لوگو امرداد
سرنوشت تلخ چشمه های آب گرم شهر جدید پردیس

چشمه‌ی آب گرم پردیس، جایی برای کارواش رایگان خودروها

مردم، چشمه‌های آب‌گرم را جایی برای درمان‌گری می‌شناسند. از همین‌روست که گردشگران دیدن چنین چشمه‌هایی را از دست نمی‌دهند. اما یکی از چشمه‌های آب‌گرم در شهر تازه‌بنیان پردیس سرنوشت دیگری یافته است.
فاز 11 پردیس هنوز هم ساکنین جدیدی را می‌پذیرد؛ اگرچه بسیاری از امکانات رفاهی آن در دست ساخت است. این بخش از شهر پردیس چشمه‌ی آب گرمی دارد که اکنون وارون (:برخلاف) همه‌ی چشمه‌های دیگر، نه به کار درمان می‌آید، نه چشمه‌ای مصنوعی است و نه حتا جاذبه‌ای برای گردشگران. چشمه‌ی پردیس جایی برای کارواش رایگان خودروهای گذری ساکنان فاز 11 شده است! این آب روان که در سرمای زمستان پردیس، گرمای آرام‌بخش و دلپذیری دارد، آن‌گونه که باشندگان شهر پردیس می‌گویند، آشامیدنی است. آب چشمه، از لوله‌ای که از درون کوه و زیر برج‌های 14 اشکوبه‌ای (:طبقه‌ی) پردیس کشیده شده، به جوی خیابان هنر، در زون 5، جاری می‌شود و در آن‌جا به تونل‌های فاضلاب شهری می ریزد.
ناگفته نماند که بسیاری از پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز شهری، در شهر جدید پردیس، به‌سرعت در دست ساخت است و پروژه‌هایی هم در آستانه‌ی رونمایی است. شاید در درازمدت ساماندهی پروژه‌ی چشمه‌های آب گرم و معدنی شهر جدید پردیس در دستور کار باشد؛ اما بیم آن می‌رود که این کار، به سبب فراوانی پروژه‌های عمرانی شهر پردیس، به دست فراموشی سپرده شود و مسوولان پردیس کار بایسته‌ای انجام ندهند.
یادآور می‌شود که فاز 11 شهر پردیس، در ابتدای زون 5، خیابان هنر، جای دارد.

06 304 4

03 3

02 4

07 5

05 4

01 4

فرتورها از ریحانه کفشچیان‌مقدم و بهنام رسائی است.

1842

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09