لوگو امرداد

مشکلات و راه‌کارهای ازدواج در میان زرتشتیان را بازگو کنید

IMG15420911آیین زناشویی در دین زرتشتی نیز مانند بسیاری از دین‌ها و باورها کاری سپندینه(:مقدس) و نشانه‌ی به تکامل رسیدن هر مرد و زنی است. در این‌باره اشوزرتشت در گات‌ها می‌گوید:

«تو پورچیستا اسپنتمان ای جوان‌ترین دختر زرتشت درباره او(جاماسپ) که پای‌بند اندیشه نیک است و همبستگی با راستی و خردمندی را به تو ارزانی می‌دارد، با خرد خود رایزنی کن و سودمندترین کاری که برپایه پارسایی استوار است در پیش گیر.»

با وجود اینکه در دین زرتشتی نیز آیین زناشویی کاری پسندیده است اما این روزها بسیاری از جوانان زرتشتی به شوند(:دلیل) مشکلات گوناگون از پیوند زناشویی باز مانده‌اند و سن ازدواج افزایش یافته است.

اکنون از شما خوانندگان امرداد می‌خواهیم تا مشکلاتی را که پیش روی جوانان زرتشتی در راه ازدواج است برشمارید و راه‌کار پیشنهادی خود را در بخش دیدگاه بازگو کنید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

17 پاسخ

  1. بااحترام به همه هم کیشان عزیز
    به نظرمن این شوند باعث شده که ازدواج بین جوانان زرتشتی کم بشه:
    بانو ها اصلا با جوانان زرتشتی رفتار خوب و درستی ندارن و بارها جوانان زرتشتی بسیاری رو دیدم که دخترهای زرتشتی باهاشون رفتار نامناسبی داشتن خب این رفتار جوان ها رو سرد میکنه
    از طرفی عده ای از پسرهای زرتشتی هم میگن که قصد ازدواج ندارن و اصلا به این موضوع فکرنمی کنند که ما باید دینمونو گسترش بدیم
    و بدترین قسمت اینه که ازدواج هم وقتی میکنند بچه خیلی کم میارن. و این اصلا درست نیست
    ما باید تعداد زیاد فرزند بیاریم و بهشون اندیشه و گفتار و کردار اشو زرتشت رو اموزش بدیم تا تعدادمون هم بیشتر باشه
    مورد دیگه اینکه بیشترجوانان زرتشتی چه دختر جه پسر بسیار تو فکررفتن به امریکاهستن و رفتن رو برازدواج ترجیح میدن درحالیکه امروزه باید به فکرگسترش دین بیشتر باشیم تا اندیشه اشو زرتشت رو زنده نگه داریم

  2. با درود …. فکر میکنید با ا وردن بچه زیاد مشکلانمون حل میشه و وقتی دینمون رو گسترش دادیم اندیشه اشو زرتشت زنده نگه داشته میشه …. چه تفکر غلطی

  3. یک شاخه گل دماغ پرور از خرمن صد گیاه بهتر …… کجای دنیا با اوردن بچه زیاد به اهدافشون رسیدن …… فکر میکنید وقتی جمعیتمون زیاد بشه جلوی مهاجرت گرفته میشه

  4. زرتشتیان گرامی شماها میراثداران ایران و یادگاران ایران ما هستید گذشترو فراموش نکنید ه با چه سختیایی دستو پنجه نرم کردیدو خودتو با هر شرایطی نگه داشتید نمیخوام بگم الان اوضاع خوبه ولی خیلی بهتره،به فکر جمعیت باشید

  5. "تو پورچيستا اسپنتمان اي جوان ترين دختر زرتشتي درباره او كه پاي بند انديشه نيك است و همبستگي با راستي و خردمندي را به تو ارزاني مي دارد با خرد خود رايزني كن و سودمندترين كاري كه بر پايه پارسايي استوار است در پيش گير."
    با توجه به گفته اشوزرتشت مي توان اشكال را در رايزني نكردن با خرد خود-كمرنگ شدن انديشه نيك- نمي دانيم كار سودمن چيست- كم شدن همبستگي با راستي و خرد باشند .

  6. مثل اینکه آنچنان که به نظر می‌رسید مشکلی در زمینه ازدواج زرتشتیان وجود نداره، چون کسی در بحث مشارکت نکرده

  7. بادرود وتشکر:
    1ـ کانون دانشجویان و گرد همایی ها و جشنها و موارد مشابه ای که فرصتی برای آشنایی و شناخت جوانان زرتشتی هست این بازدهی را ندارد.چون اکثرا بصورت گروهی که از قبل باهم دوست هستند برگزار میشه و یک تازه وارد را به بازی نمی گیرند در نتیجه ارتباط جدیدی برقرار نمیشه
    2ـ به‌علت کوچک بودن جامعه، جوانان از صمیمی شدن و تقاضا دادن میترسن میگن اگر جواب منفی باشه همه خبردارمیشن و برامون اثر منفی داره.
    ۳ـ عده ای از جوانان نیز نمی خواهند زیر بار تشکیل یک زندگی مستقل بروند
    4ـ آفت مهاجرت و چشم و هم چشمی و کمال طلبی که باعث رد کردن فرصت های بوجود آمده میشود.

