لوگو امرداد

دکتر اختیاری نخستین پرواز مرکز هوانوردی پردیس یزد را انجام داد

دکتر اسفندیار اختیاریبه مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، با حضور مسوولان کشوری و استانی، مرکز هوانوردی پردیس علم و فناوری یزد در راستای ارایه آموزش‌های نوین هوانوردی گشایش یافت.

اسفندیار اختیاری، مدیرعامل مرکز هوانوردی پردیس یزد، دارنده‌ی گواهینامه خلبانی (.C.P.L. -U.L) و مدرک مدیریت پروژه پیشرفته (P.M.P)، دارای مقالات و اختراعات، امروز چهارشنبه سوم خوردادماه 1402 خورشیدی با انجام پرواز، مرکز هوانوردی پردیس علم و فناوری پردیس یزد را به بهره‌برداری رساند. مدیرعامل مرکز هوانوردی پردیس یزد در این مراسم گفت: یکی از حوزه‌های مهم در صنعت هوانوردی، بخش هوانوردی عمومی است که شامل تمامی فعالیت‌های طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری، پرواز و دیگر موارد است که در خارج از حوزه نظامی برنامه ریزی شده و از هواپیمایی کشور مجوز می‌گیرد.

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس یازدهم افزود: با تلاش چند ساله و همراهی مدیران، اولین فرودگاه هوانوردی عمومی در منطقه گردشگری یزد با عنوان مرکز هوانوردی پردیس به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم در راستای خدمات به عموم اقشار مردم اقدام کوچکی را انجام داده باشیم.

مدیرعامل مرکز هوانوردی پردیس یزد بیان داشت: بیش از ۲۲۰ فرودگاه هوانوردی عمومی در کشور داریم که متاسفانه بسیاری از آنها رها شده و جالب اینکه چهار فرودگاه در استان یزد است یعنی سه فرودگاه در ابرکوه و یک فرودگاه در بافق قرار دارد که برای دهه چهل و پنجاه شمسی است و این تعداد فرودگاه به جز فرودگاه‌های نظامی است اما متاسفانه از آن استفاده نمی‌شود.

اختیاری، هموند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادف فوت می‌کنند که می‌توان از هوانوردی عمومی و در اورژانس هوایی استفاده کرده و جان انسان‌ها را نجات داد و این ایده را در سال ۹۴ برای جاده تفت یزد پیشنهاد دادم که اعلام کردند امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که افزون بر ۲۲۰ فرودگاه در سطح کشور وجود دارد که از ظرفیت‌های آن استفاده نشده و ساماندهی آن در دستور کار قرار دارد گفت: فرودگاه‌ها به تکمیل چرخه گردشگری کمک فراوانی می‌کنند.

مصطفی فاطمی فیروزآبادی، روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز هوانوردی پردیس یزد افزود: ساماندهی این فرودگاه ها آغاز شده و تاکنون دو فرودگاه بازسازی شده است.

وی بیان داشت: هنر یزدی‌ها بهره‌گیری از داشته‌های اندک خود بوده که با خلاقیت و نوآوری این پتانسل‌ها را به‌کارگرفته و خوشبختانه راه‌اندازی فرودگاه پردیس یزد به عنوان یک مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری یکی از اقدامات بسیار خوبی است که امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار یزد در مراسم افتتاح مرکز هوانوردی پردیس علم و فناوری یزد بیان داشت: توجه به صنعت هوانوردی عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این صنعت، ضمن رونق حوزه گردشگری در امر اورژانس هوایی نیز دارای اهمیت بوده و می‌تواند زمینه ساز نجات جان بسیاری از هم‌میهنان شود.

مهران فاطمی یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر استان یزد را کویر دانست و گفت: کویر یزد منحصر به فرد بوده و فاصله کم آن با شهر، امکان بهره‌گیری عموم را فراهم می‌کند.

وی گفت: هتل‌ها و کمپ‌های کویری در یزد یکی از جذابیت‌های گردشگری فوق‌العاده مهم برای گردشگران به شمار می‌رود.

فاطمی با اشاره به اینکه پردیس هوانوردی به کوشش دکتر اختیاری سرمایه‌گذاری شده است عنوان کرد: در حال حاضر سه پرنده هوایی در این مکان مستقر هستند و آموزش های عمومی هوانوردی در این مکان ارائه می‌شود.

