لوگو امرداد
فصل‌نامه از مرکز زرتشتیان کالیفرنیا

چهره‌نما با عنوان زمانی که آینده فرو می‌ریزد؛ چاپ شد

چهره نماشماره‌ی 194 فصل‌نامه‌ی چهره‌نما، نشریه‌‌ای از مرکز زرتشتیان کالیفرنیا، با عنوان «زمانی که آینده فرو می‌ریزد» تابستان 1399 منتشر شد.
نشریه‌ی مرکز زرتشتیان کالیفرنیا، سال سی‌وهشتم را پشت سر می‌گذارد. چهره‌نما نشریه‌ای است دینی، اجنماعی، تاریخی، ادبی و فرهنگی که به هیچ دسته و گروه سیاسی بستگی ندارد.

سخن گروه زنهارداران مرکز زرتشتیان کالیفرنیا را پیرامون آمدن کرونا ویروس و خو گرفتن به شرایط جدید در رویه‌ی نخست چهره‌نما می‌خوانید. فرازهای برجسته‌ی بینش اشوزرتشت نیز بر رویه‌ی نخست آغازگر شماره‌ی 194 نشریه‌ی چهره‌نما است.

جمشید جمشیدی در سخن نخست شماره‌ی 194 نوشته است: موفقیت برای نسل کنونی به ارزشمندترین و مهمترین دستاورد تبدیل شده و هر کسی در حوزه‌هایی که برایش مهم است به دنبال کسب موفقیت گشته و گمان می‌کند فقط با «موفق شدن» می‌تواند توانمندی خود را ثابت کند؛ اما اگر موفقیت مهمترین خواسته و مطلوب بشر امروزی است، پس چیزی‌ که مهم‌تر از موفقیت است، باید ارزشش بسیار فراتر از حد تصور باشد! اما این مهم‌تر از موفقیت چه می‌تواند باشد؟ جمشیدی، حسرت فرصت‌های از دست رفته را مهمتر از موفقیت به دست آمده می‌داند. …

در ادامه بخش‌های زیر را می‌خوانید:

در نبندیم به روی سخن زنده تقدیر که از پشت چپرهای صدا می‌شنویم، چکامه از فریدون مشیری در رویه‌ی 3 این نشریه آمده است.

«زمانی که آینده فرو می‌ریزد» عنوان نوشته‌ای است به قلم رادمان خورشیدیان، که در رویه‌ی 4 این شماره از نشریه‌ی چهره‌نما می‌خوانید. نویسنده در این نوشتار برآن است، از فرصتی که شیوع کرونا ایجاد کرده برای گفت‌وگو درباره‌ی مساله‌ای حیاتی‌تر بهره بگیرد و آن مفهوم «آینده» است. رادمان خورشیدیان، دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد آینده‌‌پژوهی اجتماعی، از آینده نه به معنی نقطه‌ای در زمان پیش رو که به معنی تصویری که همین اکنون از زمان در ذهن ما وجود دارد، یاد کرده و به آینده‌ای که قرار است کرونا به ارمغان بیاورد پرداخته است.

_ نوشته‌ی موبد پدرام سروش‌پور با عنوان اشوزرتشت نخستین پیام‌آور صلح و آشتی، جستاری است که خواننده را با آموزه‌های اشوزرتشت آشنا می‌کند. در بخش نخست این نوشتار، بن‌پایه‌های برقراری صلح برپایه‌ی یکی از کهن‌ترین ادیان یکتاپرستی دنیا و آموزه‌های اشوزرتشت در گاهان بررسی و ارزیابی می‌شود. شناخت این بن‌پایه‌ها، گفت‌وگو و هم‌اندیشی پیرامون آنها می‌تواند راه رسیدن به منشور صلح در جهان شود. …

_ چرا باید به زبان پارسی ارج بنهیم؟ عنوان نوشته‌ای به قلم دکتر پرویز کوپایی است. این پژوهشگر می‌نویسد: این موضوعی است که پارسی‌زبانان جهان باید به آن پاسخ بدهند. پارسی‌زبانان چه کسانی هستند؟ آنها کسانی هستند، بازمانده‌ی ایران پهناور زمان ساسانیان و سرزمینی که از رود هند در خاور و دریای مدیترانه در باختر و کوه‌های اورال در شمال و دریای یمن در جنوب گسترده بود. دکتر کوپایی با طرح این پرسش که چرا می‌گوییم فارسی نمی‌گوییم پارسی؟ جستار را ادامه می‌دهد. …

_ دکتر شروین وکیلی، استاد دانشگاه تهران به مفهوم دروغ در ایران باستان پرداخته است. در بخش نخست نوشتار سیر تحول مفهوم دروغ در ایران عصر هخامنشی و چگونگی چفت و بست شدن آن با ساختارهای سیاسی بررسی می‌شود. …

_ سوسن کیانی در گپ خودمانی، از سال جدید که با دلهره‌ی کابوس بیماری کرونا آغاز کردیم و از آینده‌ا‌ی که در جهان پس از کرونا باقی خواهد ماند، نوشته است.

_ دیوشناسی مزدیسنایی: گستره و پایایی آن در کیهان ایرانی و چند نکته عنوان، نوشتار به قلم دکتر اکبر جمالی است که در رویه‌ی 14 شماره‌ی فصل تابستان نشریه‌ی چهره نما می‌خوانید. در این جستار نویسنده از دیوشناسی به عنوان یکی از شاخه‌های مهم خداشناسی و متافیزیک نام برده و به پرسشی بنیادین که بدی چیست و آیا بدی وجود دارد؟ پرداخته است.

_ در بخش نودادها، گروه مدیران مرکز زرتشتیان کالفرنیا با رایزنی گروه همیاری و در راستای کمک به همکیشان برای گذر از این دوران سخت مواردی را پیشنهاد کرده است. آگهی، نیازمندی‌ها، اوستاخوانی و نام نیک‌اندیشان دهشمند را نیز در این بخش می‌خوانید.

فصل‌نامه‌ی چهره‌نما در دو بخش فارسی و انگلیسی به چاپ می‌رسد. هر یک از بخش‌ها دربر گیرنده‌‌ی 19 رویه است.

فایل پی دی اف شماره‌ی 194 فصل‌نامه چهره‌نما در دسترس خوانندگان قرار گرفته است..

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06