لوگو امرداد
به خجستگی فرارسیدن سال 3762 اوستایی

نیایش سال نو؛ شادباش نوروز

نسیم بهاری که می‌وزد و گل‌هایی که شکوفه می‌زنند، نوروز باستانی، جشنی کهن و سرشار از خِرَد، با کهن‌نگاری دیرین فرا می‌رسد. ما دیده‌بان جشن‌هایی هستیم که نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهایی که با فرهنگ ایرانی پیوند خورده‌اند، برگزار می‌شود. جشن‌هایی که هر کدام داستانی دارند و پیامی می‌رسانند. از جشن سده که نمادی از نور و گرما است و به تازگی به ثبت جهانی رسیده و شادباشی جهانی برای این میراث فرهنگی ارزشمند می‌فرستیم؛ تا جشن‌های دیگری چون تیرگان و مهرگان که هر کدام در جای خود، جلوه‌‌ای از فرهنگ پربار و بالنده‌ی ایران را به نمایش می‌گذارند.
در این روزهای بهاری، دل‌ها به هم نزدیک می‌شوند و ما با یاد آیین‌های کهن، شادباش می‌گوییم. با یاد آیین‌هایی چون نوروز، که دل‌ها را به شادمانی می‌آورد و وقتی است برای جشن گرفتن همبستگی و دوستی. با یاد جشن‌هایی چون سده، که نور را در شب می‌افروزد.

به جمشید بر گوهر افشاندند  مر آن روز را روز نو خواندند
  سر سال نو هرمز فرودین  بر آسوده از رنج تن دل ز کین

در این سال ۱۴۰۳ خورشیدی که با ۳۷۶۲ سالگرد اوستایی درخشان است، سالنمای راستی با ۷۵ سال پیوستگی در چاپ و نشر گاهشمار اوستایی با افتخار ابراز می‌دارد، گاه‌شمار در نسخه‌ای دوزبانه منتشر کرده است. موبد مهربان فیروزگری و نغمه میزانیان، با دانش و مهرورزی خود، آیین‌های کهن را به زبان انگلیسی ترجمه کرده‌اند تا پیام نوروز و جشن‌های بزرگ ملی ایران باستان مانند تیرگان، مهرگان و سده در سراسر جهان طنین‌انداز شود.
در این لحظات شکوهمند، سالنمای راستی از فرنشین و گردانندگان تارنمای وزین امرداد، و بهدین رستم رشیدی که در تهیه کلیپ‌های جشن‌ها یاور هستند، سپاسگزاری می‌کند. همچنین، سپاس‌دار انجمن‌ها، نهادهای زرتشتیان و بهدینان گرامی و دوستداران فرهنگ گاهشمار اوستایی راستی است که با عشق و پیمان خود، فرهنگ والا و پربار ما را پاس می‌دارند و پیشرفت می‌بخشند.

فرارسیدن نوروز باستانی یادگار نیاکان، یادآور شکوه ایران‌زمین، نماد جاودانه‌ی نو شدن، گاه برابری و بهار زندگی فرخنده و خجسته باد. سال نو 3762 اوستایی و 1403 خورشیدی، ساعت 6 و 36 دقیقه و 26 ثانیه چهارشنبه یکم فروردین‌ماه به فرخندگی آغاز می‌شود. سالنمای راستی با شادباش فرارسیدن این رویداد فرخنده، نیایش هفتن‌یشت با آوای موبد انوشه باستانی را پیشکش به ایرانیان و دلدادگان فرهنگ و منش پارسی می‌دهد. هنگام نیایش آغاز سال نو، فرارسیدن سالی نیک با آرامش و شادی، آسایش و مهربانی؛ داشتن ایرانی آباد، سرسبز و سربلند در جهان را در پرتوی اندیشه‌ی نیک، گفتار نیک و کردار نیک، آرزو می‌کنیم. بیایید در این روزهای نوروزی، دست در دست هم دهیم و با همدلی و شادمانی، به پیشواز بهار و سال نو برویم. شادباش نوروزی به همه‌ی ایرانیان و جهانیان و آرزوی سالی سرشار از صلح، دوستی و شادکامی. نوروزتان پیروز، بهروزی و پیروزی روزی‌افزون.

photo 2024 03 17 19 13 57

به خشنودی اهورامزدا

تو را ای اهورامزدا می‌پرستم که قانون اَشا را بنیاد نهادی، آب‌ها و گیاهان و روشنایی را آفریدی، کل جهان و همه نعمت‌ها را نیک آفریدی .

می‌ستاییم روان یَلان و پهلوانان و مردان و زنان نیک اندیشی که با وجدانِ نیک بر ضد بدی‌ها برمی‌خیزند.

 می‌ستاییم مردان و زنان نیک اندیش و جاودانه را که همواره با منش پاک زندگی می‌کنند و همواره سودرسان هستند.

همان شود که آرزو کردیم. بشود که از اشون‌ها باشیم.

همازور باشیم. همازور کرفه‌کاران باشیم. دور از وناه و وناهکاران باشیم.

 هم کرفه بسته کشتیان و نیکان و وهان هفت‌کشور زمین باشیم.

دیر زیویم . درست زیویم. شاد زیویم. تا زیویم به کامه زیویم. گیتی‌مان به کامه تن باشد. مینو مان به کامِ روان باشد.

photo 2024 03 17 19 14 02 photo 2024 03 17 19 13 53

سالنمای راستی: دورواج 88938812-021  پیام‌گیر 88731949-021

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06