لوگو امرداد

پاسداشت زنان و برگزاری جشن سپندارمزگان در دبی

روز بزرگداشت زنان، جشن سپندارمزگان، و پاسداشت جایگاه آنان در فرهنگ ایران، از سوی «انجمن شاهنامه‌خوانی بانوان» در دبی برگزار شد.
«انجمن شاهنامه‌خوانی بانوان» در دبی، روز 29 بهمن‌ماه سال جاری، سومین جشن سپندارمزگان را با باشندگی بانوان ایرانی و  دوست‌داران فرهنگ ایران در رستوران «آبشارِ» جمیرا برگزار كرد.
در این گردهمایی بر این نکته پافشاری شد که زمان آن فرارسیده است که بانوان ایرانی، با یادآوری این روز بزرگ برای خانواده و دوستان، جشن سپندارمزگان را پاس بدارند. بدین‌گونه فلسفه‌ی ژرفی که در نهاد آن است، دوباره زنده خواهد شد و دیگر نیازی نخواهیم داشت که برای بزرگداشت زنان و «روز عشق»، وامدار فرهنگ‌های دیگر باشیم.
در این جشن، نیایش «سپنته‌آرمئیتی» از «گات‌ها»(:سرودهای مینوی اشوزرتشت) هم‌آوا خوانده شد. سپس شربت گلاب و زعفران به بهانه‌ی همبستگی بانوان برای زنده‌داشت (:احیا) این روز، نوشیده شد.
بانوان در این همایش جامه‌ی سبز بر تن داشتند، زیرا سپنته‌آرمئیتی، ایزدبانو و یا فرشته‌ی نگاهبان زمین و آبادانی آن نیز هست.

یادآور می‌شود طراحی پوستر ویژه‌‌ی روز سپندارمزگان در انجمن شاهنامه‌خوانی، با همكاری افتخاری بانو المیرا نیكنام انجام شد. در این جشن و آیین، كارت‌های شادباش ویژه سپندارمزگان از سوی انجمن به مهمانان پیشکش شد.

1 3

2 2

3 3

4 2

5 1

8 2

9 2

10 1

1719

فرتورها رسیده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. زنده باشيد ای بانوان پيرو کيش پاکيزگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05