لوگو امرداد
گزارش نشست چهل‌وپنجم انجمن زرتشتیان تهران

تکلیف برخی اقلام باز در حسابداری مشخص شد

photo 2023 11 08 19 59 03در نشست چهل‌‌وپنجم تکلیف برخی اقلام باز در حسابداری مشخص شد و آن‌ها را به ستون هزینه‌های انجمن انتقال دادند تا مشکلی که سالیان سال به دلیل بازبودن این اقلام وجود داشت و باعث سردرگمی شده بود برطرف گردد. همچنین در این نشست به ساکنان مجرد سه واحد ساختمان مزدا، مدت زمان یک هفته‌ای برای تخلیه این ساختمان داده شد تا این واحدها در اختیار خانواده‌های متقاضی قرار بگیرد.

کمیسیون مالی

تعیین تکلیف چهل میلیون ریال سپرده انجمن رحمت‌آباد

*مبلغ 40 میلیون ریال در تاریخ 28 مهر 1387 به انجمن رحمت‌آباد جهت برگزاری گهنبار سپرده‌گذاری‌شده، به‌حساب هزینه منظور گردد.

بابک شهریاری: این همان اقلام باز است. من از کلیه خزانه‌داران سال‌های گذشته گله‌دارم که این مبالغ را به سال بعد منتقل کردند. وی با مثالی این را توضیح داد. من خواهش می‌کنم تکلیف این را مشخص کنیم و آن را به‌حساب هزینه بدهیم.

مبلغ 40 میلیون ریال در تاریخ 28 مهر 1387 جهت برگزاری گهنبار سپرده‌گذاری شده به انجمن رحمت‌آباد که به‌حساب هزینه منظور گردد تصویب شد.

تعیین تکلیف مبلغ آب بهای سال 1398

*اقلام باز کف بودجه یک‌میلیون 317 هزار ریال شرکت آب و فاضلاب تهران به‌حساب هزینه ثبت شود.

افشین نمیرانیان: برای روشن‌شدن این را بگویم که این  برای سال 1398 و گردش 44 است.

بابک شهریاری: 310 میلیون ریال پول آب برای مغازه‌های سمت انوشیروان است که البته بعد از تقسیم‌بندی، پول آب بیشتر شده است. وی در ادامه نامه مکاتبات داخلی را خواند. مبلغ 40 میلیون و 365 هزار ریال سهم یکی از مستاجران است که به دلیل مشکلات مالی ایشان متعهد به پرداخت این مبلغ به انجمن است. جمع کل مبلغ پرداختی به اداره آب و فاضلاب 321 میلیون و 317 هزار ریال است که پرداخت کردیم یعنی 321 میلیون ریال به آب و فاضلاب دادیم که 280 میلیون ریال از آن سهم ما و 40 میلیون ریال برای مستاجر است ولی سرنوشت این پول مستاجررا نمی‌دانم که چه شده است آیا پرداخت کرده است؟ پیش نهاد می‌کنم 280 میلیون ریال  را به‌حساب هزینه ببریم و بابت 40 میلیون ریال مستاجر را بدهکار کنیم.

شابهرام سیروسی: کمیسیون‌ها وظیفه‌دارند پیگیری کنند، حسابداری تنها سند می‌زند.

افشین نمیرانیان: پیشنهاد کمیسیون روشن است 280 میلیون ریال را به‌حساب هزینه و 40 میلیون ریال را به ستون بدهکار ببریم.

تصویب شد.

تعیین تکلیف اقلام باز مواد غذایی مصرف‌نشده

*در سال 1398 مبلغ 871 میلیون و 618 هزار ریال اقلام باز مواد غذایی مصرف نشده بوده که به‌‌حساب هزینه‌ها منظور شده و بسته نشده در صورتی که این اقلام که در موقع خرید دارایی انجمن به حساب می‌آمد اکنون چیزی از آن در انبار باقی نمانده است.

با انتقال این مبلغ به ستون هزینه‌ها موافقت شد.

*حسابداری انجمن بدون داشتن هیچ مجوزی اقدام به گشودن هیچ سرفصل جدیدی نکند.

بابک شهریاری:در حسابداری ما سالیان سال است که یک سیستم حسابداری نصب‌شده و در طی این سال‌ها حسابدار سرفصل باز کرده ولی بسته نشده است البته گشودن حساب آسان است ولی بستن آن مشکل است. این اصطلاح حسابداری است. خواهشم این است که بدون اطلاع کمیسیون مالی سرفصلی باز نکنید.

شابهرام سیروس: ما هیچ سرفصلی جدیدی باز نکردیم.

افشین نمیرانیان: این را به‌عنوان بخش‌نامه ابلاغ کنیم و مصوبه نمی‌خواهد.

افزایش تنخواه سالن پذیرایی

*افزایش تنخواه سالن خسروی از یک‌صد میلیون ریال به سیصد میلیون ریال بابت شارژ انبار

به دلیل ابهامات از دستور خارج شد.

