لوگو امرداد
 در نشست 57 گردش 45

آیا انتخاب پیمانکار تنها راه نجات تالار پذیرایی است؟

photo 2023 09 28 12 27 32 e1695891583418هموندان هیات‌‌مدیره در مورد مصوبه فراخوان جهت گزینش پیمانکار برای مدیریت تالارهای پذیرایی گفت‌وگو کردند ولی اینکه سرانجام مدیریت این تالار به چه شکل خواهد بود در ابهام ماند.

*پیشنهاد فراخوان برای انتخاب پیمانکار تالار ایرج و خسروی

مهردخت شهریاری: در نشست هفته پیش که افشین نمیرانیان از فرنشین‌های کمیسیون‌های دیگر دعوت کرده بود که باشنده باشند تنها کمیسیون مالی و خدمات آمده بودند و با هم گفت‌وگو کردیم. قرار شد برای هم‌کیشانی که تمایل و توانایی دارند تا سالن‌ها را به شکل پیمانکاری اداره کنند با توجه به اینکه اجاره ثابتی بدهند و منوی اصلی هم با انجمن باشد، فراخوان بدهیم. ولی کیفیت برای ما مهم است اما بقیه چیزها با خود آن‌ها باشد و دستشان‌هم باز باشد. برای شناسایی پیمانکار می‌خواهیم فراخوان بگذاریم.

افشین نمیرانیان: این به این معنی نیست که درنهایت از بین گزینه‌ها پیمانکار گزینش شود بلکه بعدا با توجه به گزینه‌ها راه‌حل مناسب را انتخاب می‌کنیم.

مهردخت شهریاری: این فراخوان دوهفته‌ای است ولی ساسان نیکنام نظرش این بود که وقتی قیمت را تعیین می‌کنید دیگر نامش پیمانکاری نیست. فرامرز پوررستمی با مدیریت به شکل پیمانکاری مخالف بود چون اعتقاد داشت با رفتن پیمانکار هزینه‌های پنهانی که دیده نشده بر دوش انجمن می‌ماند. فرانک زنده‌نوش، بازرس، گفت با توجه به این گفته‌ی مهردخت شهریاری این دیگر نامش فراخوان پیمانکاری نیست ولی به هرحال ما می‌گوییم پیمانکار و افزود این به نفع انجمن نیست. با این ویژگی که اختیار را به مدیر می‌دهیم که به‌جای گرفتن حقوق از انجمن خودش کسب درآمد کند در اصل مدیریت سالن به شکل مجری است. وی گفت نخست سرفصلی مثل کمیت و کیفیت، منوی حداقلی و ریز هدف را تعیین کنید و فراخوان خام ندهید. دیدگاه کوروش آذرگشاسبی این بود که برای مدیریت به شیوه پیمانکاری دستگاه نظارتی قوی می‌خواهیم آیا انجمن چنین دستگاه نظارتی دارد؟ همچنین وی گفت سالن آدریان بزرگ شاید چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد و توصیه کرد روی این سالن برنامه‌ریزی نکنند بلکه برای سالن آدریان بزرگ تصمیم بگیرند و سالن به شکل خودگردان مدیریت شود. کامبیز رستمی بر این باور بود که برای آگهی پیمانکاری باید روند کار مشخص باشد و با توجه به نشست چند وقت پیش کمسیون خدمات، این فراخوان نیاز به یک کار پژوهشی دارد تا رَوند کار مشخص شود. نظر نوذر نوذری این بود که با مصاحبه‌ای که با افراد داشتیم فهمیدیم که آن‌ها اختیارات می‌خواهند و ما نمی‌توانیم اختیارات آن‌ها را محدود کنیم. شرایط پیمانکار را بررسی کنید و ببینید شرایط حداقلی را دارند. توجه کنید که با روش پیمانکاری بخشی از کارهای حسابداری ما حذف می‌شود. وضعیت انبار و هزینه‌ها مشخص است و پیمانکار می‌تواند آن‌ها را بر عهده بگیرد و برنامه‌ریزی کند. جمشید دارابیان از فرانک زنده نوش خواست تا ایده‌های خود را به شکل نوشته درآورد و به هیات‌مدیره ارایه بدهد؛ اما شابهرام سیروسی موافق بود و گفت: اینجا به اعداد و ارقام توجه می‌کنیم، ولی زمانی که هزینه‌های سالن را می‌بینیم متوجه می‌شویم سالن واقعا ضرر می‌دهد. شاید بعضی دوستان بگویند نه چنین چیزی نیست. این گردش مالی دهان‌پرکن است. این‌ها هزینه است ما داریم سوبسید می‌دهیم با روش پیمانکاری کار برای ما راحت می‌شود. در تراز و بیلان دیگر رقم‌های درشتی منظور نمی‌شود و با اداره‌ی دارایی درگیری نخواهیم داشت. فرشاد فرهی‌فر هم موافق بود و معتقد بود با این فراخوان متوجه می‌شویم که چند نفر می‌آیند همچنین از کمیسیون خدمات خواست اسنادی را به متقاضیان بدهد و شرایطی مانند کیفیت و حد فنی را مشخص کند. وی اعتقاد داشت که لزومی ندارد که با این فراخوان حتما به سمت پیمانکاری برویم.

مهردخت شهریاری در پاسخ به نظرات بیان شده گفت، بیشترین دلیلی که فراخوان دادیم برای مزایایش بود و معایب را ندیدیم شاید پیمانکاری مناسب نباشد. پیمانکاری به این دلیل است که اکنون پول زیادی به انجمن می‌آید و هزینه‌های دیده نشده هم داریم و با توجه به این پول باید مالیات سنگین بدهیم وقتی پیمانکار باشد این هزینه‌ها بر عهده پیمانکار است. شاید پیمانکار توانایی خوبی نداشته باشد آن زمان به سمت مدیریت به شکل مجری می‌رویم ولی حتما در فاصله نام‌نویسی از داوطلبین، طرحی را ارایه خواهیم کرد و مبنای کار را مشخص می‌کنیم. وی افزود پیشنهاد فرشاد فرهی‌فر که قیمت منو را بدهند خوب است کسی که ضریب کیفیت بالایی دارد انتخاب می‌شود. البته که سالن برای ما مهم است. همچنین در بحث اختیارات گفت ما اختیاراتی به پیمانکار می‌دهیم که به مجری نمی‌دهیم و روی منوی اصلی وسواس داریم وی در پاسخ کوروش آذرگشاسبی برای نظارت بر پیمانکار گفت، دستگاه نظارتی اکنون هم داریم و نظارت می‌کنیم ولی ناظر خوب برای پیمانکاری لازم داریم. افشین نمیرانیان خیلی مطمین نبود که کدام روش بهتر است و گفت هر دو روش مزایا و مشکلات خود را دارد که در بلندمدت خود را نشان می‌دهند واقعیت این است که ما به پیمانکاری اصراری نداریم و با توجه به حجم داوطلبان نمی‌توانیم بگوییم این روش بهتر است. جمشید دارابیان اعتقاد داشت که با توجه به بحث‌های امروز که پیش از نشست هیات‌مدیره انجام شده و با توجه به دیدگاه مخالفان باید طرح پخته شود.

