد 28 امرداد 1332 خورشیدی، پرداخته است.

متن کامل این نوشتار را در رویه‌ی ششم (تاریخ و باستانشناسی) امرداد شماره‌ی 415 بخوانید.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

لینک فروش اینترنتی امرداد شماره 415

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های شهر تهران ، کرج و حومه

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06