استاندار یزد افزود: مرکز هوانوردی پردیس علم و فناوری یزد اقدامی فوق العاده جذاب و منحصر به فرد در حوزه گردشگری و آموزش‌ های عمومی هوانوردی است.

فاطمی تصریح کرد: لازم است به مرور اورژانس هوایی و ایرتاکسی ها نیز در این مناطق توسعه یافته و سیستم‌های نوین حمل‌و‌نقل هوایی، روزبه‌روز رونق یابد.
وی در پایان از زحمات دکتر اختیاری، نماینده جامعه زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، در راستای تدوین قانون جهش تولید بنیان و دیگر قوانین مترقی، تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه از جمله موارد تاکید شده در قانون جهش تولید دانش بنیان قانون این است که هر هزینه‌ای توسط شرکت‌های خصوصی در توسعه زیست‌بوم علم و فناوری انجام گیرد، از مالیات قطعی آنها کسر می‌شود، عنوان کرد: این امر عملا موجب افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه خواهد شد.

مرکز هوانوردی پردیس علم و فناوری یزد با رویکرد گردشگری هوایی در زمینی به گستردگی ۱۲ هکتار، دارای مشخصات: زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع، طول باند ۸۰۰ متر، عرض باند ۱۸ متر، رمپ ۶۰ متر در ۶۰ متر، آشیانه ۷۵۰ متر مربع است. این مرکز با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال برابر با یک‌صد میلیارد تومان (با پایه سال 1402)، برای ۱۴ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

نشانی مرکز هوانوردی پردیس: یزد، دروازه قرآن، کیلومتر 8 بلوار نصر است.

تصاویر آیین گشایش مرکز هوانوردی پردیس یزد را از تارنمای امرداد ببینید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. بادرود و شادباش خدمت آقای دکتر اختیاری نماینده ی جامعه ی زرتشتیان ایران .باعث افتخار همه ی ماست که با تلاشهای خود به این راه قدم برداشتید. واقعا سرویس اورژانس هوایی و اشتغال به کار دوستداران این فن بسیار خوشایند و دلپذیر است. درکل این منطقه بسیار نیازمند اینچنین فناوری نوینی نیز میباشد. شاد و سرافراز و پایدار باشید.

  2. بادرود بر دکتر اختیاری عزیز وپر تلاش…
    نواوری جنابعالی در صنعت هوانوردی قابل تقدیر وتشکر میباشد.امیداست کاپیتان گرامی جناب اختیاری با برنامه ریزی و پی گیری جوانان استان را درجهت اموزش دانش خلبانی یاری کنند.
    دوستدار شما اقبالی بازنشسته ATC…

  3. با درود و سپاس از آقای دکتر اختیاری من یکی از بازنشسته گان این صنعت هستم امیدوارم که آینده‌ای روشن در زمینه صنعت هوانوردی در استان پیش رو داشته باشیم خواهشمندم امکاناتی را فراهم کنید تا علاقه مندان و متخصصان این صنعت بتوانند در جهت پیشرفت این صنعت در استانمان با شما همکاری داشته باشند پیروز و سربلند باشید

  4. یکی از پروژه های خیلی مهم و تولید بنیان با بهره وری گسترده استفاده از ظرفیت های بسیار بالای استان یزد استقرار پانل های پیشرفته خورشیدی در مناطق خشک و کویری و بهره گیری از انرژی خورشید در راستای تولید برق است هر چند ایده های کار شکننده مثل هزینه بالا و یا خرابی و یا فرسودگی و مقرون به صرفه نبودن تاکنون باعث بی توجهی به این مهم شده ولی در آینده به دلیل آلایندگی سوخت های فسیلی کل کشور ها مجبورند برای حفظ محیط زیست و حفظ جان انسان ها و بقای زندگی در کره زمین در این راه قدم بردارند و هر کشوری زودتر به این مهم سریع تر قدم گذارد آینده آن کشور بهتر و مردم از سلامت خیلی بالاتری بهره مند خواهند بود و مهم تر اینکه می تواند از این انرژی مجانی خورشید در تمامی خودرو ها استفاده و وضعیت ناهنجار آب و هوایی کره زمین را برای نسل فعلی و آینده خارج ودر وضعیت درست قرار داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12