با پیشنهاد فراخوان پیمانکار با شرایط خاص برای سالن ایرج و خسروی موافقت شد.

*درخواست فراخوان برای انتخاب بهره‌بردار درمانگاه یگانگی

مهردخت شهریاری: زمانی که مطمین شدیم که مجوز آتش‌نشانی را می‌گیریم با انجمن خیریه درمانی صحبت کردیم و افشین نمیرانیان در جریان بودند و صحبت کردند. انجمن خیریه درمانی می‌خواستند مدیریت درمانگاه را بر عهده بگیرند و گفتند پس از تحقیقات جواب می‌دهند ما خوشحال شدیم حتا خود آن‌ها‌هم به اینجا آمدند. البته تحقیقات نخستین‌ آن‌ها طول کشید. زمان مجوز آتش‌نشانی رو به تمام است. ما تمام تلاشمان را کردیم که انجمن خیریه درمانی آنجا را اداره کند. تعدادی پرسش داشتند که آقای نمیرانیان پاسخ دادند و امروز آن‌ها گفتند انصراف داده‌اند.

افشین نمیرانیان دلیل اینکه انجمن خیریه درمانی انصراف داد را این‌گونه بیان کرد، انجمن زرتشتیان تهران نسبت به مستاجر طبقه بالا تعهداتی دارد که تا دو سال آنجا دست مستاجر باشد و آن‌ها گفتند که هر دو طبقه را می‌خواهند. برای همین قرار شد یک فراخوان بدهیم و کسانی هم هستند که حاضرند آنجا را اداره کنند. ساسان نیکنام گفت اگر با مستاجر صحبت کنیم که بلند شود انجمن خیریه درمانی می‌پذیرد؟ چون آن‌ها بهترین گزینه هستند. فرانک زنده‌نوش در جواب ساسان نیکنام گفت مستاجر الان آنجا را صاحب شده و در قرارداد هیچ‌کدام از این تعهدات نیامده است.

با پیشنهاد فراخوان برای انتخاب بهره‌بردار درمانگاه یگانگی موافقت شد.

*پیشنهاد اینکه به مدت دو ماه جهت انبارداری و کارپردازی ماهی مبلغ هفت میلیون تومان به فرهاد کاویانی گوهری پرداخت شود

جمشید دارابیان: کمیسیون ساختمان شخص خودش را انتخاب کرده است اکنون کمیسیون مالی تشخیص داده که فرهاد کاویانی که چهار ماه به شکل افتخاری کارکرده دو ماه آینده را به ایشان پول بدهد.

کامبیز رستمی پرسید که این دو ماه از چه تاریخی است و جمشید دارابیان گفت بهمن و اسفند، شابهرام سیروسی افزون بر سپاس‌داری از فرهاد کاویانی گفت از کارشان راضی هستم و این را بگویم هرکسی برای انجام مجانی کار کند او را دزد خطاب می‌کنند و ایشان باید پول بگیرد؛ اما رستم تیراندازیان مخالف بود چون به نظرشان این با مصوبه هفته پیش که برای تمدید کار فرهاد کاویانی‌گوهری بود مغایرت دارد آن روز سخنی از پول به میان آورده نشده بود.

کوروش آذرگشاسبی نظرش این بود که فرهاد کاویانی‌گوهری را برای دو سمت پیشنهاد دادند. نخست وی انباردار بوده و اکنون کارپرداز است که شغل مهم و جدیدی است. وی اعتقاد داشت که باید ابتدا وظایف و اختیارات کارپرداز را تعریف کرد و سپس این مسوولیت را بر روی دوش او بگذارند. فرشاد فرهی‌فر اما اعتقاد داشت یک شخص نمی‌تواند هم کارپرداز باشد و هم انباردار و حالا که بحث مالی است آیا نیاز به فراخوان ندارد؟ که بعدا بگویند خارج از تشریفات اداری این سمت را به کسی سپردید. فرامرز پوررستمی، با فراخوان موافق بود و اعتقاد داشت وقتی به سمت نوشتن شرح شغل برویم به سمت نظم می‌رویم که برای انجمن خیلی خوب است. خدامراد مزداپور از بهروز جمشیدیان خواست درباره کار کارپرداز و مشخصات و مزایا و معایب آن صحبت کند.

**بهروز جمشیدیان‌ هموند هیات‌مدیره نیست و هموند هیات اجرایی آدریان بزرگ هست. وی تجربه‌ی کارپردازی را دارد.

بهروز جمشیدیان: کارپرداز مامور خریدوفروش اموال ضایعاتی است و نباید انباردار باشد تنها باید اقلام را خریداری کند و به انباردار تحویل دهد. شرح وظایف کارپرداز این است، وی مسوول خرید اقلام با نازل‌ترین قیمت، طولانی‌ترین مدت و بالاترین کیفیت است.
مهردادکاویانی، بازرس، با حرف فرشاد فرهی‌فر موافق بود که گفته بود فراخوان بدهیم تا نگویند خارج از تشریفات کسی را استخدام کردید و او گریزی به استخدام مسوول فنی توسط کمیسیون ساختمان زد که شخصی را بعد از پایان مهلت فراخوان استخدام کردند در حالی که در مدت ‌زمان فراخوان چند تن نام‌نویسی کرده بودند و همچنین اشاره‌ای هم به‌گزینش سرپرست خوابگاه داشت که گفت از بین دو نفر با ادامه کار سرپرست قبلی موافقت کردید. همچنین تاکید کرد که فراخوان باید برای همه یکسان باشد.
مهردخت شهریاری پاسخ داد ما بین دو نفر که برای خوابگاه تقاضا داده بودند مناسب‌ترین فرد را انتخاب کردیم من کسی که خویشاوندم بود را انتخاب نکردم. ساسان نیکنام هم در پاسخ گفت، گزینش شخص بهتر برای ما مهم است و زمان‌ بر شخص ارجحیت ندارد. ما حق گزینش را داشتیم تا شخص بهتر را گزینش کنیم. جمشید دارابیان پیشنهاد کرد تا کتبی رای گیری شود و درباره اینکه چگونه به این نتیجه رسیدند که فرهاد کاویانی گوهری برای کارپردازی مناسب است توضیحاتی داد.

افشین نمیرانیان مصوبه را برای رای‌گیری کتبی بار دیگر خواند. «به مدت دو ماه به‌عنوان انباردار و ناظر خرید مبلغ هفت میلیون تومان به آقای فرهاد کاویانی پرداخت شود» و از هموندان خواست به شکل کتبی رای دهند.

