لوگو امرداد
تورج دریایی: کوشیدم دیدگاه ایرانیان را در نظر بگیرم

اسکندر مقدونی در نتفلیکس به نمایش گذاشته می‌شود

daryaeiپخش سریال اسکندر مقدونی (اسکندر؛ آفریدن یک خدا) از 11 بهمن‌ماه (31 ژانویه)  در بستر (پلتفرم) نتفلیکس آغاز شد.

سریال 6 قسمتی اسکندر مقدونی (اسکندر؛ آفریدن یک خدا)  در سبک مستند درام، در نتفلیکس به نمایش گذاشته شد. دکتر تورج دریایی تاریخ‌شناس ایرانی در ساخت این سریال رایزنی داشته است. گفته شده که این نخستین‌بار است که این مجموعه‌ی ساخته‌شده از زندگی اسکندر با همکاری یک متخصص  تاریخ ایران نیز ساخته می‌شود و امید می‌رود پاسخ‌گوی  بسیاری از پرسش‌ها و ابهاماتی باشد که چگونه تمدن بزرگ هخامنشی از الکساندر (اسکندر) جوان شکست خورد.

به گفته‌ی تورج دریایی در رایزنی در ساخت این سریال کوشیده شده که دیدگاه ایرانیان درباره‌ی این رخداد تاریخی در فیلم گنجانده شود.

یادآور می‌شود کمپانی نتفلیکس در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری درخور توجهی در در تولید‌های مستند انجام داده و آثار ارزشمندی را در سرویس استریم خود برای مخاطبینش به ارمغان آورده است. به همین سبب نیز این‌بار به سراغ مستندی باعنوان (Alexander: The Making of a God الکساندر: ساختن یک خدا) رفته تا به نمایش و بررسی برخی از مهمترین برهه‌های زندگی اسکندر مقدونی بپردازد که از قضا یکی از آن‌ها، رویارویی ارتش وی با ایرانیان هخامنشی است که به عنوان یکی از ویرانگرترین جنگ‌های تاریخ از آن یاد می‌شود.

 

این مجموعه تلویزیونی مستند ۶ قسمتی که برای پخش در پایان ماه برنامه‌ریزی شده، از قدرت گرفتن اسکندر مقدونی در دربار پادشاهی تا رویارویی وی با داریوش و سپس سقوط امپراتوری‌ هخامنشی را به تصویر می‌کشد که دربردارنده‌ی سکانس‌های درخورتوجهی برای دوست‌داران موضوع‌های تاریخی خواهد بود.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12