*برابر مصوبه پیشین که درباره دانش‌آموزانی که از سرویس استفاده نمی‌کنند. پرداخت مبلغ یک میلیارد و 610 میلیون ریال جهت شهریه 23 دانش‌آموزان دبیرستان فیروز بهرام، 300 میلیون ریال برای 10 دانش‌آموز دبستان رستم‌آبادیان و 480 میلیون ریال بابت 16 دانش‌آموز دبیرستان دوره اول گشتاسب.

مهردخت شهریاری: چون مصوبه پیش‌تر است، باید پرداخت شود، تمام کمیسیون‌ها پیشنهادهای خود را به کمیسیون خدمات بدهید.

جمشید دارابیان: چون در دبیرستان فیروز بهرام فیلم‌برداری است از آن طریق امکان پرداخت وجود ندارد؟

افشین نمیرانیان: به انجمن کمک نمی‌کنند.

افشین نمیرانیان: برابر گفته سیروسی این تعهد ما تا پایان سال تحصیلی است که انجام خواهیم داد ولی همین فردا توقع دریافت نداشته باشند.

تصویب شد.

مهردخت شهریاری، اکنون گفته می‌شود که اگر بازرس‌ها نمی‌آیند به خاطر مخالفت هیات‌مدیره است، اعلام کنید که هیات‌مدیره برخلاف اینکه هنوز نامه‌ای از وزارت کشور دریافت نداشته با حضور بازرس‌ها مخالف نیست.

افشین نمیرانیان: هفته پیش هم که در نشست غیرعلنی بیان شد، به همه می‌گویم ما هیچ‌گاه به بازرسان نگفتیم که نیا‌یند. بازرس رکن انجمن و منتخب مردم است و ما نگفتیم که بیایند یا نیایند. بازرس خودش باید تشخیص دهد و هیات‌مدیره هیچ منعی برای ورود آن‌ها نگذاشته است.

فرامرز پوررستمی، افزون بر آرزوی تندرستی برای یکی از هموندان بازرس گفت: وی یکی از هموندان فعال هیات بازرسان است و نبود ایشان به شوند کسالت که همه از آن آگاه هستیم، موجه است.

افشین نمیرانیان: باشندگی بازرس در نشست اختیاری است تنها وظیفه آن‌ها گزارش به مجمع است ولی بودنشان منع نشده و ما همکاری خواهیم داشت. شاید نیامدن ایشان به خاطر سوتفاهم از صحبت من بود من هیچ‌گاه نگفتم کسی نیاید.

*یک نفر به‌عنوان کارپرداز استخدام شود.

افشین نمیرانیان: با نوشتن شرح وظایف در کارگروه استخدامی مطرح شود. من موافقم و نامه بدهید.

کمیسیون املاک و ساختمان

افزایش اجاره‌بهای ساختمان خرمن گیو

*مقرر گردید اجاره‌بهای ساختمان خرمن گیو برای سال جدید از مبلغ یک میلیارد و 120 میلیون ریال ماهیانه به دو میلیارد و 100 میلیون ریال با ودیعه قبلی تبدیل گردد.

ساسان نیکنام: برای ساختمان خرمن گیو برابر کارشناسی انجام‌شده و با توافق مستاجر تقریبا 95 درصد افزایش قیمت دادیم.

مصوبه بالا تصویب شد.

مهلت برای تخلیه سه واحد در ساختمان مزدا

*مقرر گردید جهت تخلیه چهار واحد ساختمانی مسکونی مزدا برای هریک از واحدها مبلغ 400 میلیون ریال به وکیل دادگستری پرداخت گردد.

ساسان نیکنام: ما آیین‌نامه‌ای مصوب کردیم که اگر بخواهیم پایبند به آن باشیم نباید به افراد مجرد زیر 35 سال این خانه‌ها را اجاره بدهیم. در این سه واحد ساکنان مجردی ساکن هستند که پاسخ ما را برای درخواست تخلیه  نمی‌دهند، این ساختمان برای انجمن است و باید دیگر هم‌کیشان نیازمند هم از آن استفاده کنند. مانند مصوبه هفته پیش یک هفته زمان می‌دهیم تا با ما همکاری کنند و در آرامش این کار صورت بگیرد تا نیازی به اقدام قانونی نباشد.

فرامرز پوررستمی: بحث پول نیست بحث جدیت انجمن مطرح است آن‌ها باید باور کنند که این خانه برای انجمن زرتشتیان تهران است.

شاهرخ سلامتی: مرد مجرد با بانوی مجرد باهم تفاوت دارند و ما باید به بانوی مجردی که به پدرش کمک می‌کند کمک کنیم.

ساسان نیکنام: این وظیفه مددکاری است و ما برابر آیین‌نامه رفتار می‌کنیم. ما به آن‌ها پیشنهاد جای دیگری هم دادیم و اگر هرکدامشان مستنداتی ارایه بدهند که با پدرشان زندگی می‌کنند و از او نگهداری می‌کنند ما هم از آن‌ها پشتیبانی خواهیم کرد. ما افراد زیر 35 سالی که تنها زندگی می‌کنند و مسوولیتی در قبال کسی ندارند را مجرد می‌نامیم.