نوذر نوذری: آرای کتبی را خواند ۸ نفر موافق ۸ نفر مخالف و یکی ممتنع، پس رای نیاورد. پس از آن افشین نمیرانیان گفت ما به یک کارپرداز نیاز داریم و گفت: وقتی یک کارپرداز در سطح انجمن استخدام می‌کنیم انتظار داریم برای جاهای دیگر هم خرید کند. اگر این‌گونه باشد تعارض منافع بین کارپرداز و انباردار مهم است. قرار شد هفته آینده با کمک کارگروه استخدامی کمیسیون خدمات، متن فراخوان استخدام کارپرداز نوشته و برای رای‌گیری به صحن هیات‌مدیره آورده شود.

شاه‌بهرام سیروسی درخواست کرد که با توجه به رای‌نیاوردن این مصوبه یکی از اعضای هیات‌مدیره با وی در این دو ماه همکاری کند.

*پیشنهاد افزایش سقف هزینه تهیه خوراک آتش ورهرام آدریان از ۵۰۰ میلیون ریال به ۵۵۰ میلیون ریال

فرشاد فرهی‌فر: این افزایش سقف به این دلیل است که ما چوب را تهیه کردیم و مبلغ پیش‌تر استعلام شده بود ولی با توجه به ماشینی که آمد و چوب‌های حمل‌شده مقدار وزن آن نزدیک یک یا یک و نیم تن بیشتر شده بود با توجه به فاکتور، هزینه حمل و کارگر نزدیک ۵۴ میلیون تومان درآمده است درخواست داریم با این افزایش موافقت کنید.

با افزایش سقف هزینه تهیه خوراک آتش ورهرام آدریان از ۵۰۰ میلیون ریال به ۵۵۰ میلیون ریال موافقت شد.

گزارش‌ها

هماهنگی سرویس جشن سده

مهردخت شهریاری: برابر درخواست سازمان فروهر برای تامین سرویس رفت‌وآمد هم‌کیشان در روز جشن سده به کوشک ورجاوند انجمن زرتشتیان تهران‌ برای سه مسیر هماهنگی لازم را انجام داده است. مدیریت با سازمان فروهر است تنها لیست افراد متقاضی سرویس را سازمان فروهر به ما داده است. قرار است کارکنان آرم سازمان فروهر را بزنند و آنجا باشند. امیدواریم مشکلی پیش نیاید و هماهنگی برای رزرو سرویس توسط کمیسیون خدمات انجام شده است. ما در راستای کمک و همکاری با سازمان فروهر این کار را انجام دادیم و انجمن پولی نمی‌دهد.

سال مهربانو بامسی پور

افشین نمیرانیان: امروز (دوشنبه 9 بهمن) سال مهربانو بامسی‌پور همسر ارباب فریدون بود و این لرک و میوه هم برای همین منظور است.

گزارش هزینه یادواره درگذشت اشوزرتشت

جمشید دارابیان: گزارش مالی برگزاری یادواره درگذشت اشوزرتشت در سال ۱۴۰۲ را می‌خواهم بدهم امسال جمع واریزی‌ها ۵73 میلیون ۵0۰ هزار ریال است و جمع هزینه‌ها یک میلیارد 950 میلیون و 931 هزار ریال شده است. امسال حدود 577 میلیون 431 هزار ریال از جایی دیگر منظور شده است.

افشین نمیرانیان: به بیان ساده‌تر هزینه‌ها بیشتر از کمک‌ها بوده است یعنی تقریبا ۵۰ درصد آن را دهشمندان کمک کردند. ۵۰ درصد هزینه نقدی را هم‌کیشان کمک کردند. ۵۷ میلیون تومان کمک نقدی کردند و حدود همین مقدار را هم از سایر منابع دیگر تامین کردیم.

فرانک زنده‌نوش، نظرش درباره تراز مالی آیین درگذشت اشوزرتشت این بود که این تراز نسبت به سال پیش مثبت شده است ولی افشین نمیرانیان گفت: امسال از منابع دیگر بود ولی اینکه مجموعا به قیمت امروز ۵۷ میلیون باشد را مطمئن نیستم.

فرامرز پوررستمی، نظر دیگری داشت وی گفت: من به عدد و رقم کاری ندارم به روند نگاه می‌کنم اکنون روند به سمت مثبت‌شدن نیست. وی گفت هزینه تنها نقدی نیست و هم‌کیشانی را که همازوری داشتند و کمک کردند چه ازنظر تخصصی و نیروی کار مانند آشپزی و پاک‌کردن سبزی را نیز بخشی از هزینه می‌دانست. اکنون سفره مردم با توجه به شرایط اقتصادی کوچک ‌شده است پس روند به سمت منفی‌شدن رفته است ولی این به معنی اینکه کسی نمی‌خواهد کمک کند نیست بلکه شرایط این‌گونه است که مهرداد کاویانی با این حرف فرامرز پوررستمی مخالفت کرد و گفت شما گفتید در یادواره آیین درگذشت اشوزرتشت 57 میلیون تومان انجمن کمک کرده است الان یک سالن بزرگ را آقای استاد دارد با پول خود می‌سازد، لوله‌کشی آب را خیراندیش انجام داده است، دستگاه زباله‌سوز در قصر فیروزه را اهدا کرده‌اند و یا ساختن آدریان بزرگ، شما مجموعه را ببینید این‌ها را با هم در نظر بگیرید.

گزارش مبالغ جمع شده در صندوق‌های شاورهرام ایزد

جمشید دارابیان: در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۲ سه صندوق بیماران، نیازمندان و شاورهرام‌ایزد را تخلیه کردیم، بازگشایی پیشین در تاریخ 21 اسفند ۱۴۰1 بود آمار ارایه شده دهش خیراندیشان به مدت ۹ ماه است. در صندوق بیماران در تاریخ قبلی 315 میلیون و 953 هزار ریال بود و اکنون 394 میلیون و 163 هزار 500 ریال و یک ربع‌سکه بهار آزادی و ۳۹۳ دلار آمریکا، صندوق نیازمندان در تاریخ قبلی ۳۴۱ میلیون و 77 هزار ریال بود اکنون 534 میلیون و 675 هزار ریال و همچنین 905 دلار آمریکا در صندوق است و صندوق اصلی شاورهرام ایزد سری قبلی 288 میلیون و 386 هزار ریال و اکنون 413 میلیون و 544 هزار ریال و 132 دلار آمریکا.

