لوگو امرداد

پیام شادباش نوروزی نماینده ایرانیان زرتشتی

اسفندیار اختیاریدکتر اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در پیامی فرارسیدن بهار و جشن نوروز را به همه زنان و مردان نیک‌اندیش و نیک‌گفتار و نیک‌کردار شادباش گفت.

در پیام نماینده ایرانیان زرتشتی به خجستگی فرارسیدن نوروز ۳۷۶۱ دینی زرتشتیان (1402 خورشیدی) می‌خوانیم:

خشنه اتره اهورهه مزداو
همازور بیم همازور هما اشوبیم
نوروز و بهارانی دگر از راه می‌رسد. هستی، جامه نو بر تن کرده و درختان با شکوفه‌های خوش‌رنگ، شاخسارهای خویش می‌آرایند. بهار و نوروز هنگامه پاکسازی درون و برون از پلشتی‌ها و غم‌هاست. زمان شفای درون و بهبود زخم‌های دل‌های خسته و غمگین است، به یاری اندیشه‌های روشن و نو.
«اندیشه‌های نیکِ نو، که سازنده گفتارها و کردارهای سودرسان و نیکی‌افزا و پرورنده و گستراننده آرامش، آشتی و شادی در سرتاسر جهان و میان مردمان خواهند بود و راه روشن راستی را نمایان می‌سازند».
این بخش کوچکی از پیامی است که سه هزار و هفتصد و اندی سال پیش در خورداد امشاسپند از ماه فروردین در اندیشه‌های ناب و آشتی‌گستر و تابناک اشوزرتشت اسپنتمان متبلور شد و از زبان شیوای این نخستین پیام‌آور آریایی در گوشِ جان جویندگان راستی خوش نشست. این‌گونه، سخن اندیشه‌برانگیزش، روشنی‌بخش راه رهروان و پیروان راستی و اشویی شد و تا همیشه جاودان است.‌
پس در آستانه سال نو و سالروز زایش این پیام‌آور فرزانه با گاهانش این‌چنین هم‌صدا می‌گردیم: باشد از کسانی شویم که جهان را آباد و جهانیان را شادمان می‌سازند.
فرارسیدن بهار و نوروزی دگر را به همه زنان و مردان نیک‌اندیش و نیک‌گفتار و نیک‌کردار، شادباش گفته و برای همگان در سال نو، تندرستی و بهروزی آرزومندم.
شاد و شادکام و شادرخ باشید.

دکتر اسفندیار اختیاری
نماینده ایرانیان زرتشتی
نوروز ۳۷۶۱ دینی زرتشتیان

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. وقت بخیر. سال ۱۴۰۲ خورشیدی و ۳۷۶۱ دینی را به جناب اختیاری و تمام عزیزان این مرز و بوم شاد باش گفته.امید است سالی سرشار از سلامتی و تندرستی و برکت در پیش روی همه عزیزان باشد. 🙏🍀🌹

  2. درود جناب دکتر بختیاری گرامی

    در سال نو روزهای خوبی برای شما و هم میهنان آرزو دارم.

    اگر مرا به خاطر بیاورید، سعیدی هستم از دانشگاه امیرکبیر، تیم بسکتبال دانشکده

  3. با درود فراوان خدمت تمام ایرانیان و مخصوصا جناب اختیاری. نوروز 3761 زردشتی را بر همه جهانیان و خصوصا ایرانیان و زردشتیان تبریک می گویم. امید است سالی خوش و پر از سلامتی برای همه ی مردم این خاک آغاذ شده باشد. با احترام فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-14