لوگو امرداد
از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

آیین بزرگداشت پرویز کردوانی برگزار می‌شود

kardavaniy

آیین بزرگداشت پرویز کردوانی استاد نمونه دانشگاه تهران، کویرشناس و چهره ماندگار عرصه ی جغرافیا چهارشنبه دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ خورشیدی، در تالار شهید مطهری(ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، پرویز کردوانی متولد ۱۳۱۰ شمسی در روستای مندولک گرمسار است. او تحصیلات ابتدایی را در دبستان داراب ریکان و دوره‌ی متوسطه را تا کلاس 9 در دبیرستان آفتاب گرمسار گذراند. دیپلمش را از دبیرستان رازی تهران (مدرسه فرانسوی‌ها) گرفت و پس از پایان تحصیلات متوسطه برای ادامه تحصیل به آلمان رفت و مقاطع تحصیلی را تا مقطع دکترای رشته عمران کویر (سال ۱۳۴۵) طی کرد. او پس از بازگشت به ایران به‌عنوان نخستین عضو هیات‌علمی دانشکده تازه‌ بنیادگذاری ‌شده‌ی  کشاورزی ارومیه، مشغول به خدمت شد. پس از دو سال تدریس در این دانشکده در سال ۱۳۴۷ خورشیدی به گروه آموزشی جغرافیای دانشگاه تهران رفت و در همین سال‌ها است که مپژوهش میدانی خود روی مناطق کویری ایران را با جدیت فراوان پی گرفت.

کویر (نمکزار) بزرگ مرکزی ایران و مناطق همجوار آن، جغرافیای خاک‌ها، حفاظت خاک، اکوسیستم‌های طبیعی، اکوسیستم‌های آبی، آب‌های شور، آب‌های سطحی و زیرزمینی، ژئوهیدرولوژی، مراتع ایران، مناطق خشک: ویژگی‌های اقلیمی، علل خشکی، مسائل آب و… ، خشکسالی و راه‌های رویارویی با آن در ایران و دانشنامه‌ای تاریخی و ادبی در حوزه‌ی جغرافیای شهری و ریشه‌های تاریخی شهرها از جمله آثار و تالیفات این استاد با پیشینه‌ی دانشگاه تهران است.

در این آیین که از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ با حضور دوست‌داران به حوزه‌ی جغرافیا، محیط‌ زیست و همه‌ی کنشگران فرهنگی کشور برگزار خواهد شد، گروهی از استادان دانشگاه درباره‌ی شخصیت علمی و فرهنگی این چهره‌ی ماندگار عرصه جغرافیا سخنرانی خواهند کرد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از میدان منیریه، پل امیربهادر، خیابان سرلشکر بشیری، شماره‌ی ۷۱  جای دارد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07