فرشاد خورشیدیان، در مورد صندوق بازشده از جمشید دارابیان پرسش کرد که آیا این صندوق‌ها حساب جداگانه‌ای دارند که پول‌ها در حساب مربوطه ریخته شود که جمشید دارابیان پاسخ داد خیر ولی در حسابداری سرفصل‌های مربوط به خود را دارند که ممکن است برداشت شود ولی دوباره جایگزین می‌شود. فرشاد خورشیدیان به مقاله‌ای که در همین مورد بابک شهریاری نوشته بود اشاره کرد و پرسید که آیا این درست است که این پول‌هایی که فند دارند و مشخص است با پول کل انجمن یکی شود آیا حساب‌ها جدا می‌شود؟ افشین نمیرانیان پاسخ داد منظور شماره‌ حساب‌های جداگانه نیست بلکه این است که پول‌ها با وسواس بیشتری خرج شود و افزود در زمان فرنشینی آقای گشتاسبی هم همین بحث شد و ایشان می‌گفتند روی پول که نوشته نشده برای چه هست ولی حسابداری قرار است این کار را بکند اگر نیاز است و صلاح می‌دانید این کار را بکنید.

سخنی با بازرسان

فرشاد فرهی‌فر: من هفته گذشته از طرف هیات‌بازرسان مطلبی را خواندم که از خیراندیشان جشن سده سپاسگزاری کردند که خوشحال شدم و امیدوارم این التفات به سمت انجمن هم بشود و کسانی که این جشن‌ها را بدون کمک خیراندیش برگزار می‌کنند هم تشکر کنند.

تقدیر و تشکر

فرامرز پوررستمی: از دو غایب و یک حاضر می‌خواهم سپاسگزاری کنم. حاضر این جلسه فرهاد کاویانی‌گوهری است که کارهای مثبتی انجام داده و کسی ناراضی نبوده و حالا می‌گوید می‌خواهد نباشد من به ایشان گفتم آمدنت دست خودت بود ولی رفتنت دست خودت نیست، اما اگر شرطی داری بگو و سپاس‌گزاری بعدی به خاطر یادواره شهدای ادیان توحیدی بود ماندانا آذر کیوان و کامبیز رستمی خیلی زحمت کشیدند این‌ها نشان دادند که توانایی دارند.

فرشاد فرهی‌فر: دیروز صبح جشن بزرگداشت ثبت جهانی‌شدن سده در پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار شد. برگزارکننده خود پژوهشگاه بود و انجمن زرتشتیان تهران و سازمان فروهر هم باشنده بودند. گات‌هاخوانی این آیین توسط نونهالان زرتشتی انجام شد، همچنین آتش‌افروزی نمادین هم در آنجا داشتیم. از هم‌کیشانی که باشنده بودند تشکر می‌کنم. همان‌طور که آقای نمیرانیان دیروز گفتند امیدواریم سال آینده شهرداری و مردم خودشان جشن سده را برگزار کنند. آیین‌های ما دیروز به شکل نمادین بود و هزینه آن را انجمن داد و سیروگ هم بین باشندگان تقسیم شد.

جمشید دارابیان: جا دارد انجمن زرتشتیان تهران به این‌گونه جشن‌های ملی نگاهی ویژه داشته باشد و به کارمندان خود پاداشی بدهد؛ که افشین نمیرانیان پاسخ داد این انتظار درستی است ولی ما منابع کافی نداریم.

جریمه دیرکرد در پرداخت اجاره‌بها

ساسان نیکنام: ما یک مصوبه‌ای می‌خواهیم بگیریم ولی پیش از آن یک صحبتی باهم داشته باشم مستاجرهایی هستند که در پرداخت اجاره تاخیر دارند مثلا پنج یا شش ماه یک‌بار اجاره را می‌دهند. کمیسیون روی این اجاره‌ها حساب باز می‌کند و با توجه به آن پرداختی خود را انجام می‌دهد. می‌خواهیم در قرارداد اجاره ۱۰ درصد به‌عنوان جریمه دیرکرد اجاره‌بها در نظر بگیریم. البته تا یک ماه فرجه‌دارند ولی بعد از یک ماه از مستاجر جریمه دیرکرد اجاره بگیریم آیا موافق هستید که مصوبه کنیم البته این برای برخی مستاجرها است که سواستفاده می‌کنند ولی بیشترشان با ما همکاری می‌کنند و اجاره را سر ماه می‌دهند.

کوروش آذرگشاسبی: من در هیچ قراردادی این را ندیدم آیا ما از لحاظ قانونی می‌توانیم این بند را بگذاریم؟

فرامرز پوررستمی: درون هر قراردادی با توافق دو طرف می‌توان شرط گذاشت برای تک‌تک قراردادها این را بنویسیم وقتی دو طرف امضا کنند آن قرارداد لازم‌الاجرا است.

گزارش هزینه و درآمد انجمن از زبان سخنگوی انجمن

فرامرز پوررستمی: قرار بود گزارشی درباره هزینه و درآمد بگیرم که گرفتم ولی عدد و رقم را نمی‌دهم این گزارش هزینه و درآمد از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۲ تا پایان آذر ۱۴۰۲ است. درآمدها ۴ رقم بیشتر نیست ولی هزینه‌ها ۴۶ مورد است. به‌عنوان مثال چند تا را می‌خوانم هزینه نگاهداری آتش در این مدت ۴۵ میلیون تومان بوده است. هزینه‌هایی هم داریم که دارند بر ما افزوده می‌شوند مثل بیمه‌های آتش‌سوزی و غیره که سال‌های پیش نبوده ولی الان هست آن‌هم به دلیل تغییر مقررات بیمه البته بیمه کردن خیلی خوب است. هزینه حمل زباله شهرداری هشت میلیون تومان است. تفاوت هزینه و درآمد ۲۳ میلیارد ریال یعنی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. رقم‌های دیده نشده و کارهای نکرده هم اینجا هست. پس یک پول کوچکی ته آن مانده است. این است که می‌گویم برای سال آینده با تورم ۵۰ درصد باید مراقب باشیم. نکته جالب این درآمدها این است که روی کاغذ درست است ولی در عمل درست نیست چون سیستم‌های حسابداری ما در هر گردشی دایما تغییرمی‌کند و هر دفعه یک مبنایی دارد. مثلا ساختمان پزشکان فیروزگر باید فلان مقدار هرماه بدهد آن‌ها ۱۲ ماه سال را حساب می‌کنند و جزو درآمدها می‌نویسند. هرماه که ساختمان پزشکان اجاره را پرداخت کرد از بدهیش کم می‌کنند این به نظرم سوری است و هر کاری ‌کنیم با این سیستم حسابداری به‌جای خوبی نمی‌رسیم. باید متخصص بیاید و سیستم جدیدی برای ما پیش‌بینی کند. اگر سیستم برابر نیاز انجمن باشد به ما جواب می‌دهد. برای یک سیستم خوب هزینه کنیم.

