لوگو امرداد
هم‌زمان با آیین گهنبار پایان تابستان

مجمع همگانی عادی انجمن و موقوفه‌ی زرتشتیان شیراز برگزار شد

هم‌زمان با آیین گهنبار پایان تابستان، مجمع همگانی عادی انجمن زرتشتیان شیراز، در پی آگهی چاپ‌شده در روزنامه‌ی خبر جنوب و آگاهی‌رسانی پیشین برگزار شد.
دستور جلسه‌ی این مجمع ارایه‌ی گزارش عملکرد هیات‌مدیره‌ی انجمن و موقوفه زرتشتیان شیراز، بررسی و تصویب بیلان مالی سال 1401 انجمن و موقوفه زرتشتیان شیراز، همچنین انتخاب بازرس اصلی و ذخیره انجمن، انتخاب هیات نظارت بر انتخابات دوره هجدهم انجمن زرتشتیان شیراز بود.
نشست با توضیح خسرو قدس، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز، درباره‌ی دستور جلسه‌ و روند برگزاری مجمع همگانی آغاز شد. نخست هیات‌رییسه‌ی مجمع داوطلبانه بر جایگاه باشنده شدند و مورد تایید باشندگان در مجمع قرار گرفتند. شهریار بختیاری به عنوان فرنشین هیات‌رییسه، مهشید پوروفاداری زین‌آباد (ناظر)، پریسا بهروزی (ناظر) و شبنم پوردهی زین‌آباد (منشی) دیگر هموندان هیات‌رییسه‌ی مجمع همگانی بودند.
شهریار بختیاری فرنشین هیات‌ريیسه، پس از سپاسداری از باشندگان در مجمع، جایگاه را به خسرو قدس فرنشین انجمن سپرد تا از عملکرد سال 1401 انجمن و همچنین موقوفه‌ی زرتشتیان شیراز گزارشی ارايه دهد. خسرو قدس از همگان به پاس مسوولیت‌پذیری اجتماعی و برگزاری مجمع در زمان مقرر، سپاسداری کرد. خسرو قدس هنگام گزارش خود به عمده کارهای انجمن در سال 1401 اشاره کرد. وی همچنین از کوشش‌های کارکنان انجمن به نیکی یاد کرد. در ادامه آناهیتا پشوتنی‌زاده به عنوان حسابدار به ارايه‌‌ی بیلان مالی سال 1401 پرداخت و سرانجام با رای مثبت اکثریت باشندگان به تصویب رسید؛ همچنین شهرام پوردهی زین‌آباد حسابدار و هموند هیات‌رییسه انجمن، گزارش بازرس اصلی انجمن را خواند و در ادامه شماری از باشندگان نیز پرسش‌ها و پیشنهادهایی را طرح کردند که درباره‌ی آنها گفت‌وگو و هم‌اندیشی شد.
گزینش بازرسان اصلی و جانشین بخش دیگری از دستور نشست مجمع همگانی بود که به زمان انتخابات دوره‌ی هجدهم واگذار شد.
واپسین دستور جلسه‌ی مجمع، انتخاب هیات‌نظارت بر انتخابات دوره هجدهم انجمن زرتشتیان شیراز بود که با انتخاب رستم خسرویانی، ایرج بینا، میترا جوانمرد، خدارحم اسفندیاریان و آبتین مهربان شهریاری به انجام رسید.
مجمع همگانی عادی انجمن زرتشتیان شیراز، در روز اشتاد ایزد و شهریورماه 3761 دینی زرتشتی برابر با سه‌شنبه 21 شهریورماه خورشیدی از ساعت 18 و 30 دقیقه آغاز شد و ساعت 21 با امضای صورت‌جلسه از سوی باشندگان و پذیرایی شام به پايان رسيد.
پیش‌از آغاز مجمع همگانی، آیین گهنبارخوانی پایان تابستان با اوستاخوانی موبدیار رستم خسرویانی، ارایه‌ی گزارش گاه‌تاگاه انجمن از سوی هوشنگ اسفندیاریان سخنگوی انجمن و پخش نسخه‌ی جدید گاهنامه‌ی پیام سبز به کوشش کمیسیون بانوان انجمن زرتشیان شیراز برگزار شد.
گهنبار، آیین و جشنی است که از دیرباز در پهنه‌ی ایران فرهنگی، به‌پا داشته می‌شده، جشنی که نخستین پایه و مایه‌ی آن گردهم آمدن، هم‌افزایی، همازوری و شادی است. سومین چَهره‌ی گهنبار پیته‌شهیم گاه به چَم (:معنی) پایان تابستان است. در باور زرتشتیان سومین مرحله‌ی آفرینش از سوی اهورامزدا را یادآوری می‌کند که هنگام پدیدار شدن زمین در هستی است. هنگامه‌ی این جشن پنج‌روزه از اشتاد ایزد تا انارام ایزد در گاهشمار زرتشتی برابر با 21 تا 25 شهریورماه در سالنمای رسمی کشور است.

1 24

اوستا‌خوانی موبدیار رستم خسرویانی 2 22 3 23 4 24 5 23 6 22 7 23 8 21 9 21 10 18 11 18 12 18 13 17 14 16

گزارش گاه تا گاه هوشنگ اسفندیاریان سخنگوی انجمن 15 18 16 16 17 15

خسرو قدس فرنشین انجمن و موقفه زرتشتیان شیراز (نفرسمت چپ) 18 15

شهریار بختیاری فرنشین هیات رییسه مجمع 19 15

آناهیتا پشوتنی‌زاده، خواندن بیلان مالی انجمن و موقوفه 20 14

خواندن گزارش بازرس اصلی انجمن و موقوفه 21 15

انتخاب هیات نظارت بر انتخابات دوره هجدهم انجمن زرتشتیان شیراز

فرتور از شهرام پوردهی است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-16