لوگو امرداد

بازگشایی تالار بانو و کیخسرو بزرگ‌چمی همراه با سپاسداری از سپنتا نیکنام

آیین بازگشایی تالار بانو و کیخسرو بزرگ‌چمی به فرخندگی امردادگان با سپاسداری از نیک‌اندیشان و سپنتا نیکنام، فرنشین پیشین انجمن زرتشتیان یزد همراه بود.

تالار بانو و کیخسرو بزرگ‌چمی پس از بازسازی و به‌روزرسانی با باشندگی هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان یزد و گروهی از همکیشان در روز سه شنبه سوم امردادماه ۱۴۰۲ هم‌زمان با جشن امردادگان بازگشایی شد.

آیین با اوستاخوانی موبدان فریبرز شهزادی و رستم کاووسیان‌زاده در تالار پذیرایی (زیرزمین) سالن اجتماعات برگزار شد. سپس، باشندگان در ورودی تالار خورشید (طبقه اول) گردهم آمدند و با برش روبان به دست همایون خسروی، نیک‌اندیش دهشمند، تالار راه‌اندازی شد.

در ادامه کورش رشیدی فرنشین گردش 64 انجمن زرتشتیان یزد، با ابراز خشنودی از بازسازی این مجموعه، از هیات‌مدیره پیشین انجمن زرتشتیان یزد سپاسگزاری کرد. وی درباره‌ی چرایی دیرکرد و عدم برنامه‌ریزی مناسب برای بازگشایی به نکاتی اشاره کرد که با توجه به موارد پیش‌آمده در انتقال پروانه فعالیت گردش ۶۴ و عدم تصویت مصوبه در رابطه با افتتاحیه، برنامه‌هایی مانند مرحله‌ی مقدماتی مانتره، انجمن زرتشتیان یزد برآن شد تا برنامه افتتاحیه را در زمان مناسب و شایسته‌ای انجام دهد. همچنین در سخنان خود با اشاره به رخدادهای پیش‌آمده پیرامون آرامگاه زرتشتیان یزد، از همکیشان خواست تا بدون آگاهی و از روی احساس کاری انجام نداده و جامعه را درگیر مسایل حاشیه‌ای نکنند.

سپس موبد دکتر مهربان پولادی، فرنشین انجمن موبدان، در تایید سخنان گفته شده، به نامه‌ها و استشهادیه‌هایی اشاره کرد که افراد مختلف به انجمن موبدان تهران فرستاده‌اند و گویای درستی از رخداد نبوده است. ایشان نیز از این روند حاکم بر جامعه و این‌چنین رفتارها ابراز ناخرسندی کرد.

سپس ویدیویی از آغاز بازسازی تالار بزرگ‌چمی تا به پایان پخش شد تا همکیشان از روند بازسازی آگاه شوند. بازسازی تالار بزرگ‌چمی به شوند وضعیت نامناسب ساختمانی و فرسودگی آن با پشتیبانی خانواده روان‌شادان بانو و کیخسرو بزرگچمی و با مصوبه انجمن زرتشتیان یزد از سال 1398 آغاز شد و با پشتیبانی مالی نیک‌اندیش همایون خسروی بنامگانه خورشید نوشیروان نرسی‌آبادی بخشی از هزینه این روند بازسازی پرداخت شد. این مجموعه‌ی خدماتی اکنون در سه طبقه شامل بخش پذیرایی (زیرزمین)، تالار خورشید (طبقه اول)، روف گاردن و اتاق کنفرانس (طبقه دوم) اماده‌ی بهره‌برداری همکیشان است.

در ادامه سپنتا نیکنام، فرنشین پیشین انجمن زرتشتیان یزد، به سخنرانی پرداخت. وی در آغاز سخن با سپاسداری از هیات‌مدیره پیشین، از سازمان اداری انجمن زرتشتیان یزد سپاسگزاری کرد و این بخش را بازوی اجرایی برنامه انجمن زرتشتیان یزد بیان داشت که با هر گونه تغییری، همواره شکل و سامان خود را حفظ کرده و پیش‌برنده‌ی اهداف و تصمیمات هیات‌مدیره است. وی بیان کرد بازسازی کنونی و زنده‌کردن ساختمان تالار بزرگ‌چمی، تنها بخش کوچکی از آرمان هازمان زرتشتی می‌تواند باشد و این جامعه برای ماندگاری، نیازمند فعالیت‌های بیشتر و اهداف بزرگتر است. نیکنام همچنین یادآوری کرد، رخدادهای اخیر، تنها جامعه را از اهداف خود دور می‌کند و شایسته است که همکیشان صلاح جامعه را در نظر قرار دهند و دیدگاه خود را با سرافرازی، سربلندی و خوشنامی زرتشتیان، هم‌سو کنند.

در ادامه از نیک‌اندیش دهشمند همایون خسروی، که با پشتیبانی مالی ایشان به نامگانه خورشید نوشیروان نرسی‌آبادی بخشی از هزینه‌های بازسازی این تالار تامین شده است و نیز از زهره گلشن، مسوول پیشین بخش عمرانی انجمن زرتشتیان یزد و مسوول بازسازی این مجموعه سپاسداری شد و یادبودی به ایشان پیشکش شد.

برنامه با پخش پیام تصویری از جمشید بزرگ‌چمی فرزند کیخسرو و بانو بزرگ‌چمی ادامه پیدا کرد. وی در این پیام، سپاسداری خود را از هیات مدیره پیشین و به‌ویژه فرنشین آن، سپنتا نیکنام بیان داشت و نیز حمایت خود را از طرح تغییر کاربری خوابگاه و پذیرشگاه بزرگچمی اعلام کرد. سپس از سپنتا نیکنام، فرنشین پیشین انجمن زرتشتیان یزد به پاس خدمات ارزنده ایشان، سپاسداری شد و هدیه‌ای به رسم یادبود به ایشان پیشکش شد. مهنام خسرویانی، مدیر داخلی انجمن زرتشتیان یزد، گرداننده‌ی برنامه بود. در پایان از همکیشان دعوت شد تا برای پذیرایی به طبقه دوم تالار بزرگ‌چمی، روف گاردن بروند.

سپنتا نیکنام فرنشین دو گردش 62 و 63 انجمن زرتشتیان یزد و منتخب هیات‌رییسه به عنوان فرنشین در گردش 64 از سوی وزارت کشور برای ادامه کار در گردش جدید احراز صلاحیت نشد. پس از گذشت شش ماه از انتخاب هیات‌رییسه گردش 64 از وزارت کشور به هیات‌نظارت بر انتخابات اطلاع‌رسانی شد سپنتا نیکنام احراز صلاحیت به عنوان فرنشین و یا هموند هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان یزد نشده است. صدور پروانه فعالیت گردش جدید انجمن زرتشتیان یزد ملزم به برکناری ایشان و تکرار انتخاب هیات‌رییسه شد. هیات نظارت بر انتخابات گردش 64 با دعوت از هیات‌مدیره منتخب و نخستین منتخب جانشین (:علی‌البدل)، انتخابات هیات‌رییسه‌ی گردش 64 را در فرمانداری یزد تکرار کرد و کورش رشیدی به عنوان فرنشین گردش 64 انجمن زرتشتیان یزد معرفی شد.

0 6 1 36 2 37 3 29 4 31 5 27 6 39 7 30 8 27 9 30 10 25 11 26 13 23 14 24 15 24 16 23 17 23 18 22 19 18 21 18

20 18

22 18 23 18 فرتور از کورش جمشیدی است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با درود، دلایل عدم صلاحیت دانستن آقای سپنتا نیکنام چه بوده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-25