افشین نمیرانیان: حسابداری علم است و زبان خودش را دارد و برای تفهیم نیاز به متخصص دارد و واقعیت این است که صورت‌های مالی انجمن به این شکلی که در سیستم حسابداری هست برای من غیرمتخصص واضح نیست پس مردم نباید انتظار داشته باشند که از روی اعداد و ارقام حساب‌ها، بدون نظر متخصص آن را تفسیر کنند. این اعداد شاید کم‌ و زیاد شود و قطعی نیست. این عدد به معنی اینکه دو میلیارد و سیصد اضافه درآمد داریم نیست شاید هزینه‌ها با توجه به پاداش پایان سال تغییر کند. این تفسیر خود را می‌خواهد کاش یک نظمی بلندمدت در انجمن وجود داشت.

در حاشیه

بزرگمهر پرخیده، درباره صحبت نشست پیش خود که گفته بود ساختار انجمن ضعیف است توضیح داد، انجمن روی کاغذ سازمان توانمند است اگر به اجرا دربیاید خیلی کارها می‌تواند انجام دهد و گفت اگر انجمن توانمند باشد برای مدیریت تالار پذیرایی و ساختمان خراشه نیازی به فراخوان برای پیمانکار ندارد و خودش  می‌تواند مدیریت کند. وی گفت در گردش‌های انجمن که سه یا چهار سال طول می‌کشد هموندان هیات مدیره نخست باقدرت و خوب کار می‌کنند ولی سال‌ آخر را سست می‌شوند وی یادآوری کرد با همان انگیزه‌ای که آمدید باید همه امور را مدیریت کنید و کار خود را به پایان برسانید.

پرسش درباره فراخوان سالن خراشه

فرشاد خورشیدیان درباره مصوبه هفته پیش که قرار است برای سالن خراشه فراخوان بدهند پرسید، آیا پیمانکار برای این سالن پایان کار گرفته است؟ ساسان نیکنام پاسخ داد خیر با توجه به قانون‌، آنجا باید پس از تکمیل کامل توسط نهاد مربوطه بازرسی شود تا پایان کار بگیریم ولی برگه ثبت را برای مزایده می‌گیریم.

درخواست متن بودجه از انجمن

فرشاد خورشیدیان از خزانه‌دار درخواست کرد که متن بودجه را به شکل نوشته‌شده به هیات بازرسان بدهد تا کسری بودجه را بررسی کنند که شابهرام سیروسی گفت در نشست هیات‌مدیره آن را به آگاهی همگان می‌رسانم و دبیر انجمن باید آن را بنویسد.

راستی‌آزمایی سخن بازرس

فرامرز پوررستمی به مهرداد کاویانی گفت: من به‌عنوان‌ هموند ساده انجمن زرتشتیان تهران و نه به‌عنوان‌ هموند هیات مدیره به بازرسان نامه‌ای نوشتم که متن آن را به آقای کاویانی می‌دهم. در این نامه پرسشی مطرح شده بود به این شکل «در کانال خود درباره تقویم نوشته بودید که به من اطلاع داده ‌شده است که خیراندیشانی درگذشته سپرده بانکی برای چاپ تقویم در انجمن به یادگار گذاشته‌اند و حتا آن‌ها را در دوره‌های گذشته تقویت کرده‌اند عدم مدیریت مالی صحیح گردش 45 ما را به چه چالش‌هایی وا داشته است این‌جانب در پی راستی‌آزمایی سخن شما هستم لطفا به پرسش‌های من پاسخ دهید 1- این سپرده‌ها در چه تاریخی‌های به انجمن داده‌شده است. 2- مبلغ و سود این سپرده‌ها چقدر است 3- با این سودها در شرایط فعلی و اینکه هر جلد تقویم ۷۰ هزار تومان است چه تعداد تقویم می‌توان چاپ کرد. لطفا به مدت دو هفته پاسخ دهید». مهرداد کاویانی در پاسخ فرامرز پوررستمی درخواست کرد اسنادی را که می‌خواهد را در اختیارش بگذارند تا پاسخ پرسش‌های فرامرز پوررستمی را بدهد که شابهرام سیروسی گفت درخواست کتبی بدهید.

درخواست پرداخت پول سرویس

مهردخت شهریاری: الان پول سرویس را چه کنم آقای بهشتی دایما زنگ می‌زند من چگونه بگویم نداریم ما باید حدودا یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان بدهیم. شابهرام سیروسی پاسخ داد که هیات‌مدیره لطف کند سهمی بگذارد بعد من برمی‌گردانم. این مصوبه دارد و من باید بدهم ولی وقتی پول‌ندارم چه‌کار کنم.

درخواست بازگشایی صندوق آدریان

جمشید دارابیان: ما داریم انجمن را می‌فشاریم تا پول پیدا کنیم روز چهارشنبه آقای سیروسی موافقت کردند که صندوق آدریان را بازکنیم. چهارشنبه در حضور بازرسان این کار را بکنیم.

درخواست افزایش قیمت سالن پذیرایی

ساسان نیکنام: کمیسیون خدمات قیمت سالن را افزایش دهد ولی به وضع آنجا رسیدگی کند این میزها را درست کنید. مهردخت شهریاری پاسخ داد تعمیر میزها را خیراندیش تقبل کرده است.

چگونگی فراخوان برای اجاره دادن باغ شهدا

ساسان نیکنام: نظرخواهی (: استمزاج) دارم. باغ شهدا کمتر از یک ‌سوم به شکل باغ انار و میوه است و بیشتر از دو سوم آن بایر است. در کمیسیون عنوان شد که اگر بشود آن دو سوم را جدا کنیم و یک ‌سوم را به تکه باغ چایی اضافه کنیم؛ که شاه بهرام سیروسی برای روشن شدن موضوع گفت، آنجا باغ میوه نیست بلکه تنها درخت انار و عرعر دارد و هیچ محصولی نمی‌دهد که فرانک زنده نوش پرسید یعنی آن شخصی که خالی نمی‌کرد تنها برای انار بی‌حاصل و عرعر بود؟ و شابهرام سیروسی پاسخ داد زمانی که هداوند اینجا بود از زنبورعسل گرفته تا صیفی‌جات داشت و کارکردش با امروز فرق می‌کند باغ میوه نیست. افشین نمیرانیان گفت از بحث خارج نشویم منظور ساسان نیکنام این است که الان مشخص کنیم چگونه فراخوان را بدهیم. اکنون دو جور پیشنهاد داریم یا همه را با هم اجاره بدهیم یا دوسوم را بدهیم. کوروش آذرگشاسبی معتقد بود تقسیم آب خیلی مهم است و اینکه باغ را دو قسمت کردیم سهمیه آب چگونه خواهد بود. مهردادکاویانی با این پیشنهاد موافق بود ولی پرسشی که داشت این بود که آیا در زمانی که زمین را تحویل گرفتید همه‌چیز برابر قرارداد زمان تحویل دادن بود و چیزی کم و کسر نشده بود و تعداد درختان را درست تحویل گرفتید که ساسان نیکنام پاسخ داد در زمان تحویل دادن نوشته شده بود ۱۲ هزار اصل درخت مثمر و غیر مثمر ولی این عدد دقیق نیست چون در زمان تحویل شمارش نکردیم پس در زمان تحویل گرفتن هم شمارش نداشتیم؛ مثلا دو یا سه تانکر نوشته نشده است بعضی چیزها در قرارداد نوشته نشده است.

آسیب‌شناسی مجمع

جمشید دارابیان: در گردش 41 کلاس‌های آموزشی مدیریتی خوبی را دکتر مهران سپهری و دکتر اختیاری برگزار می‌کردند دکتر اختیاری مثالی زد که در سوئد پروژه‌ای بود که کارشناس‌ها رای داده بودند و در مرحله اجرا هم خوب اجرا شد ولی در نظرسنجی کسی موافق نبود. برای اتفاقات مجمع آسیب‌شناسی کردم. ببینید علاج درد را قبل از وقوع باید کرد. باید ببینیم که این اتفاقات چرا می‌افتد و تکرار می‌شود. من یک نشستی که با خانم زنده نوش و آقای میزانیان داشتم به مدت پنج ساعت با آقای میزانیان صحبت کردم و گفتم چرا این رای را در مجمع دادید؟ گفت چون طرح نیاوردید. من گفتم پروانه خرمشاهی، بابک شهریاری و افشین نمیرانیان در مورد طرح صحبت کردند. گفت چون مبلغ نداشت. گفتم به خاطری که مبلغ نداشت طرح را روی هوا فرستادید. بعد گفت من نظرم این بود. گفتم آقای دکتر اگر شما به‌تنهایی رای می‌دادید من می‌پذیرفتم ولی شما روی ۲۰۰ نفر بُرد دارید و این رای نه شما، رای نه 200 نفر شد. ما باید در طرح‌های کلان جامعه پیش از برگزاری مجمع آسیب‌شناسی کنیم و فراخوان عقیدتی بگذاریم و بگوییم این کار را می‌خواهیم انجام بدهیم نظرات خود را بگویید. مهلت بدهیم تا نظرات و طرح‌ها را بگیریم، مطالعه و بررسی کنیم.

تقویم داریم یا نه؟

مهردخت شهریاری: امسال تقویم داریم؟

افشین نمیرانیان: خیر کسی پیشنهاد نداد. هفته آینده هفت نفر امضا جمع کنید و موافقت خود را اعلام کنید.

فرامرز پوررستمی: در مورد تقویم داریم در هزینه مالی صرفه‌جویی می‌کنیم ولی هزینه اجتماعی می‌دهیم که قابل جبران نیست. به نظرم زود فکر کنید.

تذکر به روابط عمومی

مهردادکاویانی: تذکری به روابط عمومی بدهم که پیامکی داده بود بدون تاریخ و نگفتند کدام یکشنبه است؛ که فرامرز پوررستمی پاسخ داد چون مناسبت روز یکشنبه مشخص بوده این تاریخ مهم‌ترین بخش پیامک نیست با توجه به مناسبت تاریخ را می‌فهمیم این تبادل ذهن است.

نشست پنجاه ‌وهفت گردش 45 در ساعت 18 روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه نخست با تعداد 14 تن آغاز شد و در ساعت 19 با 17 تن از هموندان هیات‌مدیره و سه تن از بازرسان این نشست رسمی شد و در این نشست چهار مصوبه به رای گذاشته شد که سه تا از آن‌ها رای آورد و هشت گزارش خوانده شد و بدون هیچ نشست غیرعلنی در ساعت 21 پایان یافت.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

12 پاسخ

  1. البته باور بفرمایید من جزو آن 200 نفری که آقای دارابیان ادعا می کنند نیستم ولی خواستم انتقاد کنم از رییس جلسه که چرا اجازه دادند به مدت 5 دقیقه از جلسه ای پنچ ساعته بدون حضوری یکی از حاضرین در جلسه مذکور صحبت شود و حتی نام ایشان برده شود؟ غیر از ان آقای دارابیان، شما رسما به 200 نفر از همکیشان توهین کردید که بدون تفکر و تعقل تنها به واسطه حرف یک فرد، به پیشنهادی به این مهمی در مجمع نظر دادند. شما ماها را چه فرض کردید؟ نکند این هم همان توهم تیم 5 نفره دسیسه گر هست که به کمک وکیل انجمن برعلیه انجمن توطئه کردند؟ آن دو بزرگواری که شما نام بردید هستند و می توانند در صورت صلاح دید از گفته هایشان در جلسه 5 ساعته دفاع کنند ولی متوجه نشدم آن 200 نفر را از کجا آوردید؟ نام ببرید تا از خودشان دفاع کنند. یعنی ما 200 نفر بی خرد داریم که تنها منتظر هستند یک نفر رای بدهد و پشت او حرکت کنند. شما چه تصوری از ما دارید؟؟؟؟؟ به قول دوستان انجمنی، مستند صبحت کنید وگرنه تهمت زدن به همکیشان زیبنده یک همکیش نیست مخصوصا در یک جلسه رسمی انجمن آن هم از طرف یک هموند انجمن که چه بسا همان 200 نفر به او رای داده اند.

  2. من متوجه نشدم. ما بازرسان را انتخاب کردیم تا عملکرد انجمن را بازرسی کنند و در صورت نیاز، راستی آزمایی کنند ولی ظاهرا برعکس شده. یعنی چی “راستی آزمایی”؟ اگر لازم باشد بارزس راستی آزمایی شود، این را بما بسپارید. خودمان انتخاب کردیم، خودمان هم راستی آزمایی می کنیم و هم در صورت صلاحدید، خودمان خلع می کنیم. شما که هم کانال دورهمی دارید، هم سایت انجمن دارید، هم سامانه پیامک دارید و هم فرصت پاسخگویی در جلسات انجمن را دارید (که در امرداد منعکس می شود) و از همه مهمتر دانش رسانه ای دارید لطفا فقط روشنگری کنید و راستی آزمایی و تصمیم گیری در مورد بازرسان را به ما بسپارید. این بحث به عهده اعضای مجمع است که آنها را انتخاب کرده اند نه اعضای انجمن که خودشان منتخب (!!!!!!!) هستند.
    اگر هم به عنوان هموند ساده می خواستید راستی آزمایی کنید نه بعنوان هموند انجمن، چرا در جلسه رسمی انجمن در این باره صحبت کردید؟ فکر نمی کند اگر هر هفته چند نفر بخواهند و بیایند در جلسات رسمی انجمن، بازرسان را راستی آزمایی کنند، وقتی برای مباحث اصلی باقی نمی ماند؟ سبز باشید نازنین.

