لوگو امرداد

آیین جاسبز باد در خانه نرگس برپا شد

انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران آیین جاسبز باد درگذشتگان را به رسم سالیان گذشته بامداد اورمزدروز ماه فروردین در خانه نرگس برگزار کرد.
آیین جاسبز باد به مدت دو سال به شوند بیماری کرونا به‌گونه‌ی مجازی برگزار شده بود اما امسال این آیین به‌مانند پیش از کرونا ولی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشت با باشندگی همکیشان از ساعت 9 تا 12:30 در روز اورمزد و ماه فروردین 3761 زرتشتی برابر با یکم فروردین‌ماه 1402 خورشیدی برگزار شد. از سوی انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران یادبودهای نوروزی به میهمانان پیشکش شد.
زرتشتیان نخستین روز سال نو را به دیدار خانواده‌هایی ‌می‌روند که در سال گذشته عزیزی را از دست داده‌اند و با آرزوی سالی خوب برای آنان جای خالی تازه‌درگذشته را سبز و گرامی می‌دارند. این آیین یادبود سال نو، آیین «جاسبز باد» نامیده می‌شود.
فرتورهایی از این آیین را در دنباله ببینید:

ja saba ja saba 2 ja saba 3 ja saba 4 ja saba 5 ja saba 6 ja saba 7 ja saba 8 ja saba 9 ja saba 10 ja saba 11 ja saba 12 ja saba 13 ja saba 14 ja saba 15 ja saba 16 ja saba 17 ja saba 18 ja saba 19 ja saba 20 ja saba 21 ja saba 22

فرتورها از شهرام نمیرانیان است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. روز خوش.به نظر میاید امسال بهترین و قشنگ ترین پرسه ی اول سال در ایران بود. اما یک شاخه گل در گلدان کنار عکس ها روی میزها بود بسیار خوب و ارزشمند می بود.‌ شمعهای روشن خیلی زیبا یادآوری شد. امید است همیشه شادمانی باشد حتی برای فروهران عزیز این مرز و بوم. نوروز و سال جدید فرخنده باشد.

  2. واقعا امسال بهترین پرسه ی نوروزی بود که تا به حال دیدم. نوروز بر همه ی مردمان این آب و خاک خصوصا زردشتیان فرخنده باد. امید است سالی سرشار از سلامتی در پیش داشته باشیم. همچنین سالگرد زایش اشوزردشت را گرامی می دارم و امیدوارم هرساله به همین شکوه، ایرانیان به یاد رسم کهن خود باشند. نوروز 3761 زردشتی و 1402 خیامی ( خورشیدی ) بر زردشتیان و البته بقیه ی مردم ایران زمین خوش باد. با احترام فراوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12