لوگو امرداد

کارگاه آموزشی مادر نمونه در کتابخانه زرتشتیان یزد برگزار شد

کارگاه آموزشی «مادر نمونه» با هماهنگی انجمن زرتشتیان یزد به مناسبت جشن سپندارمذگان و روز زن با باشندگی گروهی از بانوان زرتشتی برگزار شد.
مدرس این کارگاه آموزشی خانم سعیدی مشکاتی مشاور و روانشناس کودک بود و درباره‌ی شیوه‌های نوین تربیتی و برخورد با کودکان با رویکرد شناخت خود و بازسازی آگاهانه‌ی هویت، آموزش‌های بایسته داده شد.
این کارگاه به مناسبت جشن سپندارمذگان و روز زن در روز ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ برابر با وهمن امشاسپند و اسفند ماه ۳۷۶۰ زرتشتی، با باشندگی گروهی از بانوان زرتشتی در کتابخانه زرتشتیان، در ساعت 19 آغاز شد و پس از یک‌ساعت‌ونیم گفت‌وگو ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به پایان رسید. در پایان ماندانا مهربانی و فریبا مالی، همواندان هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان یزد با پیشکش هدیه‌ای از مدرس کارگاه سپاسگزاری کردند.

جشن سپندارمذگان، اسپندگان، هنگام پاسداشت زن و زمین، روز گرامیداشت زایش و رویش، ارج نهادن به فروتنی، گذشت و بردباری است. پنجمین روز هرماه سی‌روزه در گاه شماری زرتشتیان، سپندارمذ (اسپند) نام دارد. هم‌نامی روز و ماه اسپند جشن گرفته می‌شود. جشن اسپندگان در گاهشماری رسمی کشور با 29 بهمن‌ماه برابری می‌کند.

6 28

7 28

8 29

15 25

16 21

14 24

9 29

12 28

13 24

11 23

فرتور رسیده است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06