لوگو امرداد
نشر برسم ارایه می‌دهد:

ترجمه و تفسیر سه رساله در علم اقتصاد منسوب به ارسطو

rasaleکتاب سه رساله در علم اقتصاد منسوب به ارسطو، ترجمه و تفسیر سه رساله از ارسطو در نشر برسم به چاپ رسید.
ترجمه و تفسیر سه رساله‌ی اقتصادی از فیلسوف یونان باستان، نگاهی نو به اندیشه‌های ارسطو در زمینه‌هایی مانند تقسیم کار، تجارت، قیمت، پول و اندازه‌ی شهر می‌اندازد. کتاب از ترجمه ژول تریکو از زبان‌های یونانی و لاتین به فرانسه بهره می‌برد. کتاب پیش‌رو، ترجمه فرانسه به فارسی و همچنین واژه‌شناسی متن یونانی و لاتین اثر سه رساله اوی کونومیکوس منسوب به ارسطو است. از سه رساله‌ی اوی کونومیکوس ‌که به زبان یونانی تالیف شده است، متن یونانی رساله سوم از دست رفته و فقط گزارش لاتین آن در دست است. از این رو، همه ناشران ماندگارهای ارسطو، در انتشار رساله سوم کتاب اوی کونومیکوس، فقط گزارش لاتین را در اختیار دارند.

مترجم در یادداشت آغاز کتاب ژول تریکو را این‌گونه شناسانده است: ژول تریکو (۱۸۹۳-۱۹۶۳) مترجم آثار ارسطو از یونانی باستان به فرانسه، هم ادیب و فلسفه‌ورز بوده است و هم ارسطوشناس، هم یونانی‌دان و هم متخصص زبان لاتین. چیرگی وی به زبان لاتین به وی اجازه می‌داده است به بازنویسی لاتینی آثار افلاطون و ارسطو، خود، سرراستانه رجوع کند. از این‌رو، هم، ترجمه آثار ارسطو به قلم وی از دقت و صلابت برخوردار است و هم رجوع به شروح وی برای حل مشکلات متن ارسطو گریزناپذیر است. همه کسانی هم که در دیگر زبان‌های اروپایی (به‌ویژه انگلیسی، آلمانی و فرانسه) به ترجمه آثار ارسطو اقدام کرده یا می‌کنند، از رجوع به ترجمه و بازنویسی ژول تریکو خود را بی‌نیاز نمی‌دانند.

کتاب سه رساله در علم اقتصاد منسوب به ارسطو، علم تدبیر منزل و شهر، ترجمه فرانسه-فارسی اثر شقایق ممتاز و واژه‌شناسی یونانی لاتین به کوشش فریدون فضیلت در نشر برسم به چاپ رسیده است. چاپ نخست کتاب در ۲۵۶ رویه و در ۳۰۰ نسخه با پوشینه‌ی سخت پاییز 1402 به بازار کتاب آمد.

برای خرید آنلاین کتاب به فروشگاه امرداد بروید.
دوستداران می‌توانند از راه تماس با شماره‌های 31- 02188325329 این کتاب را خرید پُستی انجام دهند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-13