فرامرز پوررستمی: باید راه‌حل مناسبی پیدا کرد. خانه انجمن برای نیازمندان به انجمن است و باید بین همه عدالت رعایت شود.

مصوبه اختصاص مبلغ 400 میلیون ریال  به وکیل دادگستری برای هریک از واحدها ساختمانی مسکونی مزدا جهت تخلیه چهار واحد. تصویب شد.

 

تعیین هرینه گردهمایی شاد برای یک گروه مجازی

*پیرو مصوبه هفته پیش کمیسیون خدمات که برای گردهمایی گروه مجازی هم‌کیش گرفته شد برای این گروه هزینه چای و میوه و شیرینی و پذیرایی و همچنین قیمت شام به اعضای هر نفر به شکل جداگانه اعلام شد.

تصویب شد.

*تخفیف 50 درصدی برای سرویس فرزندان کادر آموزشی که از مدارس شش‌گانه زرتشتیان استفاده می‌کنند.

تصویب شد.

تعیین مبلغ برای ناظر اجرای برنامه شاد در مارکار 

*اختصاص مبلغ هفت میلیون ریال به هیات‌اجرایی مارکار جهت ارایه به ناظر اجرای برنامه‌های شادی بابت هر برنامه که مسوولیت برنامه با دبیر هیات‌اجرایی خواهد بود.

مهردخت شهریاری: برای نامزدی و مراسم شاد ما تنها سالن را اجاره می‌دهیم، ولی باید یکی از هموندان انجمن از ساعات ابتدایی برنامه باشد تا سالن و ملحقات را تحویل بدهد و آخر وقت پس از پایان مراسم آن را سالم تحویل بگیرد. این بودجه از همان پول سالن که دو میلیون تومان است تامین می‌شود.

کامبیز رستمی: برابر آیین‌نامه خودشان می‌توانند دریافت کنند؟ کامبیز رستمی آیین‌نامه هیات‌اجرایی را خواند.

افشین نمیرانیان: ما نگفتیم این پول را به چه کسی می‌دهیم. اگر خود هیات‌اجرایی باشد این پول به‌عنوان پاداش تعلق خواهد گرفت.

فرامرز پوررستمی: ما باید کل‌نگر باشیم ما باید چیزی را مصوب کنیم که برای همه هیات‌های اجرایی قابل‌اجرا باشد. با جزیی نگری در درازمدت به مشکل می‌خوریم.

اختصاص هفت میلیون ریال به هیات اجرایی برای پرداخت به ناظر برنامه شاد مصوب شد.

کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی

دو درخواست از بخش مددکاری

*بخش مددکاری کمیسیون، دو مصوبه برای کمک به دو همکیش آورد که یکی از آن‌ها تصویب شد و برای دیگری نیز روشی در نظر گرفته شد که هم نیاز آن همکیش بر طرف شود و هم اینکه منابع آن از انجمن پرداخت نشود.

*با کلیات ایجاد راه ارتباطی برای ثبت پیام هم‌کیشان و رسیدگی به پیام‌های ارسالی تصویب شد.

*با اختصاص مبلغ پنج میلیون تومان برای نصب بنر و استفاده از استند ایستاده در مکان‌های مختلف برای آگاهی‌رسانی راه‌های ارتباطی هم‌کیشان با انجمن موافقت شد همچنین با تخصیص مبلغ تا پنج میلیون تومان برای نصب صندوق به شکل فیزیکی که هم‌کیشانی که نمی‌توانند از راه‌های رسانه جمعی و مجازی با انجمن در ارتباط باشند پیام خود را داخل آن بیندازند تصویب شد.

در حاشیه

افشین نمیرانیان، فرنشین هیات مدیره، ضمن خوشامدگویی به هیات‌اجرایی مارکار تهرانپارس از آنان خواست تا صحبت کنند.

