لوگو امرداد
در امرداد 466 بخوانید:

نوروز نویدبخش روشنی است

p03دخترک خیره به ویترین فروشگاه چشم دوخته بود و خود را در آن لباس زیبا می‌‌پنداشت. صدای پدر را شنید برای اینکه اشک حسرت را در چشمانش نبیند دوید و دست خواهرش را گرفت و راه افتاد اما من دیدم حسرتی را که آب شد و بارید. یاد داستان دخترک کبریت‌فروش افتادم. داستانی که از همان کودکی هر بار می‌شنیدم به حالش و روزگار بدش می‌گریستم و آرزو می‌کردم خدایا مباد کودکان سرزمینم هرگز حسرت چیزی بر دلشان باشد، اما دریغ و درد که این روزها با نزدیک شدن نوروز روزگار فرزندان ایران هم دست‌کمی از دختر کبریت‌فروش ندارد.

نوروز و گاه نوشدن طبیعت نزدیک است. نوروز افزون بر نو شدن طبیعت، همراه با نوشدن مردم چه از درون و چه از بیرون جلوه‌ی پرشکوهی به شهر می‌داد اما با این رکود اقتصادی و جیب خالی مردم از نوشدن خبری نیست. حتا خیابان‌های شهر هم نوید آمدن نوروز را چون گذشته نمی‌دهند. مردم به عادت نوروزهای سال‌های دور در خیابان و بازار آمدوشد می‌کنند، نگاه می‌کنند، از این فروشگاه به آن مغازه می‌روند قیمت می‌پرسند و دست خالی به خانه برمی‌گردند.

نوروز چندهزارساله برای ماندن و پایداری رنج بسیاری کشیده است. یورش اسکند، تازیان، مغول و… بارها و بارها نوروز را در پستوخانه‌ها نهان کرد، اما ایرانیان باورمند در هزاره‌های تاریخ هیچگاه فرهنگ و آیین سرزمینشان را از یاد نبردند و در اوج غم و شادی آن‌ها را پاس داشتند تا ما نیز پاس بداریم. فرزند ایرانم، هویت فرهنگی بالنده دارم.

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان «نوروز نویدبخش روشنی است»، به قلم فیروزه فرودی که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه ی سوم (مردم) هفته‌نامه‌ی شماره 466 امرداد بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی 466، همراه با 64 رویه ویژه‌نامه‌ی نوروزی (1402) به بهای 45 هزار تومان، از ‌‌دوشنبه، 22 اسفندماه 1401 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفت.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی فایل پی‌دی‌اف شماره‌ی  466 هفته‌نامه امرداد

فروش اینترنتی نسخه‌ی چاپی شماره‌ی  466 امرداد

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های فروش هفته‌نامه امرداد

برای دریافت فایل اکسل نمایه امرداد کلیک کنید

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. روزخوش. بنظر میاید در کودکی فیلمی ساخته‌ نشد که دخترک کبریت فروش ما تبدیل به دخترک کبریت ساز شده باشد. امیدواریم که در آینده کبریت ها تبدیل به فندک گازسوز شده باشد و از سود فندکها ایران و جهانمان را با فندکی چون سبزی و درخت و سبزه زاران و گلهای خوش الوان نوروزمان را آباد کنیم و بسازیم. ان روز دیر نیست گرچه خیلی زود دیر میشود.🙏🍀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04