لوگو امرداد
چاپ کتاب دینی به نامگانه درگذشتگان

امکان مشارکت گروهی در دهش فرهنگی

95C25650این روزهای دشوار با گسترش بیماری کرونا که برگزاری آیین‌های یادبود درگذشتگان ممکن نیست و از سوی دیگر هزینه‌های تامین لوازم آموزشی و چاپ کتاب‌های دینی افزایش  یافته، این امکان فراهم شده است تا همکیشان، به نامگانه درگذشتگان خود، در چاپ کتاب‌های درسی دینی و دیگر لوازم آموزشی، همراه و هم‌بهره شوند.
پیرو فراخوان پیشین نهادهای خیریه‌ی زرتشتی چاپ کتاب‌های درسی برای همیاری و همکاری همکیشان در تامین هزینه‌های کتاب‌ها و لوازم آموزشی دینی، پیشنهادهایی برای مشارکت گروهی همکیشان برای این دهش فرهنگی مطرح شد که نشان از علاقه‌مندی بسیار به این حرکت فرهنگی مثبت و موثر است.
در این حرکت فرهنگی، همکیشان می‌توانند مبلغ مورد نظر را که برای آیین یادبود (مانند سی روزه، سال و پرسه) در نظر گرفته‌‌اند را در اختیار پردیس فرهنگ و هنر یگانگی بگذارند تا به نامگانه درگذشتگانشان صرف چاپ و تامین کتاب‌های دینی و لوازم آموزشی ویژه دانش‌آموزان زرتشتی سراسر کشور شود و نام درگذشتگان با چاپ در آغاز کتاب یا بر روی هر محصول آموزشی دیگر، ماندگار شود.
• محل هزینه‌کرد دهش‌های فرهنگی در این طرح، به شرح زیر است:
• چاپ کتاب‌های درسی دینی زرتشتی از پایه نخست تا پایه هشتم
• چاپ کتاب اوستا ویژه دانش‌آموزان از پایه هفتم به بعد
• تهیه و توزیع سدره و کشتی ویژه دانش‌آموزان پایه پنجم
• تهیه و توزیع کلاه سفید ویژه پسران و شال سفید ویژه دختران پایه نخست دبستان برای نیایش‌های روزانه
• تولید و انتشار سی دی ترانه‌های دینی ویژه کودکان با نام آوای دین بهی ۱ و آوای دین بهی ۲
• تولید و انتشار فیلم آموزشی روش کشتی نو کردن و نیایش روزانه ویژه دانش‌آموزان پایه پنجم دبستان
همچنین پروژه‌های آموزشی نوآورانه‌ دیگری در حال انجام است که نیازمند پشتیبانی مالی همکیشان است. مانند تولید بازی‌های کودکانه برای آموزش خط دین دبیره، آموزش مجازی و از راه دور کتاب‌های درسی، تولید فیلم‌های آموزشی و غیره.
امکانی که اکنون فراهم شده این است که همکیشان می‌توانند با مبالغ گوناگون در تامین هزینه‌های هر کدام از موارد آموزشی بالا مشارکت کنند. برای نمونه ممکن است هزینه‌های چاپ کتاب دینی یک پایه با همراهی چهار یا پنج خانواده تامین شود. نام همه دهشمندانی که در این دهش همیاری کرده‌اند و نام روانشادانی که به نامگانه آنان، این دهش انجام شده است، در آغاز کتاب، بر روی جلد سی دی، یا به پیوست سدره و کشتی توزیع‌شده میان دانش‌آموزان، آورده خواهد شد.
برای همراهی در این کار نیک‌اندیشانه و دهش فرهنگی می‌توانید با نهادهای متولی چاپ و توزیع کتاب‌های درسی دینی تماس بگیرید:
پردیس فرهنگ و هنر یگانگی (مسئول اجرایی: بیژن نوشیروانی به شماره 09121222696)
گروه نگارش کتاب‌های آموزشی اوستا (مسئول اجرایی: موبدیار دکتر راشین جهانگیری به شماره 09124056430)

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. ایکاش به جای چاپ اینهمه کتاب فکری به حال کتابهایی کا از سال گذشته مانده میکردید. هر سال صدها کتاب دینی که هزینه بسیاری برای آنها شده دور ریخته میشود. باید چاره ای اندیشید که اینهمه کاغذ دور ریخته نشود

    1. بکاربردن کتاب الکترونیکی و فایل الکترونیکی کتابها نیز میتواند سودمند باشد.

  2. درود. بهتر است با این اوضاع که کرونا وجود دارد برای کمک به نیازمندان زرتشتی پول جمع آوری کنید نه برای چاپ کتاب دینی. کمی دقیق تر اندیشه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30