سهراب جمشیدی کلانتری، هموند هیات‌اجرایی مارکار: در مورد اینکه کارت زرد دادند، من از ساسان نیکنام و مهردخت شهریاری سپاسگزارم. یک سری صحبت‌هایی پیش آمد که به ما منتقل کردند و زمانیکه تارنمای امرداد را باز کردیم، دیدیم در امرداد چه خبر بوده، انگار جبهه‌ی جنگ بود. ما یک ستون درست کردیم آن‌ها ما را کوبیدند و داغان کردند. من با مصوبه مشکلی ندارم روی گفتار هم مشکلی ندارم، ولی توقع نداشتم این چیزها در انجمن گفته شود و شما در نبود ما حکم بدهید. کورش آذرگشاسبی که من خیلی هم به ایشان ارادت دارم، ولی  داخل آن متن نوشته‌شده است که دخل‌وتصرف‌ شده، من می‌خواهم بدانم دخل‌وتصرف روی چه مبنایی است آیا بدون اجازه ساختمانی در مارکار ساختم و در آن زندگی می‌کنم. یک ستون و سردر را ‌به اشتباه یا درست با کمک آقای ساسان نیکنام همه‌ی کارش را انجام دادیم این دخل‌وتصرف‌ است؟ خیر بلکه بازسازی است باید می‌گفتید بازسازی‌شده ولی نباید بازسازی می‌شد. مورد دیگر آقای نوذری گفت فقط زیبا شده. من از هیات‌مدیره می‌پرسم چرا درِ انجمن را تعویض کردید؟ برای زیباسازی بوده است. می‌خواستیم کاری کنیم که به چشم همه نِمود داشته باشد. به خدا سوگند به همه می‌گفتم انجمن این کار را کرده است. یک بازخوردی برای انجمن بوده و جَو این‌گونه است که همه‌‌ کارهای مثبت را نمی‌بینند و فقط منفی‌ها را می‌بینند. آقای کامبیز رستمی چرا گفتید این پول را جاهایی دیگری می‌توانستیم خرج کنیم آیا مارکار زیر نظر انجمن نیست؟ آیا هیات‌اجرایی دو سال زحمت نکشیده است؟ یک‌بار انجمن در این دو سال به آنجا آمده و پرسیدند جریان چیست؟ غیر از مراسم‌ها که می‌آمدید و ما شما را می‌دیدیم دیگر شما را نمی‌بینیم. در هنگام آمدن کانون هیچ‌یک از شما آنجا نیستید تا بنگرید آنجا چه می‌گذرد و بعد از رفتن کانون من باید دو هفته به دنبال کانون بروم تا آنجا را سالم تحویل بگیرم. اگر بخواهد این‌گونه پیش برود فکر می‌کنم شما می‌خواهید مارکار در سطح پایین بماند و هیچ حرکتی نداشته باشد. اگر هیچ مجوزی دستمان نباشد از فردا مارکار را رها می‌کنیم. به‌هرحال از کسانی که دفاع کردند تشکر می‌کنم. من در اداره سی سال کارکردم آنجا روابط‌عمومی زمانی که کار انجام می‌داد بعد آن را نگارش می‌کردند و می‌گفتند در آن زمان ما این کلمات را اشتباه گفتیم آن کلمات و جملات را درست می‌کردند سپس منتشر می‌شد تا همه بخوانند. من نمی‌دانم در تارنمای امرداد هرکسی هرچه خواسته گفته و نوشته و آن را کسی نخوانده تا درست کند؟ حتا ویرایش کرده باشد؟ مردم جنبه منفی را می‌بینند. من استعفا می‌دهم من نمی‌توانم کارکنم دست من را ‌کمی باز بگذارید. پنج میلیون تومان تن‌خواه دادید کافی نیست. آیا انجمن کاری در مارکار کرده یا زمان خرابی آمده آیا هیچگاه گفتید سهراب مشکلی داری یا نه من متاسفم. کاری کردید که دیگر کاری نکنم.

کیان‌دخت خسرویانی، هموند هیات اجرایی مارکار: سپاسگزارم که هیات‌اجرایی را دعوت کردید در مورد گزارش‌های تهیه‌شده از طرف امرداد و دیگر خبررسانی‌ها آیا  در جایی قید کردید که هیات‌اجرایی مارکار کمینه 25 مراسم عروسی برگزار کرده و درآمدزایی داشته، همین امروز پرسه را طوری هماهنگ کردیم که بتوانیم به اینجا بیاییم. آیا کارهای مثبت ما را  شما خبرنگار امرداد در مطلبی نوشتید؟ این‌کارهای مثبت را هم بنویسید. ایجاد هیات‌اجرایی یک فکر عالی و نشان داد که خرد جمعی است که کار را پیش می‌برد. این هیات اجرایی چشمش به دست شما و حمایت شماست آن‌ها را دلسرد نکنید.

پریسا زره‌پوش، هموند هیات اجرایی مارکار: اصل مطلب را سهراب گفت. ایشان کارمند بیست‌وچهارساعته هستند نه هشت‌ساعته من حسم این است که در مورد مکالمات در امرداد سوتفاهم شده است با نوشتن این مطالب برداشت‌های مختلفی خواهد شد هم از امرداد و هم دوستان خواهش می‌کنم صحبت‌ها به‌گونه‌ای باشد که برداشت‌های مختلف نشود و به کسی برنخورد همیشه اعتقاد دارم که 90 درصد سوتفاهم شده است. کار ما خیرخواهانه بوده است و ما به دنبال هیچ پست و مقامی نیستیم.

