لوگو امرداد

بازنگری زمان نیایش گروهی در شاه‌ورهرام ایزد تهران

32 2کانون دانشجویان زرتشتی با انتشار آگهی‌نامه‌ی اصلاحیه ساعت برگزاری آیین نیایش گروهی در شاه‌ورهرام ایزد تهران در خجسته روز ورهرام را به ساعت 18 تغییر داد.

برپایه‌ی آگاهی‌رسانی کانون دانشجویان زرتشتی، نیایش گروهی در روز آدینه ورهرام ایزد از ماه مهر گاهشماری زرتشتی، آدینه 14 مهرماه 1402، ساعت 18 برگزار می‌‌شود. کانون دانشجویان زرتشتی از همکیشان دعوت کرده است تا برای همازوری به آیین نیایش ورهرام روز بپیوندند.

یادآوری می‌شود بامداد آدینه 14 مهرماه مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران در تالار ایرج برگزار خواهد شد.

شاه ورهرام ایزد نیایش‌گاهی است که در برخی از شهرها وروستا های زرتشتی‌نشین ایران وجود دارد. « وَرَهرام» در اوستا « وِرِترغنه» آمده و در فرهنگ باستانی ایرانیان، ایزد پیروزی‌بخش است. بیستمین روز از ماه سی‌روزه‌ی زرتشتیان ورهرام به چم (:معنا) پیروزی نامیده می‌شود. نیاکان ما به روز «ورهرام» در چنین نیایشگاه‌هایی برای پیشرفت و پیروزی در زندگی خود به نیایش و خواندن اوستای ورهرام یشت می‌پرداختند و پس از آن بامدادان به سراغ زندگی و کار می‌رفتند. به پیروی از پیام اشو زرتشت در تازه گردانیدن زندگانی، پیش بردن جهان هستی، و گسترش آیین راستی می‌کوشند. بیشتر مزدیسنان برای باشندگی در زیارت‌گاه‌‌ها، آدریان و نیایش کردن همواره سدره و کُشتی برتن دارند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-29