لوگو امرداد

آیین پرسه همگانی در تهران برگزار می‌شود

پرسهانجمن زرتشتیان تهران چگونگی ارسال نام و عکس تازه‌درگذشتگان به آیین پرسه همگانی اورمزد و اسفندماه را آگاهی‌رسانی کرد.

پیرو آگاهی‌رسانی انجمن زرتشتیان تهران، همکیشانی که تمایل دارند، نام و عکس تازه‌درگذشته‌شان در این پرسه همگانی یادشود، بایستی از تاریخ 16 بهمن‌ماه تا پایان وقت اداری 23 بهمن‌ماه 1401 خورشیدی از ساعت 9 تا 12:30 به دبیرخانه انجمن زرتشتیان تهران مراجعه کنند و یا از واتس‌اپ به شماره‌ی 09122898424 نام، عکس،تاریخ درگذشت، محل درگذشت و رسید پرداختی را ارسال کنند.
شماره کارت: بانک صادرات به نام انجمن زرتشتیان تهران:
6037-6919-9036-2600 و یا شماره حساب 0100826507009
آیین پرسه همگانی اورمزد و اسفندماه برابر با سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه 1401 خورشیدی از ساعت 8 تا 11 بامداد در تالار ایرج برگزار می‌شود.

هر هازمانی به باورها و آیین‌های خود زنده است و پایا و پویا می‌ماند. از آنجایی که در گاه‌هایی از تاریخ ایران، شمار درگذشتگان به شوند جنگ، بیماری و … بسیار بوده است،‌ برگزاری آیین پرسه برای تک‌تک آنان بسیار دشوار می‌شود. از این‌رو نیاکانمان با برگزاری دو پرسه همگانی در سال، درگذشتگان را یاد می‌کردند. اورمزد و اسفندماه که می‌شود یاد آن هزاران هزار فرزندی را گرامی می‌داریم که در دفاع از مرزوبوم ایران‌زمین از جان گذشتند و اکنون بخشی از این خاک اهورایی هستند. درود می‌فرستيم بر فروهر پاک سينه‌ سپركردگان نام ايران، بزرگی ايران، آبادی و آزادی ايران.
«پرسه» از ریشه «پرس» به چم (:معنای) «پرسیدن» است. در آیین پرسه، دوستان و خویشان برای پرسیدن چگونه بودن بستگان و نزدیکان تازه درگذشته به دیدارشان می‌روند و برای کسی که درگذشته آیین یادبود برگزار می‌کنند و یادش را گرامی می‌دارند. در آیین نیاکانی، همپرسگی با خانواده‌ی درگذشتگان سفارش شده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06