  8. دختران بسیار مشکل پسند و پرتوقع با ایده های رویایی که از عهده پسرهای امروز بر نمی آید.

  9. من فکر میکنم هم دختران و هم پسران پر توقع شده اند و چندان به ازدواج به عنوان مرحله ای از زندگی که باید در سن زیر 25 سال از آن بگذرند فکر نمیکنند.

  10. بسیاری از دختران و پسران زرتشتی می‌گویند که توانایی برقراری ارتباط در جامعه‌ی زرتشتی را ندارند در حالی‌که در جامعه‌ی بیرون با این مشکل روبه‌رو نیستند.

  11. دختران و پسران امروز جامعه‌ی زرتشتی دچار مشکلات رفتاری در برقراری رابطه هستند. از یک سو با توجه به مسایل و شرایط روز و از سویی دیگر با توجه به باورها و شرایط اجتماعی زرتشتیان، دختران و پسران ما مانده‌اند که راه درست برقراری ارتباط با یکدیگر چیست؟؟؟
    مسکن و کار و پول مشکلات بعدی هستند، ما هنوز در پله‌ی نخست مانده‌ایم …

  12. اینقدر طلاق و جدایی زیاد شده که جوانان نمیخواهند ازدواج کنند.

  13. جوانانی که در جوامع زرتشتی حضور ندارند در معاشرت مشکلی ندارند بلکه کسانی که در جامعه در مسند امور هستند و مسئول هستند یا در این جوامع باقی مانده اند در ارتباطات مشکل دارند و به جای جذب فقط جوانان را منزجر و دور می کنند چنانچه مشاهده می کنید در هر کدام از این ارگان ها فقط یک عده ی خاص و خانواده های خاص باقیمانده و استقبالی از طرف سایر افراد صورت نمی گیرد. کسانی که شناخته شده نیستند به بازی گرفته نمی شوند، افرادی که در جوامع ما فعال هستندشاید نمی خواهند یا شاید بلد نیستند که وقتی یک غریبه وارد جمعشان می شود به او خیرمقدم بگویند و خود و سایر دوستان را به او صمیمانه معرفی کنند فکر می کنند اگر شخص دیگری وارد جمعشان شود جایشان را تنگ می کند یا می گیرد!ا نتیجه این می شود که مشاهده می فرمایید. شوربختانه فرزندان از نخستین روزهای حضور در جامعه که با مهدکودک های زرتشتی و یا کلاس های دینی آغاز می شود از جامعه گریزان می شوند. فرق گذاشتن ها از سوی آموزگار و مسئولین … گروه بندی شدن جامعه به خودی ها و غریبه ها در مراحل بعد هم ادامه پیدا می کند به گونه ای که جوانی که می خواهد وارد کانون یا سازمان یا سایر جوامع شود به جای جذب شدن رانده می شود و جامعه گریز می شود.

  14. تایید بند 2 مادر محترم.البته بسیار دیده و شنیده ایم مخفیانه دوست و معاشرت پیدا می کنند و خیلی هم راحت پس از سرکا رگذاشتن همدیگر به بهانه شناخت همین پنهان بودن و ترس از افشای رابطه سبب می شود به سراغ نفرات بعدی بروند و اسیب های زیادی برجای بگذارند.کافی است اگر رابطه ای با وعده ازدواج و مخفی شکل گرفته و سپس یکی از طرفین بوالهوسی کرده و ماجرا را یکسویه خاتمه داد باید از حالت پنهان خارج و علنی بشود تا سایر افراد با نیات واقعی پاسوز نشوند و بدانند چه کسانی واقعا طالب ازدواجند نه ازمودن.

  15. من فکر میکنم مهم‌ترین مسئله اینه که ما زیادی با هم صمیمی هستیم.
    خودم شخصا نمی‌تونم کسی رو که از کودکی باهاش بزرگ شدم و مثل برادرمه،به چشم همسر ببینم.به نظرم باید گستره‌ی ارتباط‌هامون رو از هازمان زرتشتی بیرون ببریم.از کودکی دور ما یه دایره کشیدن و از جامعه جدا کردن.فقط همدیگه رو میشناسیم و روابطمون صمیمی‌تر از حدیه که بتونیم همدیگه رو به چشم همسر آینده ببینیم.

  16. چرا تشویق به ساده زیستی نمیشه.و یک دختر ۳۵ ساله زرتشتی ازدواج نکرده به علت شکست در دوران نامزدی اشو مهاجرت او خواستگاران میان سال مجرد ما پیش نمگذارن.؟و یا همسن و حتی کوجک تر. چشم و هم چشمی. پول و ماشن اخرین مدل شده ملاک!جامه کوچک زرتشتی چرا این فرهنگ سازب و تشویق و همسان گزینی ان لاین را انحام نمدهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30