لوگو امرداد

آیین گهنبار در دبیرستان ماندگار فیروز بهرام برگزار می‌شود

گهنبار میدیوشهم فیروزبهرامدبیرستان ماندگار فیروزبهرام آیین گهنبار چهره میدیوشهم  (آفرینش آب) را به یاد ارباب کیخسرو شاهرخ و همه بزرگانی که در ماندگاری این آموزشگاه کوشیدند برگزار می‌کند.

گهنبار دبیرستان ماندگار فیروزبهرام در ساعت ۹ بامداد روز خیر ایزد و تیرماه 3761 زرتشتی، پنجشنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۲ خورشیدی در تالار دبیرستان و هنرستان فیروزبهرام برگزار می‌شود.

برای دسترسی به پیوند مجازی در تارنمای گوگل‌میت به نشانی meet.google.com/rab-gycj-tey بروید.

میدیوشهم‌‌گاه دومین چهره از شش گهنبار سال و به چم (:معنی) میان تابستان بزرگ است. در این چهره از گهنبار، آفرینش آب پاس داشته می‌شود و این گهنبار برپایه‌ی گاهشمار زرتشتی از روز خیر ایزد تا دی‌به‌مهر ایزد تیرماه برابر با هشتم تا 12 تیرماه در گاهشمار رسمی کشور، برگزار می‌شود.

دبیرستان و هنرستان ماندگار فیروزبهرام یکی از آموزشگاه‌های وابسته به انجمن زرتشتیان تهران در منطقه 12 آموزش و پرورش است. دبيرستان دوره دوم فيروزبهرام از دهش رادمنش بهرام جی بيکاجی به يادگار از فرزند روانشادش فيروز در 18 ارديبهشت 1311 خورشيدی بر روی زمين انجمن زرتشتيان پايه‌ گذارده شده است. ساخت آن به سرپرستی نيک‌انديش اردشير کيامنش و به رهنمونی و دستياری ارباب کيخسرو شاهرخ دوم دی‌ماه 1311 خورشيدی به انجام رسید و گشايش يافت.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-15