گزارش تصویری از

برگزاری جشن مهرگان در کرمان

آیین جشن ملی و باستانی مهرگان با باشندگی همکیشان و استاندار و رییس میراث فرهنگی و گروهی از غیرهمکیش در باغچه بداغ‌آباد کرمان برگزار شد.

این جشن از ساعت 17:30 پنجشنبه دهم مهرماه 1404، با جَشَن‌خوانی موبدان فرهنگ فلاحتی ویشتاسب موبدشاهی و موبدیار مهرزاد کاویانی آغاز شد. در ورود به تالار نونهالان آریسا کیومرثی، ویانا خداداد کوچکی، آترینا شهروان و رژینا همایی با آیینه و گلاب و شکلات به باشندگان خوش‌آمد گفتند. پس‌از جشن‌خوانی روژان کاویانی و پیوند شهریاری سروده‌هایی از گاتها خواندند. سپس نونهالان با رژه نمادهایی از مهرگان را با شمع سر سفره گذاشتند. مجری برنامه کمند کاویانی بود که با خواندن سروده‌هایی بر گرمی مراسم افزود. سپس سیروس نیکبخش فرنشین انجمن زرتشتیان کرمان با شادباش جشن مهرگان به باشندگان خوش آمد گفت. کمند کاویانی پیام شادباش دکتر بهشید برخوردار، نماینده زرتشتیان در مجلس را خواند. سپس گروه موسیقی مانترسفند به سرپرستی آریابرزن غیبی هم‌نوازی زیبایی با همکاری آیدا و آریان باوفا، بیژن کشاورزیان، آرتیمیس کاویانی و مهرشاد پیلتن اجرا کرد. سخنرانی دکتر محمدعلی گلاب‌زاده رییس مرکز کرمانشناسی و پژوهشگر درباره مهرگان دلنشین بود. سپس استاندار کرمان دکتر محمدعلی طالبی با شادباش جشن مهرگان و سپاسداری از انجمن بر تداوم این جشن در کرمان گفت. گروه شاهنامه‌خوانی بهدینان به سرپرستی میترا خسروی داستان زال و رودابه را به شیوایی اجرا کردند. سپس موبدیار مهرزاد کاویانی درمورد جشن مهرگان در اوستا و گاهان سخنان گفت. در ادامه آرمیتا فرهمند با گروه زیبایشان مهرگان و سفره آن را به زبان دَری برای باشندگان خواندند. سپس دکتر مرتضی نیک‌رو با سیروس نیک‌بخش از دست‌اندرکاران گردشگری و میرات با دادن لوح سپاسداری کردند. این افراد دکتر آرشین بختیاری پریا پارسیا و مهرنوش کاویانی هستند. در پایان با آش از باشندگان پذیرایی شد.

در زیر عکس‌ها را می‌بینید:

فرتورها از مهنوش فرهمند است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *