لوگو امرداد

بزرگداشت استاد دکتر ایرج نوروزیان در کنگره دامپزشکی

photo 2023 12 19 10 18 01سازمان نظام دامپزشکی ایران، آیین بزرگداشت دکتر ایرج نوروزیان، استاد پیشکسوت جراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، را برگزار می‌کند.

در آیین گشایش ششمین کنگره کلینیسین‌های دام‌های بزرگ، در روز یکشنبه سوم دی‌ماه 1402 خورشیدی، از دکتر ایرج نوروزیان، استاد پیشکسوت جراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به پاس سال‌ها خدمات صادقانه در دانشگاه و بخش خصوصی سپاسداری می‌شود. این رویداد در مرکز بین‌المللی همایش‌های رازی به نشانی: تهران، بزرگراه همت، جنب برج میلاد، برگزار خواهد شد و سخنرانان برجسته‌ای از داخل و خارج کشور در آن حضور خواهند داشت.

استاد دکتر ایرج نوروزیان یکی از برجسته‌ترین دامپزشکان ایرانی است که در زمینه‌های جراحی، بیماری‌های داخلی و التیام زخم در دام‌های بزرگ فعالیت می‌کند. وی در سال ۱۳۲۵ در تهران زاده شد و در سال ۱۳۴۹ دکترای دامپزشکی خود را از دانشگاه تهران گرفت. وی همچنین در سال ۱۳۵۴ دکترای بیماری‌های دام را از دانشگاه دیویس کالیفرنیا دریافت کرد. استاد نوروزیان در مدت ۳۷ سال خدمت دانشگاهی، افزون بر تدریس و پژوهش، مسوولیت‌های اجرایی مختلفی را به عهده داشته‌اند. وی ریاست بخش جراحی، معاون پژوهشی دانشکده و سردبیر نشریه‌ی رسمی دانشکده‌ی دامپزشکی را بر عهده داشته‌ است. وی همچنین چندین کتاب تالیف و ترجمه کرده‌اند و مقالات متعددی را در نشریات بین‌المللی منتشر کرده‌ است.
دکتر نوروزیان، در قالب یک تیم ۴ نفره، پس از انقلاب، با توجه به کاهش اهمیت اسب تلاش کرد تا اسب و سوارکاری را در ایران زنده گرداند. وی در این تیم مسوولیت بخش علمی و بیماری‌های اسب را به دوش داشت. پس از احیا اهمیت اسب و سوارکاری در ایران، هم اکنون دانش سوارکاری و پرورش اسب در ایران هم به عنوان یک حیوان همدم انسان و هم مسابقات کورس و … مطرح است و اسب‌های نژادهای ترکمن و عرب ایران در جهان شناخته شده‌اند.
زمانی که وی کار خود را آغاز کرد، افراد انگشت‌شماری در زمینه بیماری‌های اسب در ایران فعالیت می‌کردند ولی اکنون دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته در ایران فعال هستند که بسیاری از آنها دانشجوی دکتر نوروزیان بوده‌اند.
گفتنی است دکتر ایرج نوروزیان، در سال‌های گذشته به عنوان پژوهشگر پیشکسوت نمونه (۱۳۹۳)، استاد پیشکسوت نمونه (۱۳۹۸)، و برگزیده پنجمین دوره جایزه مرحوم علامه طباطبایی (۱۳۹۸) برگزیده شد.
استاد نوروزیان در سال ۱۳۸۵ با درجه‌ی استاد تمام بازنشسته شده و از آن زمان تا کنون در بخش خصوصی به فعالیت دامپزشکی ادامه داده‌ است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-15