کوروش آذرگشاسبی: من در تهران‌پارس که خدمت شما بودم از شما سپاس‌داری کردم. حرف ما این است که همه‌چیز باید دریک چارچوب نظامند باشد قوانین و آیین‌نامه‌ها نوشته می‌شود.  ‌روالی وجود دارد و خارج از عرف پذیرفته نیست. ما نماینده‌های مردم هستیم. من دخل‌وتصرف را آوردم منظورم در تهران‌پارس نبود بلکه منظورم در همه‌جا بود. هر تغییری که می‌خواهد اتفاق بیافتد صرف‌نظر از آن هزینه، این باید مصوبه کمیسیون و هیات‌مدیره را داشته باشد ولی باز تکرار می‌کنم همان روز که آقای نیکنام مطرح کرد من گفتم مصوبه دارد؟ گفت نه. ما در جریان کار نبودیم ایشان و هیات‌اجرایی در جریان بودند که کاری انجام شده و ما اطلاع نداریم ما اینجا غافل‌گیر می‌شویم، یعنی در چارچوب نظامی که تعریف کردیم نبوده و این گفت‌وگوها به همین دلیل پیش آمد والا اساس کار شما زیر سوال نیست. این حق را به هیات‌مدیره بدهید که با قانون کار کند و هیات‌اجرایی هم همراهی کند تا مشکلی پیش نیاید. ما جوابگوی مردم تحت چارچوب قانونی هستیم.

سهراب جمشیدی: من تمام حرف‌های آقای آذرگشاسبی را قبول دارم ولی چیزی که اینجا گفته می‌شود در روزنامه امرداد که آن را همگان می‌خوانند. این را من و شما و کسانی که در این نشست هستیم می‌دانیم ماجرا چیست و چگونه است، اما آن‌کسی که سنش بالاست که نمی‌داند چه خبر است. هنگامی‌که متن را می‌خواند برداشت دیگری می‌کند و اکنون این اتفاق در جامعه افتاده است از من همه این پرسش را می‌کنند که منظور از این دخل‌وتصرف نوشته ‌شده چیست؟ من باید به همه توضیح دهم که این دخل‌وتصرف چیست.

کوروش آذرگشاسبی: ما سخنرانان قوی نیستیم بیان قوی نداریم و ما نمی‌توانیم مراقب حرف‌زدن خود باشیم و این وظیفه امرداد است که مراقبت کند که این اتفاق نیافتد.

جمشید دارابیان: انجمن حالت شترمرغی دارد، من این اصطلاح را توضیح می‌دهم از سویی ادعای بازرسان این است که اطلاع‌رسانی باید شفاف باشد و از طرفی ادعا دارند که اینجا شرکت تجاری است. برابر بند اساسنامه تجارت باید رفتار شود. پرسش من این است که در شرکت‌های فولاد، سیمان خوزستان و شرکت‌های دیگر آیا خبرنگار حضور دارد؟ آیا در نشست‌های هیات‌مدیره تمام مصوبات و گفتمان را مشروح به سهامداران گزارش می‌دهد؟ محال است. ما نمی‌دانیم آیا این شرکت است و سهامداران آن مردم هستند و خبرنگار باید در نشست باشد یا نباشد از سویی بازرس‌ها و جامعه می‌گویند که ما باید بدانیم شما چه تصمیماتی می‌گیرید و باید شفاف باشد. من واقعا می‌خواستم این مصوب شود و 85 میلیون را به هیات‌اجرایی بدهیم چون بند آیین‌نامه را رعایت نکردند من گفتم این 85 میلیون را به شکل وام بدهیم ولی ما باید این اختیار را داشته باشیم تا آزادانه حرف بزنیم در نشست‌ها اگر امرداد قرار است با نوشتن ریز صحبت‌ها آزادی ما را بگیرد من دیگر حرف نمی‌زنم ما باید مطابق سلیقه شما صحبت کنیم؟

فرامرز پوررستمی: خبرنگار تصمیم گیرنده نیست.

خدامراد مزداپور: قرار بود چند وقت یک‌بار هیات‌اجرایی بیاید و درددل کند ما اداری هستیم و آن‌ها تنها مجری حرف‌ها نیستند و صاحب‌نظر هم هستند و واقعا کارکردند و این مشکلات برای این است که آن‌ها نیامدند. مقصر ما هیات‌مدیره هستیم که از آن‌ها دعوت نکردیم. معذرت می‌خواهم، کارهایی انجام‌شده و زحمت کشیدید و کارتان را دیدیم حالا مشکلاتی پیش‌آمده و باید این مشکلات رفع شود.

