لوگو امرداد

میدان حسن‌آباد تهران بازسازی می‌شود

hasanabadبا تهیه طرح نهایی مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن‌آباد که از سوی دانشگاه تهران در حال بررسی است؛ فاز عملیاتی به زودی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و میراث‌فرهنگی آغاز خواهد شد.
روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه 11، علی اصغر طاهری، شهردار منطقه 11 تهران با اشاره به بنای قدیمی میدان حسن‌آباد که سال گذشته آتش گرفت و بخش‌های زیادی از آن آسیب جدی دیده است، از تعمیر و بازگشایی مجدد این میدان با کاربری‌های جدید فرهنگی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی با اعلام این خبر افزود: «طراحی مرمت میدان حسن‌آباد که با تشکیل کار گروه تخصصی توسط دانشگاه تهران در حال انجام است؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه به تعویق افتاد اما به دستور این کارگروه آواربرداری انجام، دیوارهای اضافه‌ تراشیده شده، دیوارهای اصلی نمایان و سازه‌های فلزی آن نیز آماده شده است».
طاهری ادامه داد: «پروژه مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن‌آباد از مهم‌ترین و ارزشمندترین پروژه‌های مرمتی در سطح کشور است که با مشارکت سازمان‌های تخصصی شامل دانشگاه تهران، سازمان میراث‌فرهنگی و سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۱۱ انجام خواهد شد».
وی یادآوری کرد: «در این طرح که با روش‌های کاربردی جدید به اجرا در می‌آید، ضمن حفظ اصالت تاریخی میدان حسن‌آباد، دیوارهای قدیمی حفظ و احیا خواهند شد».
به گفته‌ی وی، تمام اتاق‌ها و رواق‌ها نیز که با یک‌دیگر پیوند دارند، با حفظ بنا به‌سازی و مرمت می‌شوند.
شهردار ناحیه یک منطقه 11 تهران بازگو کرد که هشت باب مغازه بر میدان و 35 تا 40 مغازه داخل میدان، با کاربری امور فرهنگی و سنتی، ایجاد خواهند شد.
وی با پافشاری بر اینکه پس از تهیه طرح و نقشه در مدت 24 ساعت مجوز تعمیر و بهسازی صادر خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: «شیوه مرمت میدان حسن‌آباد الگوی مناسبی برای بازسازی ساختمان‌های قدیمی پایتخت شود».
به گفته‌ی طاهری 70 طرح برای مرمت میدان حسن‌آباد گردآوری شد که از میان آن‌ها 9 طرح از سوی دانشگاه تهران پذیرفته شده است و هم‌اکنون کارگروه تخصصی این دانشگاه در حال بررسی طرح نهایی است.
میدان حسن‌آباد با بیش از 90 سال دیرینگی و 1300 متر مربع مساحت، شامگاه چهارشنبه 26 تیر ماه 1398 خورشیدی دچار آتش‌سوزی شد که در این حادثه 1170 متر مربع در آتش سوخت.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09