لوگو امرداد
در جزیره‌ی کیش

سگی که لاک‌پشت را از مرگ نجات داد

lakposhtلاک‌پشت پوزه عقابی در آستانه‌ی مرگ، با هیاهوی یک سگ در سواحل مرجانی جزیره‌ی کیش، نجات یافت.
به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، لاک‌پشت پوزه عقابی، که از گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض است، به صورت برعکس در ساحل کیش واژگون شده بوده، با واق‌واق‌های پی‌درپی سگی بنام «آلفا» از مرگ نجات یافت .
آلفا نام سگی است که با هیاهوی  پی‌درپی، صاحب خود را از بودن جانوری در ساحل آگاه کرد. هنگامی که صاحب سگ به لاک پشت رسید او را زنده یافت و با قرار دادن لاک پشت به گونه‌ی طبیعی به او زندگی دوباره بخشید.
اگر لاکِ لاک‌پشت‌ها روی زمین قرار گیرد و آنان به پشت بیفتند، دیگر توان برگشتن به حالت عادی را ندارند و پس از مدتی از بین می‌روند.
این لاک‌پشت که از نوع پوزه عقابی و در خطر انقراض است با تلاش این سگ به زندگی بازگشت .
سالانه لاک‌پشت‌های پوزه عقابی برای تخم‌گذاری به سواحل کیش می‌آیند. یکی از جاذبه‌های زیستی در کیش تخم‌گذاری این گونه‌ی جانوری است. لاک‌پشت پوزه‌عقابی یا منقارعقابی، گونه‌ای لاک‌پشت دریایی از تیره باخه‌ایان است. با اینکه این لاک‌پشت‌ها بخشی از زندگی‌شان را در آب‌های آزاد می‌گذرانند، زمان بیشتری را در آب‌سنگ‌های مرجانی سپری می‌کنند. اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت این گونه را در معرض انقراض طبقه‌بندی کرده و سبب اصلی این موضوع، شکار به دست انسان‌ها است.
لاک‌پشت پوزه‌عقابی در خلیج فارس هم یافت می‌شود. از جزیره‌های زیستگاه این گونه در ایران می‌توان به جزایر «نخیلو» و «ام‌الکرم» در استان بوشهر و جزایر قشم، کیش، شیدور، هندورابی، هنگام و هرمز در استان هرمزگان اشاره کرد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. کاش برخی از انسانها وفا و شعور مهربانی را در خود بمانند سگها در بزنگاهای زندگی فراموش نکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01