    1. درود به ” همکیش” همیشه پنهان.
      این پاسخ من به شما، پاسخ یک هموند انجمن زرتشتیان تهران به یک هموند دیگر است و ربطی به عضو هیات مدیره یا سخنگو بودن من ندارد.
      همانگونه که شما به بازرسان و هیئت مدیره رای داده‌اید و به موجب همین رای حق پرسیدن دارید، من هم به عنوان یک عضو انجمن زرتشتیان به بازرسان رای داده‌ام و به همین سبب نیز حق پرسیدن دارم.
      در همین نشست انجمن هم من تاکید کردم که این پرسش‌ها را به عنوان عضو هیئت مدیره یا سخنگوی انجمن از بازرس گرامی مطرح نمی‌کنم؛ به عنوان یک عضو و شخصی که کارت شناسایی انجمن زرتشتیان تهران را دارد از ایشان پرسیدم.
      باز هم تاکید می‌کنم که به عنوان یک عضو انجمن زرتشتیان تهران همانند صدها عضو دیگر پرسیدم و این را حق خود می‌دانم.
      چون با توجه به تجربه و سابقه‌ای که در انجمن دارم به نظرم رسید که ایشان در این مورد با اطلاعات ناقص مطلبی را نوشته اند. یا شاید هم کسی که اطلاعات را به ایشان داده است، آگاهی کافی نداشته است!! و با همین آگاهی های ناکافی به نتیجه ای رسیده اند که به طور طبیعی این نتیجه گیری هم بگمان من نادرست است.
      امیدوارم شما هم شتاب زده عمل نکنید و چشم انتظار بمانیم تا ایشان به صورت کتبی پاسخ بدهند.
      در آن صورت بهتر می‌توانیم داوری کنیم.
      و نکته دیگر اینکه هر کسی که عضو انجمن زرتشتیان تهران باشد می‌تواند به نشست هیئت مدیره بیاید و در آنجا در فضای واقعی با هیئت مدیره یا بازرسان سخن بگوید.
      شما هم به جای اینکه در خانه بنشینید و زیر نام مستعار پنهان شوید، شهامت به خرج دهید و به فضای واقعی بیایید و در نشست رسمی انجمن حرف بزنید. البته اگر عضو انجمن باشید، چون با نام واقعی نمی نویسید.
      امیدوارم همین حقی را که برای خودتان قائل هستید برای دیگران هم قائل باشید! چرا شما فکر می‌کنید که من که رای داده‌ام از بازرسان یا هیئت مدیره نباید بپرسم شما که رای داده‌اید حق دارید از هیئت مدیره یا بازرسان بپرسید؟!
      این کار اگر نامش خودمحوری نیست، پس چیست؟!!
      امیدوارم هم من و هم شما بتوانیم در مورد دیگران همان قدر با انصاف رفتار کنیم که دلمان می‌خواهد دیگران با ما رفتار کنند!!
      فرامرز پوررستمی
      عضو انجمن زرتشتیان تهران

  3. دقیقا نمیفهمم چرا تا کم میارید سالن پذیرایی رو گرون میکنید؟ ته هوش مالی و ارایه راهکارتون اینه؟ در ضمن فراخوان‌های انجمن خیلی وقته زیر سواله بنظرم بجای آسیب شناسی جامعه از انجمن شروع کنید که چطور به همین سادگی اعتبارشو از دست داده و فراخوانشم اعتبار نداره چون فرمالیته است و همه چیز از پیش تعیین شده.

    1. عجب از طرفی همیشه از مدیریت انجمن ناراحتید که مدیریت بلد نیست حالا که یک مدیر میخواهد انتخاب کند میشود افزایش قیمت ؟ مگر نمی گفتید انجمن سود میکند خوب همین سود نوش جون پیمانکار. انجمنم دیگه کاری ندارد هی گوشت کمه نوشابه کمه تخفیف بده سالن مجانی بده این سازمان ان سازمان حالا نقد با پیمانکار حساب کنند سود کنند مگر سالنهای دیگر پیمانکار نمیگیرید چند وقت پیش سالن کلیمیان فراخوان پیمانکار داده بود. مالیات و ..‌ هم با پیمانکار مدیریت مالی اون شاید بهتر باشد.😁😁😁

  4. چجور پول سرویس از خانواده ها گرفته شده و انجمن الان مول پیمانکار را ندارد پرداخت کند ؟
    مگر از قبل برای پول پیمانکار برنامه ریزی نشده بود که الان کم آمده؟ ؟؟؟

    آیا واقعا نیاز هست برای روز درگذشت اشوزرتشت اینهمه هزینه شود ؟؟

    1. درود به شما.
      بسیار سپاسگزار می‌شوم اگر چند مورد از هزینه‌هایی که برای بزرگداشت سالروز درگذشت اشو زرتشت شده و بی‌مورد بوده است بنویسید تا برای سال آینده از راهنمایی‌های شما نیز بهره ببریم.
      تا هنگامی که جناب عالی موارد هزینه بی‌مورد را به طور مشخص ننویسید، ما نمی‌توانیم بدانیم که منظورتان کدام هزینه است!
      چشم انتظار پاسخ شما می‌مانم‌!
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  5. بزرگوار، لطفا با دقت بخوانید. من نگفتم همکیشان حق ندارد بپرسند، ولی آیا جلسه انجمن جای “راستی آزمایی” یکی از بازرسان به طور خاص است؟ نامه زدید، منتظر پاسخ بمانید. پاسخ ندادند آنوقت از مجرای قانونی پیگیر شوید ویا آنگاه در جلسه انجمن مطرح کنید تا پاسخ بگیرید. هم شما و هم من به خوبی می دانیم که قصد شما از طرح این مطلب در جلسه علنی انجمن چه بوده است. استدعا دارم مشکلاتتان با بازرسان را در مجموعه خودتان و در جلسات غیرعلنی که گزارش آن به اطلاع عموم نمی رسد حل کنید تا نه بازرسان و نه هیات مدیره موجب تضعیف دیگری نشوند و در برابر هم موضع نگیرند. خود من بعنوان یک همکیش کوچک شما نقدهایی به بازرسان یا اعضای هیات مدیره داشتم که تلفنی با آنها در میان گذاشتم و رفع شده شما که دیگر استاد همه ما هستید. حالا اینها یک طرف، چرا فکر می کنید من یا امثال من پشت نام مستعار پنهان شدیم؟ آیا اگر نام واقعی من را می دانستید، پاسخ دیگری می دادید؟ مثلا اگر می نوشتم آرش بهمردی یا رستم پشوتنی یا خسرو جمشیدیان یا رستم خسرویانی آیا پاسخ شما عوض می شد؟ خیر. دلیل استفاده نکردن از اسم واقعی هم در یکی از دیدگاه های همکیشان در ذیل گزارشات انجمن در امرداد آمده که نیازی به تکرار آن نمی دانم. مطلب آخر هم اینکه شما چه می دانید که ما در صحنه بودیم یا نه. شما چه می دانید ما خون دل خوردیم یا نه. شما چه می دانید که برای انجمن و نام آن جنگیدیم یا نه. شما چرا فکر می کنید ما در خانه نشستیم و فقط غر می زنیم و فقط شما دارید در صحنه عمل می کنید. به قول خودتان “منصف” باشید و زود قضاوت نکنید. شما در مرقومه‌ تان تهمت به خانه نشینی و جرات نداشتن زدید که اصلا منصفانه نیست. به هر حال ندانستن مشخصات من یا دیگرانی مانند من نباید تاثیری در انجام وظیفه شما بعنوان سخنگو داشته باشد. در ضمن من کارت عضویت هم دارم. سبز باشید همکیش و همکار نازنین.

