لوگو امرداد

مستند ایساتیس در یزد اکران شد

photo 2024 02 02 17 مستند بلند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، در پردیس سینما خلیج فارس یزد به روی پرده رفت.
این مستند ۷۵ دقیقه‌ای به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه کنندگی علیرضا دهقان و راحیل صحرایی و برگزیده بیش از ۲۰ جشنواره ملی و بین‌المللی است. کارگردان این مستند چهارشنبه 11 بهمن‌ماه در اکران افتتاحیه درباره‌ی «ایساتیس» گفت: مستند ۷۵ دقیقه‌ای ایساتیس داستان پرفراز و نشیب شهری است که سده‌ها، چون عقیق بر دل خاک خشک و خالی کویرِ این سرزمین کهن می‌درخشد. بخشی از داستان بازگوکننده‌ی همزیستی ادیان در یزد، مسلمانان، زرتشتیان، یهودیان و داستان چهار آخشیج (:عنصر) آب، باد، خاک و آتش در دل کویر ایران است. در چکیده داستان فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» آمده است: «این داستان سفر است. سفر یکی از فرزندان ما؛ آدم. سفری به درازای هزاران سال در دل کویر بی آب و علف، در مرکز این سرزمین کهن. روایتی که راویانش آب، باد، خاک و آتش هستند. این آشنایان ناآشنا، پس گوش دل بسپار که شرحی شنیدنی است.»
ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد راویان این مستند سینمایی هستند.
فیلم مستند ایساتیس به مدت دو ماه بهمن و اسفند در پردیس سینمایی خلیج فارس یزد به روی پرده می‌رود. اکران عمومی در شهر یزد هر شب ساعت 18 در ماه بهمن ادامه خواهد داشت. پردیس سینمایی به تازگی راه‌اندازی شده است. پیش‌بینی‌شده با اکران فیلم‌های هنری و مستند، فضایی مناسب برای علاقه‌مندان به سینمای معنادار در شهر یزد ایجاد کند.

photo 2024 02 02 17 45

مستند ایساتیس همزمان در سینما‌های هنر و تجربه سراسر کشور نیز اکران می‌شود. فیلم مستند ایساتیس به کارگردانی علیرضا دهقان، داستان سفری است به درازای هزاران سال در دل کویر بی‌آب و علف، در مرکز این سرزمین کهن. روایتی که راویانش آب، باد، خاک و آتش هستند. این فیلم که با استفاده از تصاویر زیبا و موسیقی متن شنیدنی، محیط طبیعی و فرهنگی منطقه را به تصویر می‌کشد،  افزون بر ارایه نگاهی نو و جذاب به زندگی و تاریخ در دل کویر، می‌تواند یکی از راه‌های ارتباطی و تبادل فرهنگی بین استان‌های مختلف کشور باشد. فیلم ایساتیس، توانسته است جوایز و نامزدهای متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کند. دارنده جایزه بهترین فیلم هفتمین جشنواره جهانی فیلم اوشن سیتی آمریکا، جایزه ویژه دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، تندیس سیمین بهترین مستند از پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره بین‌المللی جشنواره شهر، برگزیده، برگزیده بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی از جشن مستند سینمای ایران و …

هر شب اکران در پردیس سینمایی خلیج فارس: از ساعت 18
خرید بلیت: از وب‌سایت گیشه ۷ و تارنمای گیشه سینما، گیشه سینما

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12