لوگو امرداد
در رویه هفتم امرداد 474 می‌خوانیم:

سپیدپوشانی که به جرگه‌ی بهدینان پیوستند

Capturبرمی‌گزینم کیش مزدیستا را که آورده زرتشت است و استوارم بر این کیش می‌ستایم اندیشه نیک را می‌ستایم گفتار نیک را و می‌ستایم کردار نیک را می‌ستایم دین نیک مزدیسنا را که نکوهنده جنگ و خونریزی و ستایشگر آشتی و از خودگذشتگی و پارسایی است… این کیش زرتشتی و اهورایی، اهورامزدا را آفریننده همه نیکی‌ها می‌داند.
باز هم سدره پوشیدند و کشتی بستند و به گونه‌ی رسمی آیین و کیش خردورزی را پذیرفتند و با دل پیمان بستند که از خرد سرپیچی نکنند. از درون آغاز کردند، اندیشه و گفتار و کردار خویش را به نیکی آراستند و واژگان هومت و هوخت و هورشت را در دل پروریدند. درون را پیراستند تا توان آراستگی بیرون را بیابند چرا که سدره لباس هوشیاری و خردمندی است و کشتی، کمربند حضور، آمادگی من و تو در مبارزه با دروغ و پلیدی و ایستایی در راستای گسترش راستی و تنها زمانی شایسته است که تو این جامه را برتن کنی که به درک اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک رسیده باشی و فهم آموزه‌های زرتشت بزرگ پیامبر اندیشه و خرد تو را دشوار نباشد.
سدره جوشنی است که آدمی را از شر تمایلات نفسانی و یورش بدی‌ها زشتی ها و ناپاکی‌ها پاس می‌دارد. جوشنی از پارچه زرهی از فکر و اندیشه که نمادی است از سپیدی و روشنی درون بر این لباس خرد و هوشیاری، کمربندی از همت بسته خواهد شد. آنانی که این کمربند را بر کمر می‌بندند به جرگه‌ی کمربستگان ستیز با كمربستگان ستيز با دژمت و دژوخت و دژورشت (بدانديشی، بدگفتاری و بدكرداری) خواهند پيوست.
اينجا سفره‌های سپيد گسترده شده است. …

آنچه در بالا خواندید بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان «سپیدپوشانی که به جرگه‌ی بهدینان پیوستند» به قلم فیروزه فرودی، که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

گزارش کامل را در رویه‌ی هفتم (زرتشتیان) شماره 474 امرداد بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی 474 از ‌‌دوشنبه، 20 شهریورماه 1402 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی فایل پی‌دی‌اف شماره‌ی  474 هفته‌نامه امرداد

فروش اینترنتی نسخه‌ی چاپی شماره‌ی 474  امرداد

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های فروش هفته‌نامه امرداد

برای دریافت فایل اکسل نمایه امرداد کلیک کنید

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19