گرامیداشت جشن سده در بنیاد فرهنگی جمشید

بنیاد فرهنگی جمشید جاماسیان، جشن سده را با باشندگی زبان‌آموزان کلاس دَری زرتشتی برگزار کرد.

در این جشن، زبان‌آموزان دَری زرتشتی، و با همراهی آموزگار زبان دری، بانو پروین شهزادی آتش‌ سده را نمادین برافروختند. نخسین‌دخت فرهادی، مدیر بنیاد جمشید، در سخنانی از شاهنامه فردوسی، داستان هوشنگ شاه را خواند و  درباره بیداری ایزد رپیتون و گرمای زمین، که نشانه‌های آغاز سده هستند، سخن گفت. این دورهمی جشن سده با پخت خوراکی‌های سنتی مانند آش و سیروگ و پذیرایی همراه بود. همکیشانی که دوستدار فراگیری زبان دری هستند، می‌توانند به بنیاد جمشید بروند و نام‌نویسی انجام دهند.
جشن سده نمادی از پیروزی نور بر تاریکی و گرمی بر سرما است. این جشن درنگی است برای هم‌پیمانی با اهورا مزدا و گرامیداشت آتش، یکی از عناصر چهارگانه‌ی (آب، آتش، باد و خاک) سپند است.

فــــرتورها رسیـــده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *