برگزاری آیین گهنبار پایان سال در آتشکده رستم‌باغ

واپسین گهنبار سال که آفرینش انسان (هَمَس‌پَت میدیم گاه) است در آتشکده مجموعه مسکونی رستم باغ برگزار شد.

هیات‌امنای موقوفه ارباب رستم گیو در نخستین روز واپسین گهنبار سال به روز اهنود از ماه گاتابیو گاهشماری زرتشتی، 25 اسفندماه 1401 خورشیدی از ساعت 16 آیین آفرینگان‌خوانی را با موبدی اردشیر مهربانی برگزار کرد. این آیین بدون گردهمایی همکیشان برگزار شد.
زرتشتیان آیین گهنبار هَمَس‌پَت میدیم گاه را روزهای اهنود تا وهیشتوایش از ماه گاتابیو در گاه‌شمار زرتشتی برابر با 25 تا 29 اسفندماه خورشیدی برگزار می‌کنند.

فرتـــورها رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *