لوگو امرداد
در امرداد 468 می‌خوانیم:

موسیقی‌ام با گات‌ها تکمیل شد

photo 2023 05 15 14 42 12خٌنیا (:موســیقی) هنر بیان احساسات انسانی به‌دســت آواهاست و انگار با برخی زاده و با بزرگ شدنشــان بالنده شود. داســتان زندگی هر شخصی ویژه‌ی خود اوســت مگــر این‌که به یاری هنــر آن را مفهومی قابل درک برای همــه تبدیــل کــرد. هنرمند داستان ما پنج ســاله بود که به‌ناچار از سرزمین پدری‌اش کوچ کرد، اما خنیای ســرزمین‌اش را که در درونش ریشه داشــت با خود برد.

هنری که در پنج ســال نخســت زندگی‌اش در ایران بــا ذره ذره وجودش آمیخته شد و رشــد یافت. با همه‌ی عشقی که به ریاضی داشــت، اما پیوستگی‌ خنیا با ریشه‌های فرهنگی‌اش او را به این هنر دلبسته‌تر کرد. آریانا وفاداری فرزند روانشاد کسرا وفاداری زاده‌ی 1368 خورشیدی در تهران که در فرانســه بزرگ شــده است؛ او آهنگ‌ساز و خواننده ایرانی است و متزوسوپرانو می‌خواند. باور او این است که خٌنیا انسانها را از سراسر جهان به هم پیوند می‌دهد، آهنگ پیامی دارد و خٌنیاگران پیام‌آورش هستند.
آریانا در پنج سالگی همراه خانواده خود به فرانســه کوچ کرد و از همان آغاز بــه یادگیری اپرا نزد اســتادان خود پرداخت. پدرش عاشــق اپرا بود و مادرش خواننــده‌ی اپرا که چندین اجرا نیز در تالار رودکی تهران داشته است. از این‌رو گوش‌هایش از کودکی
با اپرا آشــنا بود. آریانا بــا این جمله عشــقش را به ایران نشان داد: «در فرانسه موســیقی غربی کار کردم اما چیزی که رنجم مــی‌ داد این بود که انگار تکه‌ای از مــن زنده نبود و دلم آنجا بود که ریشه داشتم». آریانــا وفاداری در ســال‌هایی که در فرانسه بود، کم‌کم با نواهای غربی و اروپایی خو گرفت امــا از آنجا که دلبسته‌ی گات‌ها بود، به‌سوی اجرای سبک آهنگ گات‌ها رفت. …

آنچه در بالا خواندید بخشی از گزارشی‌ باعنوان «موسیقی‌ام با گات‌ها تکمیل شد»، به قلم فیروزه فرودی، که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این گزارش را در رویه‌ی هفتم (زرتشتیان) امرداد شماره‌ی 468 بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی 468 با عنوان «زتو نام ایران پر آوازه شد» از ‌‌دوشنبه، 18 فروردین‌ماه 1402 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفت.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی فایل پی‌دی‌اف شماره‌ی 468  هفته‌نامه امرداد

فروش اینترنتی نسخه‌ی چاپی شماره‌ی  468 امرداد

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های فروش هفته‌نامه امرداد

برای دریافت فایل اکسل نمایه امرداد کلیک کنید

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04