لوگو امرداد

گزارش روز سوم کنگره جهانی جوانان زرتشتی در لوس‌آنجلس

گزارش روز سوم کنگره جهانی جوانان زرتشتی در لوس‌آنجلسروز سوم همایش جهانی جوانان زرتشتی در مجموعه‌ی Pacific Palm Resort  لوس‌آنجلس با سخنرانی زایرس وانیا با موضوع «حقیقت شروع فعالیت تجاری خود» شروع شد. زایرس زاده کراچی پاکستان است و در سال ۱۹۸۳ به آمریکا مهاجرت کرد. پس از گرفتن مدرک مهندسی الکترونیک در سال ۱۹۸۷ به کانادا مهاجرت کرد و در آنجا کارشناسی ارشد خود را در این رشته گذراند. او همچنین در سال ۲۰۰۴ به عنوان جوان برجسته زرتشتی در زمینه‌ی کارآفرینی از سوی اتاق بازرگانی جهانی زرتشتیان انتخاب شد. او هم اکنون یک کارآفرین، سرمایه‌گذار، موسس و مدیر دو استارت‌آپ موفق در زمینه‌ی تکنولوژی است. او در سخنرانی خود به بیان مشکلاتی که فرد در مسیر راه اندازی فعالیت تجاری خود با آن روبرو می‌شود پرداخت. سه محور بنیادین سخنرانی او، هدف، مردم و پافشاری بود. افراد از نظر او مهمترین منابع در بیزینس (کسب‌وکار) هستند. دومین اصل از نظر او، هدف، فرد را به ادامه دادن در بدترین شرایط تشویق می‌کند و در پایان پافشاری است که در بیشتر اوقات فعالیت ها را به نتیجه می‌رساند. او ترکیب این سه را برای بالا بردن امکان موفقیت لازم دانست.

پس از سخنرانی زایرس، نوبت به مدیر اجرایی گوگل، کورش میستری ، Cyrus Mystery، رسید که هفت راز رهبری و نوآوری را با جوانان به اشتراک بگذارد. او Product Manager گوگل است و مسوول بخش بازرگانی و رهبر گروه مدیران برنامه و محصول در پنج کشور جهان است. او با صاحبان بیزینس‌ها برای پیشبرد محصولات و بالا بردن بهره‌وری همزمان با کم کردن هزینه کار می‌کند. در سال ۲۰۱۶، کاخ سفید او را برای کمک به بانوی اول برای رسیدن به نوآوری‌های فراتر انتخاب کرد. او همچنین مدیریت سرمایه‌گذاری، آموزش و اقتصاد را در محصولاتی چون Google Chrome, Calendar, Drive, Task و … به عهده دارد. هدف داشتن، انجام دادن کار مورد علاقه، جلوتر از زمان اندیشیدن، قدرتمند بودن، اولویت دادن زندگی بر کار، بزرگ اندیشیدن و گسترش شبکه ارتباطات از نظر میستری، هفت راز برای رسیدن به رهبری و نوآوری است.

در ادامه، تن‌ناز مودی به معرفی درست ارتباطات حرفه‌ای پرداخت. او موسس و مدیر اجرایی Olmo است، شرکت تازه تاسیسی که در پی برقراری ارتباطات موثر و کارآمد است. تن‌ناز مودی در سخنرانی‌اش به اهمیت ارتباط برقرار کردن با افراد و نقش آن در زندگی مدرن و دیجیتال محور امروز گفت.

در ادامه معرفی سریع به سبک WZCC  توسط جهان کوتوال برگزار شد. این قسمت که به گفته‌ی عده‌ی زیادی از شرکت‌کنندگان، از بهترین بخش‌های همایش بود، به آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان کمک کرد. دور هر میز چهارده نفر به همراه یک هماهنگ‌کننده بودند که در مدت ۱۵ دقیقه به سوالاتی از جمله معرفی خود، رشته تحصیلی، زمینه‌ی کاری و برای خدمت به هازمان چه در سر دارند، پاسخ می‌دادند. پس از آن با انتخاب شماره‌ی میز بعدی به صورت اتفاقی به میز دیگر رفته و شبکه ارتباطات خود را گسترش می‌دادند.

پس از صرف نهار، میزگردی با شرکت بانوان کارآفرین برگزار شد. ناتاشا ترکی مدیر مجموعه Beauty by Dolly، پیرل میستری مدیر Della Group، مهر بارچا مدیر منابع استراتژیک Tesla و مهر پوری هنرمند، خواننده اپرا، فیلم و تلویزیون بانوان کارآفرینی بودند که با هماهنگی شهرناز پوری طراح و هنرمند در Zuora به بیان تجربیاتشان در مسیر زندگی و فعالیت کاری‌شان پرداختند. همچنین به چگونگی معرفی فرهنگ و هویت پارسی و ایرانی‌شان به همگان اشاره کردند. در این میزگرد موضوعاتی چون تحصیلات، برند شخصی و پیشبرد آن در شبکه‌های اجتماعی، قدرت ارتباطات، غلبه بر چالش‌ها، اهمیت مذاکره و … پرداختند.

سخنرانی هما دشتکی درباره‌ی فرصت‌هایش از یزد تا بروکلین بود. او از خاطراتش از مبارکه یزد، و مهاجرتش به آمریکا گفت. پس از گرفتن مدرک وکالت، و کار در زمینه‌های قانونی، تصمیم به تاسیس کارخانه ماست با یاری پدرش گرفت. ماست تولیدی آنها بر اساس روش سنتی مرسوم در خانواده‌شان است و اکنون بیش از سی مغازه در آمریکا دارد.

برنامه‌ی پایانی Shark Tank از سوی راشنا سنجانا برای بیزینس‌های زرتشتی دنبال سرمایه‌گذار بود. این برنامه برای تشویق کارآفرینی درمان زرتشتیان و تامین منابع مالی برای موقعیت های مناسب سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاران نه تنها برای خودشان، که برای هازمان و پیشرفت آن و تشویق جوانان جویای رویاهایشان سرمایه‌گذاری کردند.

پایان شب برنامه‌ی شاد با اجرای مکس امینی و دی جی بود که هزینه‌اش جدا از هزینه‌ی نام‌نویسی در برنامه بود.

هفتمین کنگره‌ی جهانی جوانان زرتشتی در لس‌آنجلس با همکاری کانون زرتشتیان کالیفرنیا و انجمن زرتشتیان آمریکای شمالی (فزانا) از 10 تا 15 تیرماه 1398 خورشیدی با محوریت “جهان زرتشتی” برگزار شد.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. سپاس فراوان از خانم هماوند بابت گزارشها ی کامل ومفیدی. که از کنگره جوانان. زرتشتی. ارائه میدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04