    1. درود به شما.
      نخست از شما سپاسگزارم که پاسخ دادید و دیدگاه خود را بیان کردید.
      اما در مورد پاسخ جناب عالی، نخست چند نکته ی کوتاه را یادآور می‌شوم و پس از آن توضیح دراز دستانه‌ای (طولانی) خواهم داد.
      نکته ی یکم:
      خواندن پرسشی که من به صورت کتبی نوشته بودم، به درخواست خود بازرس گرامی انجام شد وگرنه من هیچ تمایل یا پافشاری به خواندنش در نشست هیئت مدیره نداشتم. اما بازرس گرامی گفت بخوانید که همه بدانند چیست!
      نکته ی دوم:
      بله! من می‌خواستم و همچنان نیز می‌خواهم که اطلاعاتی که به ایشان رسیده و ایشان بر پایه ی آن آگاهی‌ها نتیجه‌گیری کرده‌اند، مستند و راستی آزمایی شود.
      نکته ی سوم:
      اگر دقت بفرمایید خود بازرس گرامی در پایان سخنان من از خزانه‌دار می‌خواهد که اسناد را در اختیار ایشان بگذارد. و این نشان می‌دهد که ایشان بدون سند و مدرک در مورد فند چاپ تقویم و بر پایه شنیده‌هایشان اظهار نظر و نتیجه‌گیری کرده‌اند.

      و اما توضیح دراز دستانه:
      آنچه که این بار نوشتید و این متن شما، خیلی به دلم چسبید.
      چون حاوی آگاهی‌هایی بود که تا هنگامی که نمی‌ نوشتید، نه من نه هیچ کس دیگر از آنها آگاه نمی‌شد. و این را هم به تاکید بگویم که همه مواردی را که نوشتید من می‌پذیرم و قبول دارم.
      چون قرار نیست یک زرتشتی باورمند به زرتشتی دیگری دروغ بگوید.
      همچنین شما خیلی ظریف و زیبا به نکاتی اشاره کرده‌اید که نشان می‌دهد مرا به خوبی می‌شناسید مثل اشاره به ” سبز باشی نازنین” یا اشاره به “همکار” و به این ترتیب اگر همکار و همکیش باشیم مگر می‌شود که من شما را نشناسم.
      امیدوارم در فضای خصوصی به عنوان دو همکار و همکیش علاقه مند با هم گپ و گفتی داشته باشیم و تجربه‌هایمان را به اشتراک بگذاریم که بدون شک سبب یافتن راه حل‌های تازه‌ای خواهد شد.
      به ویژه که شما نوشته‌اید صاحب تجربه هستید و یک کنشگر اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌روید.
      شما بهتر از من می‌دانید که مبنای داوری ما در مورد کسانی که ندیده ایم و نمی‌شناسیم، نوشته‌ها و گفته‌های آنهاست و من هم آنچه که در مورد شما داوری کردم بر پایه نوشته‌ها جناب عالی بود.
      اگر آزرده‌تان ساختم، پوزشم را بپذیرید. چون منظورم آزرده ساختن نبود.
      اما در مورد اینکه چرا می‌خواهم راستی آزمایی کنم، سبب این کار آن است که نخست به خودم و پس از آن به دیگران یادآور شوم که شنیده‌ها را یک منبع خیلی معتبر به شمار نیاوریم، بلکه تلاشمان بر این باشد که آنچه را که می‌شنویم مستندسازی کنیم و آنگاه آن را منتشر سازیم.
      بنابراین باور بفرمایید که این کار را برای زیر سوال بردن هیچ بازرسی نکردم و این را هم باور بفرمایید که مهرداد جان کاویانی و من هنگامی که از اتاق نشست انجمن خارج می‌شویم، بهترین روابط دوستانه را با هم داریم. همچنین، با دو بازرس دیگر نیز روابط بسیار خوبی دارم.
      البته هنگامی که در نشست هیات مدیره هستیم، و به عنوان ” کارشناس” در مورد مسایل اظهار نظر می کنیم، وضع فرق می کند و هر دو طرف جدی و بی رودربایستی هستیم.
      به هر روی، تلفن مرا به راحتی می‌توانید پیدا کنید امیدوارم که تماس بگیرید تا من از تجربه‌هایتان بهره ببرم.
      و پایان بخش این توضیح نیز سپاسگزاری از شماست که به خبرهای انجمن خودتان توجه می‌کنید.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  6. درود بر همکیشان و هموندان
    فرنشین محترم انجمن زرتشتیان تهران چه تعهدی نسبت به مستاجر طبقه بالای درمانگاه یگانگی دارید ؟ایا این همه ارزش دارد که از تحویل درمانگاه به انجمن خیریه درمانی گذشت کنید وایا این تعهدنیازهای جامعه را براورده خواهد نمود؟سخنگوی محترم شفاف سازی بفرمایید
    اگر امکان ان در فضای مجازی نمیباشد اجازه تماس گرفتن با جنابعالی را دارم.

    1. درود.
      تاکنون چند تن با نام مستعار ” همکیش” برای این نشست انجمن، دیدگاه گذاشته‌اند.
      من نمی‌دانم آیا همه ی شما یک نفر است یا چند نفر هستید؟!!
      به هر روی، در مورد طبقه ی بالای درمانگاه یگانگی اطلاعات کلی دارم.
      اما اجازه بدهید اطلاعات کامل بگیرم.
      اگر جناب عالی نیز با تلفن همراه من تماس بگیرید، پس تکمیل آگاهی هایم، شما را در جریان خواهم گذاشت.
      تلفن 09123947970
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  7. اقای ساسان نیکنام فرمودند گزینش شخص بهتر برای ما مهم است و زمان به شخص ارجحیت ندارد و ما حق گزینش داریم اگر اجازه بدهید ما هم میفرماییم به این کار میگن پارتی بازی و عدم مدیریت در انجمن و از دست دادن پشتوانه و اعتماد همکیشان به انجمن شما
    در ضمن خزانه دار محترم در خصوص در اختیار گذاشتن اسناد به بازرس محترم درخواست کتبی از سوی ایشان نمودند خیلی عالی که بدون مدرک خزانه دار محترم حرکتی نمی نمایند بنده از ایشان در خواست دارم در خصوص هزینه های ساختمان کیخسروی هم همین حساسیت را به خرج بدهند با سپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-24