لوگو امرداد
در امرداد 460 چاپ شد:

تو مهربان‌تر از مهربانی

p07«نام تو مهربان به معنای مهربان است، اما تو مهربان‌تر از مهربانی. شما به‌راستی فردی هستید که چهره‌ای روحانی و نورانی، نشأت‌گرفته از انرژی پرجنب‌وجوش همراه با دانش، خرد و توانایی برای تبلیغ پیام ناب اشو زرتشت، برخوردارید و به همین دلیل است که شما به‌عنوان یک پیر(دانای بزرگ)، بزرگ‌ترین و روشن‌فکرترین موبد ایرانی گرامی می‌داریم اما شما با کمال تواضع و فروتنی، همچنان ترجیح می‌دهید که شما را تنها «موبد مهربان فیروزگری» بنامند. من آن روح فروتن و بخشنده را در شما دوست دارم».

سخنان بالا پیام مِهِر امِل‌سَد، دوست و یار موبد مهربان فیروزگری از آمریکاست که در آیین بزرگداشت این موبد فرهیخته در کنار پیام‌های دیگر دوست‌داران وی پخش شد.
به کوشش هفته‌نامه‌ی امرداد و همیاری انجمن‌ها و نهادهای زرتشتی سراسر جهان،30 امرداد ماه 1401 خورشیدی هم‌زمان با جشن شهریورگان و روز پدر، آیین بزرگداشتی برای موبد مهربان فیروزگری برگزار شد. در این آیین که با باشندگی پرشور دوست‌داران وی و نمایندگان انجمن‌های زرتشتی در جشنگاه خسروی برپا شده بود نخست آیین گهنبار برای تندرستی ایشان خوانده شد، سپس در کنار پخش کلیپ‌ها و پیام‌های مهرآمیز فرزندان و دوستان موبد و سخنرانی‌های دکتر اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس، افشین نمیرانیان فرنشین انجمن زرتشتیان، مهرانگیز شهزادی فرنشین سازمان زنان زرتشتی، موبد پدرام سروشپور، موبد هومن فروهری، سهراب سلامتی فرنشین انجمن شریف آباد تهران (اشا)، مهران زنده‌نوش فرنشین انجمن کرج، فریبا مهرخداوندی به نمایندگی از انجمن تفت و توابع مقیم تهران و بابک سلامتی سردبیر هفته‌نامه امرداد، از ویژگی‌های نیک موبد سخن گفتند.

چکیده‌ای از زندگی‌نامه‌ی موبد‌

موبد مهربان فیروزگری شب چله‌ی سال 1312 خورشیدی، در محله‌ی دستوران یزد زاده شد.

نخست نام شناسنامه‌ای «مهربان ‌شهزادی» را داشت تا زمانی که  پدرش از هند آمد و نام‌خانوادگی خودش، «فیروزگری» را بر وی گذاشت. چهارم دبستان که تمام شد همراه پدر به هند رفت. شش ماه در ایران انگلیسی خوانده بود؛ شش ماه هم در هند زبان انگلیسی و گجراتی را آموخت. دنباله‌ی پیشه‌ی پدر و برادران که موبد بودند، وی ذوق و آرمانِ هم‌ترازشدن با موبدان دانشمند، شهزادی و آذرگشسپ را در سر داشت …

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان «تو مهربان‌تر از مهربانی» به قلم فیروزه فرودی که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه‌ی هفتم (زرتشتیان شماره 460 هفته‌نامه‌ی امرداد بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی 460، از ‌‌دوشنبه، 21 شهریورماه، 1401 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفت.
خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی شماره 460 هفته‌نامه امرداد

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های امرداد در تهران و شهرستان‌ها

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30