فرامرز پوررستمی: در این‌که هیات‌های اجرایی خوب است کسی شکی ندارد. مساله فضای مجازی است که هم خوب و هم آسیب‌رسان است. این‌کارهای شما را چه کسی باید به اطلاع مردم برساند. مشکل مهم در فضای مجازی این است که نویسنده آن مشخص است ولی خواننده آن معلوم نیست. آسیب فضای مجازی زیاد است. هدف شخص خواننده از خواندن مطلب مشخص نیست. خواهشم این است که بپذیریم این بار آسیب فضای مجازی به ما رسیده ولی به خاطر سودمندی فضای مجازی، خبرنگار حضور داشته باشد. نکته بعدی ریزنویسی خبرنگار است وقتی خیلی وارد ریز مسایل می‌شوی سوتفاهم پیش می‌آید ما گفتیم در مارکار این اتفاق افتاده است نخست خواننده باید بداند که کار خوبی انجام‌شده است. ما چون تمرین نداریم چه در گفتارمان و چه شما در کارتان، این مشکل پیش‌آمده است. من باور دارم هر اتفاقی برای ما یک تجربه است و در پایان کسی که کنشگر است نباید قهر کند و باید بایستد و کار کند. من این کارها را در شیراز کردم و تا به‌حال ماندم و قهر نکردم ما داریم برای خانواده زرتشتیان ایران کار می‌کنیم و دلخوری‌ها را کنار بگذارید.

مهردخت شهریاری: من به‌عنوان رابط از هیات‌اجرایی تشکر می‌کنم خیلی زحمت کشیدید و مطمئن هستم که خیلی بهتر می‌شود. خواهش می‌کنم گزارش کارکرد این دو سال را بدهید. تا همه در جریان زحماتی که برای مارکار کشیدید قرار بگیرند.

بابک شهریاری: ما همگی در زندگی شخصی تجربیاتی داریم که حرف‌هایی که زدیم به شکل دیگری منعکس‌شده. وی شعری از حافظ خواند: گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید/گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم. گوش به این حرف‌ها نکنید و کار خودتان را انجام دهید ما همه مسایل خودمان را داریم. من خودم در امرداد مطلب می‌نویسم و خواننده یک برداشت دگرگونی می‌کند که من متعجب می‌شوم حتا مجبور می‌شوم زیر نوشته‌های آن‌ها پاسخ دهم که منظورم این بود و تو بد برداشت کردی.

شاهرخ پورمستدام: سپاس از هیات‌اجرایی مارکار، در کارخانه و شرکت‌هایی که کار می‌کنم به این‌گونه خبرنگار نداریم و خبرها از کانال روابط عمومی بیرون می‌رود و خبرنگاران درباره‌ی موضوع خاصی درخواست می‌دهند و مسوول مربوطه در مورد آن موضوع توضیح می‌دهد و در نشست پرسش‌وپاسخ جواب مردم داده می‌شود.

ساسان نیکنام: درواقع درخواست برای تعویض ستون نازیبای در بود و کارهای دیگر متعاقب آن انجام شد. اگر ما می‌آمدیم تنها ستون را مصوب می‌کردیم آیا دست هیات‌اجرایی برای کارهای بعدی بسته نمی‌شد؟ نخست تصمیم برای ستون بود بعدها با کندن آن سیم‌ها و لوله‌های زیر آن ما را مجبور به کندن کف کرد. ما در آینده چگونه باید برخورد کنیم باید تن‌خواهی باشد تا دست آن‌ها باز باشد شاید بخواهیم مصوبه کلی بگیریم تا دستشان باز باشد و راحت‌تر آن‌ کارها را انجام دهند و برای هر مورد کوچک نخواهند بیایند و مصوبه بگیرند.

افشین نمیرانیان: من جمع‌بندی کنم. چند نکته بگویم، نخست اینکه راه‌اندازی این هیات‌های اجرایی بهترین تصمیم این دو گردش بود. این‌ها منشا برکت هستند ولی هیات‌اجرایی مارکار یکی از بهترین هیات‌اجرایی‌ها است. همه هیات‌اجرایی ما خوب هستند. خیلی خوشحال هستیم که شما اینجا هستید. نکته دوم این است که شما نشست‌هایی دارید و در نشست‌ها همه حرف می‌زنند این حرف‌ها و نظرات به معنی حرف کل انجمن نیست و این تنها نظر یک عضو انجمن است. در گفت‌وگو فرد شاید از جنبه وکیل مدافع حرف می‌زند و اعتقادی به آن حرف نداشته باشد ولی فکر می‌کند که این نکته باید گفته شود. اگر کسی عبارتی به کار برد نظر هیات‌مدیره نیست تنها نظر هیات‌مدیره همان مصوبه است. واقعیت این است که اصلا جوی که اینجا بوده قابل‌ مقایسه با آن جو نوشته‌شده نبود فرضمان بر این بود که همه‌چیز درست است. داشتیم درباره آن حرف می‌زدیم. جو کاملا دوستانه بود. نکته آخر این است که در واقعیت ما نهادهای مختلف جامعه هستیم هرکدام کار خودمان را می‌کنیم و توجه ما به مصالح عمومی جامعه نیست بدون هیچ تردیدی یکی از مهم‌ترین مصلحت‌های جامعه این است که به هم امید بدهیم. هر کاری غیرازاین برخلاف مصالح جامعه است. من مطمئن هستم هرکسی آن متن را می‌خواند ناراحت می‌شد من خودم با خواندن آن متن ناراحت شدم نه به خاطر مطالب نوشته‌شده چون من که می‌دانم در چه جوی آن مطالب گفته‌شده است. دقیقا به همین دلیل که ممکن است این اتفاق برای شما و بقیه دوستان بیفتد آن دوستان و قشر بزرگی از جامعه زرتشتی که تنها راه ارتباطی آن‌ها با انجمن و هیات‌اجرایی از همین خبرهاست و شوربختانه اطلاعات درستی منتقل نشده است. نمی‌خواهم بگویم خلاف واقعه که هرچند این را بگویم حرف نادرستی نیست ولی نمی‌خواهم از این کلمه استفاده کنم همان‌ که پریسا زره‌پوش گفت کلمات باعث سوتفاهم می‌شود. اگر سوتفاهمی شده من معذرت می‌خواهم ولی در اینجا هیات‌مدیره هرچند که نباید خودمان را قضاوت کنیم ولی همگی شهادت می‌دهند که در این‌سو تفاهم هیات‌مدیره کمترین نقش را داشته است. یعنی قضیه این نبود.

