لوگو امرداد

نماهنگ آیین سده دبستان گیو

photo 2023 01 30 07 52 25برنامه‌ها‌ی هنری دانش‌آموزان دبستان دخترانه گیو به مناسبت آیین باستانی سده در قالب نماهنگ پخش شد.

 این نماهنگ با همکاری دانش‌آموزان شش پایه‌ی آموزشی دبستان گیو فراهم آمده است. هماهنگی و اجرا به کوشش آموزگار دینی، روشن گشتاسبی و همراهی مدیر دبستان لیلا امجدی و دیگر اولیای دبستان گیو انجام شده است. پوشش مکنای دانش‌آموزان از دهش نیک‌اندیش سیروس باستانی تهیه شده است. در این نماهنگ آیین نیایش، اجرای سرود خوان اشم‌وهو، اجرای هنری دانش‌آموزان، شاهنامه‌خوانی، پیام دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی و در پایان یادآوری از آتش‌افروزی سده را خواهید دید.

جشن سَده، یکی از جشن‌های ایرانی، است که در آغاز شامگاه دهم بهمن‌ماه به روز مهر از ماه بهمن برگزار می‌شود. جشن سده اشاره به پیدایش آتش از سوی هوشنگ شاه پیشدادی و آغاز تمدن است. در این آیین زرتشتیان برای نیایش و شادی گردهم می‌آیند. در پایان روز سه تن از موبدان با لباس سپید بر تن و آتش‌دان در دست، هیزم‌های گرد آمده را با آتش می‌افروزند. در این هنگام موبدان بخش‌هایی از اوستای آتش نیایش را می‌خوانند.

جشن سده 1401 دبستان گیو که پیشتر برگزار و فیلمبرداری شده را از کانال آپارات «امرداد» به نشانی زیر بیننده باشید:

https://www.aparat.com/v/zeDfT

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. درود و آفرین و بسیار آفرین و خسته نباشید به دانش آموزان و آموزگار و دیگر همراهان برگزاری و آماده سازی برنامه های جشن سده دبستان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06