لوگو امرداد
در امرداد 471 می‌خوانیم:

بخشی از شادی دیگران بودن ارزشمند است

photo 2023 07 19 01 32 44پنجم تیرماه سال 1402 میزبان بانو سیما بزرگی بودم و با او به گفت‌وگو پرداختم. سیما بزرگی زاده‌ی 16 اردیبهشت‌ماه سال 1361 در شهر شیراز و بزرگ‌شده‌ی یزد است. پس از ازدواج در ارومیه و سپس مدتی در پارس‌آباد اردبیل زندگی کرد.
مهرماه سال 1393 به تهران مهاجرت و یک سال پس از آن آموختن هنر نقاشی را آغاز کرد. در مدت زمان کمابیش کوتاهی توانست بسیاری از تکنیک‌ها را بیاموزد و نتیجه‌ی تلاش‌های خستگی‌ناپذیر او «نمایشگاه نقاشی سیما» بود که خوردادماه 1402 در ساختمان پزشکان تریتا میزبان هنردوستان بود.
چه شد که تصمیم به آموختن نقاشی گرفتید؟ پیش از آن‌که به تهران بیایم کلاس نقاشی نمی‌رفتم؛ گرچه همیشه مداد در دست داشتم و به خود که می‌آمدم می‌دیدم در حال کشیدن چیزی هستم. در فضای مجازی نیز وقتی اثری هنری می‌دیدم به دلم می‌نشست. مهرماه 1393 که به تهران آمدم کم‌کم از راه دوستانم انگیزه‌ای برای آموزش نقاشی در من پدیدار شد و سرانجام مهرماه 1394 آموختن را آغاز کردم.
آموختن نقاشی را با چه تکنیکی آغاز کردید و نزد چه کسانی آموزش دیده‌اید؟ نخست نزد استاد پونه پویانژاد طراحی، مدادرنگی و سیاه‌قلم و پس از یک‌سال‌ونیم درنگ، اسفند 1396، یادگیری تکنیک رنگ روغن را نزد استاد حسین بدوی پی گرفتم.
چه تکنیکی بیشتر خوشایند شما است؟
با وجود اینکه همه‌ی تکنیک‌هایی که تا به امروز آموختم علاقه دارم اما نخست سراغ رنگ و روغن می‌روم.
چرا رنگ روغن؟
رنگ روغن برتری‌هایی نسبت به شیوه‌های دیگر دارد برای نمونه با رنگ روغن آسوده‌تر می‌توان اشتباه‌ها را پوشش داد، چون پررنگ است جلوه‌ی بیشتری دارد …

آنچه در بالا خواندید بخشی از نوشتاری‌ست در قالب گفت‌وگو به قلم مهتا بختیار با عنوان «بخشی از شادی دیگران بودن ارزشمند است»، که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

با خواندن متن کامل این نوشتار در رویه‌ی هفتم (زرتشتیان) شماره‌ی 471 امرداد با ویژگی‌های هنری سیما بزرگی، هنرمند نگارگر بیشتر آشنا می‌شویم.

«امرداد» شماره‌ی 471 با عنوان «سدسازی ترکیه بر ارس؛ مرگ آذربایجان» از ‌‌دوشنبه، 19 تیرماه 1402 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی فایل پی‌دی‌اف شماره‌ی  471 هفته‌نامه امرداد

فروش اینترنتی نسخه‌ی چاپی شماره‌ی  471 امرداد

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های فروش هفته‌نامه امرداد

برای دریافت فایل اکسل نمایه امرداد کلیک کنید

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-25