لوگو امرداد

پیش‌ثبت‌نام 11 نامزد زرتشتی برای انتخابات مجلس دوازدهم

images 2رییس ستاد انتخابات پایتخت، از نام‌نویسی اولیه ۱۱ نامزد حوزه انتخابی زرتشتیان برای دوره‌ دوازدهم مجلس خبر داد.
22 امردادماه ساعت 18 فرایند نام‌نویسی اولیه نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و درگاه وزارت کشور بسته شد. به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، سید عباس جوهری معاون سیاسی، امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان تهران بامداد دوشنبه 23 امردادماه، درباره‌ی آمار نهایی پیش‌ثبت‌نام‌های حوزه‌های انتخابیه استان تهران برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از اولین روز پیش‌ثبت‌نام در مدت هفت روز ۱۲ هزار و ۴۲۳ نفر در استان تهران مراجعه و پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: نسبت به دوره‌های قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی در این مدت در پیش‌ثبت‌نام‌ها رشد بیش از سه برابری را داشته‌ایم.
جوهری در مورد تعداد ثبت‌نام‌های متقاضیان اقلیت‌های ساکن استان تهران نیز بیان داشت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان اقلیت‌ها هفت نفر از کلیمیان، ۱۱ نفر از مسیحیان ارمنی شمال ایران، پنج نفر از مسیحیان آشوری و کلدانی و ۱۱ نفر نیز از زرتشتیان ثبت‌نام کرده‌اند.
معاون استاندار تهران در تحلیل سن و جنسیت پیش ثبت نام کنندگان در طی مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۱۷۴ نفر (۸۲ درصد) از ثبت‌نام‌ها مربوط به آقایان و ۲ هزار و ۲۴۹ نفر (۱۸ درصد) نیز مربوط به بانوان و میانگین سنی ۶۹ درصد ثبت‌نام‌کنندگان ۳۰ تا ۵۰ سال و ۳۱ درصد نیز ۵۰ تا ۷۵ سال سن ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات ۱۱ هزار و ۴۵ نفر و در حوزه انتخابیه قدس، شهریار و ملارد ۵۳۹ نفر پیش ثبت نام را انجام داده‌اند.
جوهری در خصوص حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه رباط کریم و ورامین، پیشوا و قرچک و بهارستان نیز عنوان داشت: در دماوند و فیروزکوه ۱۸۸ نفر، رباط کریم و بهارستان ۳۱۲ نفر، پاکدشت ۵۶ نفر، ورامین، پیشوا و قرچک نیز ۱۹۸ نفر، پاکدشت ۱۰۷ نفر برای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام انجام داده‌اند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران درباره‌ی ترکیب سنی نامزدها نیز عنوان داشت: پیش ثبت نام کنندگان در گروه‌های سنی ۳۰ تا ۳۵ سال یک هزار و ۳۳۴ نفر و ۱۱ درصد، ۳۵ تا ۴۰ سال دو هزار و ۴۸۷ نفر و ۲۰ درصد، ۴۰ تا ۴۵ سال دو هزار و ۷۴۷ نفر و ۲۲ درصد، ۴۵ تا ۵۰ سا یک هزار و ۹۶۹ نفر و ۱۶ درصد، ۵۰ تا ۵۵ سال یک هزار و ۶۴۴ نفر و ۱۳ در صد، ۵۵ تا ۶۰ سال یک هزار و ۱۲۱ نفر و ۱۰ درصد، ۶۰ تا ۶۵ سال ۶۴۳ نفر و ۵ درصد، ۶۵ تا ۷۰ سال ۲۸۵ نفر و د و۲ درصد، ۷۰ تا ۷۵ سال نیز ۱۰۳ نفر معادل یک درصد شرکت کرده اند.

انتخاب نمایندگان اقلیت‌های دینی برابر با اصل ۶۴ قانون اساسی انجام می‌گیرد که بر اساس آن، زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی در مجموع یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال نیز هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ایران دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آدینه 11 اسفندماه 1402 برگزار خواهد شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-16