کیان‌دخت خسرویانی: من چیزی را که نمی‌دانم و می‌خواهم به دانشم افزوده شود این است که آیا خبرنگار امرداد هر متن و هر برداشتی را که از پایان هیات‌مدیره انجمن می‌گیرد هر شکلی که دلش بخواهد می‌تواند بنویسد. این متن شما با اینکه خودتان هم حضور داشتید و آقای نمیرانیان هم می‌گویند که فضای مثبت و خوبی بوده مغایرت دارد. ما خودمان هم قبول داریم که مصوبه گرفته نشده ولی ‌چیزی را که معتقدم این است که قسمت جلوی در نسبت به کارهای دیگر خیلی سریع انجام شد و این به دلیل یاری روان مارکار بود. من اینجا شهادت می‌دهم سهراب جمشیدی صبح و بعدازظهر آنجا هستند و تمام‌کارهای اجرایی را انجام می‌دهند، وقتی‌ که گزارش امرداد را خواند 99 درصد به او برخورد. پرسش من این است که آیا این جملات ویرایش می‌شود؟

خبریار امرداد: نخست اینکه در تارنما نوشتم که از فرنشین کمیسیون پرسش شد که آیا مصوبه داشته یا خیر؟ صداها همه ضبط‌‌شده و در امرداد موجود است اگر تارنما را خوانده باشید آنجا شماره تماس امرداد وجود دارد می‌توانستید از آن‌ها درخواست کنید و به امرداد بروید تا فایل صوتی را گوش دهید امروز هم تمام صحبت‌های شما را نوشتم حتا اینکه فرمودید ما درآمدزایی داشتیم و 26 نامزدی برگزارشده. من خبرنگارم وقایع اینجا را می‌نویسم کلمات شما دقیقا روز پنجشنبه در تارنما هست بخوانید کلمه‌به‌کلمه است من چیزی غیر از مطالب گفته‌شده را ننوشتم. حتا به خانم مهردخت شهریاری هم درباره‌ی جو مثبت کفته شده‌ی آن  نشست، عرض کردم فایل صوتی در امرداد موجود است و می‌توانند خودشان گوش کنند.

فرامرز پوررستمی: من برای خانم خسرویانی توضیح بدهم خبرنگار تنها می‌نویسد و می‌رود و کار خلافی نکرده تصمیم‌گیرنده‌ها باید بهتر عمل می‌کردند. ساختار خبر را خبرنگار رعایت نکرده است. خبرنگار آنچه را شنیده نوشته و تصمیم‌گیرنده‌ها در مورد شکل خبرنویسی تصمیم حرفه‌ای نگرفتند. من با آن‌ها در میان می‌گذارم.

افشین نمیرانیان: تارنمای امرداد در ویرایش خبر مستقل عمل می‌کند.

پریسا زره‌پوش: من با حرف آقای پورمستددام که گفت خبرنگار کجا باید حضورداشته باشد موافقم چون در جلسات بحث می‌شود و کار خبرنگار هم درست بوده ولی چقدر حضور خبرنگار باید در جلسات باشد.

سهراب جمشیدی: من چند درخواست داشتم. نخست اینکه که به کارکنان انجمن تذکر دهید که برای مارکار سم‌پاش لفظی نکنند. دوم مبلغی را به یکی از همکیشان به عنوان بدهی کارهای انجام شده در مارکار پرداخت کنید. سوم، آیا تن‌خواه ما قرار است افزایش یابد؟ دست ما برای انجام کارها تا چه اندازه باز است؟ آیا برای هر کاری من باید مصوبه بگیرم. مثلا برای تعویض لوله دور حوض خیراندیشی قبول کرده هزینه آن را بپردازد آیا برای این هم نیاز به مصوبه است.

مهردخت شهریاری: من باید به عنوان رابط هیات‌اجرایی مصوبه مورد نیاز را بگیرم.

