گزارش تصویری از

گرامیداشت روز اردیبهشت در آتشکده تهران

آیین اوستاخوانی نخستین روز اردیبهشت سال 1404 از سوی گروه انجمنی مدیریت آدریان تهران (انجمن موبدان- انجمن زرتشتیان تهران) برگزار شد.

در خجسته روز اردیبهشت از ماه فروردین 3763 گاه‌شماری زرتشتی به‌روز یکشنبه سوم فروردین 1404 خورشیدی، همکیشان از ساعت 9 بامداد با اوستاخوانی موبدان کورش بلندی و فرزین یزشنی همراه و همازور شدند.

اردیبهشت روز، نام سومین روز ماه در گاه‌شماری زرتشتی است که به نام امشاسپند اردیبهشت خوانده شده است. اردیبهشت (اَشَ وَهیشتَ) نماد بهترین پرهیزگاری و راستی و درستی از فروزه‌های اهورامزدا است. اردیبهشت را به گیتی نگهبان آتش است.

از راست موبدان: کورش بلندی و فرزین یزشنی

موبد بمان مهربانی

از راست موبد مهراب وحیدی

فرتور از همایون مهرزاد است.

2393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *