لوگو امرداد
حاشیه­‌های آیین نکوداشت فردوس کاویانی در خانه‌ی سینما

فردوس جان، من کاویانی نیستم، علی­رضا خمسه­‌ام!

آیین نکوداشت فردوس کاویانیآیین نکوداشت فردوس کاویانی، بازیگر برجسته‌ی سینما و تیاتر و تلویزیون چهارشنبه 26 تیرماه 1398 خورشیدی با باشندگی شماری از دوست‌داران این هنرمند در«خانه‌ی سینمای ایران» برگزار شد.

در دنباله گزارشی از حاشیه‌های این آیین نکوداشت را می‌خوانید.

– فاطمه معتمدآریا، پیش از پیشکش لوح سپاس به خانواده فردوس کاویانی، با اشاره به برگزاری صمیمانه­‌ی آیین بزرگداشت این هنرمند نام‌­آور، گفت: «امشب همه­‌ی بازیگران درجه یک کشور در این­جا هستند؛ بدون این که بخواهند نمایش بدهند که چه رنگ لباسی دارند یا چه ریختی‌­اند و چقدر قیافه­‌شان تغییر کرده است!»

­- امیر پوریا، برگزار کننده این آیین، با اشاره به این که گوهر خیراندیش بسیار دوست داشت که در آیین بزرگداشت فردوس کاویانی باشنده باشد اما به سبب بیماری ناگزیر به مراجعه به بیمارستان شده است، گفت: «خانم خیراندیش به من اصرار می­‌کرد که بگویم که او درشش فیلم و یک سریال همبازی فردوس کاویانی بوده است و بسیار متاسف است که نتوانسته در این مراسم شرکت کند».

– علیرضا خمسه، بازیگر توانای سینما، پیش از آغاز سخنرانی­‌اش، بطری آب را از روی میز سخنرانی برداشت و گفت: «از عصری تا حالا دنبال آب می­‌گشتم… کسی هست تشنه‌اش باشد، مثل من؟» یکی از بانوان که در میانه­‌ی تالار نشسته بود، با صدایی کشیده و بلند گفت: «بعله!» خمسه بی­‌درنگ پاسخ داد: «نمی‌­توانم بهتون بدَم!».

از خاطره­‌های شنیدنی علیرضا خمسه از فردوس کاویانی، یادکردِ او از گفت‌وگوهای تلفنی‌اش­ با این دوست بود. خمسه گفت: «مدتی بود که فردوس پیغام تلفنی برای من می‌گذاشت و هربار به طنز می­‌گفت: «سلام علیرضا جان. من خمسه هستم!» بعد قطع می‌کرد و بلافاصله زنگ می‌­زد و دوباره پیغام می­‌گذاشت: «سلام علیرضا جان، من خمسه نیستم، فردوس کاویانی­‌ا‌‌م!». ده سال کار من این شده بود که به فردوس تلفن کنم و تلافی کنم و بگویم: «سلام فردوس جان، من کاویانی نیستم!» و قطع می­‌کردم. تا این که یک روز فردوس به شوخی گفت: «تو نمی­‌خواهی دست از سر من برداری؟ … ولم کن!».

– پژمان بازغی، هنرمند سینما و تلویزیون، از دیگر باشندگان آیین بزرگداشت فردوس کاویانی بود. او که به سبب شمار بسیار باشندگان نتوانسته بود جایی برای نشستن پیدا کند، در پاسخ چند تنی که به اصرار صندلی خود را به او تعارف می­‌کردند، با فروتنی بسیار می­‌گفت: «دلم می­‌خواهد مثل بقیه بایستم».

– داریوش مهرجویی، کارگردان بزرگ سینمای ایران، در پیام تصویری­‌اش با اشاره به فردوس کاویانی گفت: «امیدوارم بتوانم یک شات از تو، در یکی از فیلم­‌های آینده­‌ام بگیرم». «شات» در سینما به معنای «نمای نزدیک» است.

-­ سعید پورصمیمی، هنرمند و بازیگر مطرح سینمای ایران، نیز از باشندگان آیین بزرگداشت فردوس کاویانی بود.

-­ تالار «خانه سینما» تکافوی شمار بسیار زیاد دوستداران هنر فردوس کاویانی را نمی‌­داد. ناگزیر بسیاری از باشندگان تا پایان مراسم، ایستاده شنونده سخنرانی­‌های هنرمندان و همکاران کاویانی بودند. جعفری جوزانی با اشاره به کوچکی تالار گفت: «کاش سالن بزرگ‌تری بود تا همه در کنار هم بنشینیم».

-­ شمار عکاسان و فیلم­برداران آیین نکوداشت فردوس کاویانی بسیار بود. در حیاط «خانه سینما» نیز عکس­ گرفتن­‌های یادگاری با هنرمندان و دوستان در هر گوشه­‌ای به چشم می‌آمد.

-­ این آیین با مهرورزی بسیار همکاران و هنرمندان فردوس کاویانی و یادکرد نیک از منش والا و هنر کم­‌مانند او آغاز شد و به پایان رسید. همگی آنان آرزومند بازگشت کاویانی به عرصه سینما و تیاتر کشور بودند و او را الگو و سرمشق خود در کار بازیگری برشمردند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. با آرزوی تندرستی و بهروزی برای این مرد گرامی و باشخصيت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05