لوگو امرداد

تصاویر نشست هم‌اندیشی آموزگاران دینی در پردیس مارکار یزد

در آستانه بازگشایی کلاس‌های دینی، با هماهنگی کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد نشست هم‌اندیشی آموزگاران دینی و دست‌اندرکاران آموزشی در پردیس مارکار برگزار شد.

در این نشست درباره‌ی برنامه‌ریزی کلاس‌های دینی زرتشتیان استان یزد در سال تحصیلی 1403-1402 گفت‌وگو شد و روند آموزشی و شرایط برگزاری حضوری کلاس‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آموزگاران هر یک از پایه‌های آموزشی معرفی شدند. موبد مهربان آفرین در جایگاه مدیریت آموزشی و اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس، نکات بایسته را یادآوری کردند. اعلام شد، بازگشایی کلاس‌های دینی پنجشنبه ششم مهرماه خواهد بود. آموزش از ساعت 15:20 آغاز می‌شود و تا ساعت 18:10 ادامه می‌یابد. برپایه‌ی نامه انجمن موبدان، دختران و پسران زرتشتی هرپایه با هم در یک کلاس دینی درس می‌خوانند. کلاس‌ دانش‌آموزان دختر و پسر پایه‌‌های اول تا ششم در دبستان دخترانه مارکار و پایه‌های هفتم تا دوازدهم، در پردیس دانش مارکار برگزار می‌شود. کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد از دانش‌آموزان خواسته است که با پوشش فرم مدرسه‌شان، در کلاس‌های دینی شرکت کنند. سدره و کشتی و پسران، کلاه سفید و دختران، روسری سفید به همراه داشته باشند. درباره‌ی داشتن تاییدیه انجمن موبدان برای آموزگاران زرتشتی در ایران که درس دین زرتشتی می‌دهند، نیز گفت‌وگو شد.
این نشست هم‌اندیشی با هماهنگی کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد چهارشنبه پنجم مهرماه 1402 خورشیدی برگزار شد. آیین نیایش گات‌هاخوانی آغازگر برنامه بود.

1 49 2 43 3 45 4 44 5 42 6 42 7 41 8 41

فرتور از کوشا جمشیدی است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. با بهترین درودها ، کاش جوری برنامه ریزی کنند که دانش اموزان از درس دینی خوششان بیاید نه اینکه گریزان شوند و برای نمره مجبور به خواندن ان شوند .
    ایا این درخواست که ” کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد از دانش‌آموزان خواسته است که با پوشش فرم مدرسه‌شان، در کلاس‌های دینی شرکت کنند ” باعث ناراحت شدن دانش اموزان بویژه دبیرستانی ها نمیشود ؟
    امیدوارم تا دیر نشده بخود بیاییم واز سختگیری کردن و … بپرهیزیم و آزادی بیشتری به بچه هایمان بدهیم .
    خرد نگه دارمان باد

  2. من هم با فرشید موافقم ، داریم خواسته یا ناخواسته بچه ها را از دین زده میکنیم . اگر یک نظرسنجی مخفی از پدر و مادرها بشه خیلی خوب است ولی مطمئن هستم اینکار انجام نمیشه . کاش تا دیر نشده از خودخواهی خودمان کوتاه بیاییم و به اینکه چگونه دین را نگه داشته ایم فکر کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07