بابک شهریاری در این رابطه خاطره‌ای را تعریف کرد که سال‌ها پیش در روزی به اتشکده رفته بود دید که ستون سنگی آتشکده رنگ روغنی خورده از آنجا که وی در این زمینه تخصص دارد پیگیر این مورد شد و پاسخ شنید که خیراندیشی با هزینه خودش این کار را بدون نظر کارشناسی انجام داده که با این کار به سازه آسیب رسانده است.

ساسان نیکنام: ما باید برای هیات‌های اجرایی چارچوبی را در نظر بگیریم.

فرشاد فرهی‌فر: من خواهش می‌کنم آیین‌نامه را همگی بخوانیم. چارچوب درون آیین‌نامه نوشته شده و مشخص است. زمانی که آیین‌نامه نوشته‌ شده این موارد هم  پیش‌بینی ‌شده است اما اگر چیزی به نظر شما جلوی دست‌وپا را گرفته به رابط بگویید. رابط در آیین‌نامه اختیارات کمی ندارد ولی در مواردی دست‌وپای آن بسته است. در مورد عمرانی باید مصوبه هیات‌مدیره را بگیرد.

شاهرخ پورمستدام: درباره‌ی بحث خیراندیش این را بگویم که خیراندیش به شما نباید دیکته کند. شما باید نیازمندی خود را اعلام کنید.

جمع بندی

نشست چهل و پنجم انجمن زرتشتیان تهران در روز دوشنبه 15 آبان ماه 1402 در ساعت 18:15 دقیقه نخست با باشندگی 18 تن از هموندان هیات مدیره و  هیات اجرایی مارکار ساعت 18 آغاز شد. در ساعت 19:15  نشست رسمی آغاز و در ساعت 21 نشست غیرعلنی برگزار شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. با درود
    اگر اشتباه نکنم انجمن محترم زرتشتیان تهران طی یک فراخوان از همکیشان بابت ارائه چند واحد اپارتمان اطلاع رسانی کرده بودیعنی وجود منزل بدون مستاجر. حال مبلغ 40میلیون تومان جهت اخراج سه تن از همکیشان مجرد از منازل متعلق به انجمن مصوب نموده .بنا به فرمایش جناب اقای پور رستمی انجمن طبق اساسنامه حرکت مینماید و متعلق به همه است در کدام بند اساسنامه امده شما هر چی دلتون خواست به وکیل جهت گرفتن حکم تخلیه همکیشان پرداخت کنید. انجمن که پول نداشت چی شد؟هیئت مدیره محترم انجمن ساختمانهای نو ساز (2ساختمان)واقع در خیابان به افرین بن بست سوم که در بست در اختیار بیمارستان فیروزگر قرار دارد.اجاره بها ان چند وقته پرداخت نشده ؟مبلغ ان چقدر هست ؟(محرمانه)اصلا جاهایی که در اختیار غیر همکیشان هست باید اجاره پرداخت کنند؟این خانه انجمن هست یا نه ؟حرف از جدیت بود درسته؟بفرمایید برای گرفتن جواب باید کجا چه موقع ودر کدام کمیسیون حضور پیدا کنم.
    مشکل ما امرداد و….نیست جناب اقای پور رستمی مشکل کسانی هستند که فکر میکنندانجمن برای خودشون و هر جا قانون به نفعشون هست قانون و اساسنامه هر جا هم که قانون به ضررشون هست انجمن یه خیریه هست و… امان از این فضای مجازی

    1. درود به همکیش گرامی.
      برای آگاهی از جزئیات این تصمیم گیری‌ها شما می‌توانید هماهنگ بفرمایید و در کمیسیون ساختمان و موقوفات انجمن که روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۰ تشکیل می‌شود، تشریف بیاورید و در آنجا با هم گفت وگو کنیم.
      امیدوارم جناب عالی با من تماس بگیرید و بتوانیم در خدمت شما باشم.
      امیدوارم پس از این گفت وگوها، بتوانیم آگاهانه تر داوری کنیم.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی
      تلفن من 09123947970

  2. درودبر جناب اقای پور رستمی
    ممنون که نشان دادید هنوز اشخاصی در انجمن وجود دارند که از وجدان بیدار برخوردار بوده و بر خود لازم دانسته که حداقل پاسخهایی را به همکیشان ارایه کنند.
    ولی بزرگوار این که تک تک بخواهیم مراجعه به انجمن داشته باشیم شاید یه کار ناشدنی باشه و فقط هم شخص مراجعه کننده پاسخ دریافت میکنه بنده از جنابعالی تقاضا دارم حداقل در خصوص دریافت اجاره بها ساختمان متعلق به انجمن واقع در خیابان به افرین که در اختیار بیمارستان فیروزگر قرار گرفته در تارنمای امرداد یا سایت خود انمجن اطلاع رسانی نموده تا همکیشان دیگر هم در جریان زحمات عزیزان هیئت مدیره انجمن قرار بگیرند.
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-22