لوگو امرداد

کمک‌هزینه‌ برای دیجیتال‌سازی نسخه‌های دست‌نویس زرتشتی

WhatsApp Image 2020 06 20 at 20.19.57کمک‌هزینه‌ به پروژه‌های نگهداری و دیجیتال‌سازی نسخه‌های دست‌نویس دینی-فرهنگی زرتشتی پرداخت می‌شود. برای ارسال درخواست تا 29 شهریورماه 1399 (30 سپتامبر 2020) زمان است.

گروه زبانشناسی تجربی دانشکده «زبانشناسی، فرهنگ و هنر» دانشگاه گوته در فرانکفورت-ماین آلمان، به کسانی که پروژه‌ای در زمینه‌ی دیجیتال‌سازی نسخه‌های خطی دست‌نویس‌های دینی–فرهنگی زرتشتی در ایران داشته باشند، کمک هزینه‌ برای اجرای پروژه‌ها پرداخت خواهد کرد.
تصمیم به پرداخت این کمک هزینه پژوهشی و میزان آن برپایه‌ی ارزیابی پروپوزال‌های ارسالی خواهد بود. حداکثر زمان برای پایان پروژه‌، شش‌ماه و مبلغ کمک هزینه از چند صد دلار تا سقف 2000 دلار می باشد. ترجیح دانشگاه فرانکفورت ارائه کمک هزینه کمتر به شمار بیشتری از پژوهشگران است.
این دانشگاه همچنین در آینده در حد توان خود در زمینه‌ی چاپ و انتشار نتایج کار پروژه‌هایی که با کمک‌هزینه‌های این دانشگاه انجام شده‌اند (در قالب نوشتار، کتاب و یا شیوه های دیگر)، پژوهشگران را یاری‌رسان خواهد بود.

کمک‌هزینه برای دیجیتال‌سازی (عکس‌برداری-اسکن) از دست‌نویس‌هایی خواهد بود که شرایط زیر را دارا باشند:

– دست‌نویس در بردارنده‌ی نوشتارهای دینی و فرهنگی زرتشتی باشند (اوستا، پهلوی، سد در نثر، روایت ها و …).
– دست‌نویس نسخه‌ی خطی باشد (نوشته شده با مرکب ) و چاپ سنگی نباشد.
– دیرینگی دست‌نویس به دوران تاریخی پیش از سده‌ی 20 میلادی مربوط باشد.
– تصویربرداری از آن دست‌نویس تاکنون انجام نشده باشد و در مجموعه‌های دیگر چاپ یا منتشر نشده باشد.
– اجازه‌ی کتبی تصویربرداری و انتشار تصاویر آن دستنویس از صاحب کنونی آن به همراه پروپوزال ارسال شود یا قابل تهیه باشد.
– دست‌نویس از دیدگاه فرهنگی و تاریخی ارزشمند و یکتا بوده و نیاز به دیجیتال‌سازی آن به خوبی در پروپوزال بیان شود.

همه‌ی کسانی که یا مالک نسخه دست‌نویسی از متون دینی – فرهنگی زرتشتی بوده و یا به گونه‌ی قانونی می‌توانند با داشتن اجازه‌ی کتبی از مالک دست‌نویس در زمینه‌ی تهیه‌ی نسخه‌‌ی دیجیتال از آن دست‌نویس پروژه‌ای را تعریف کنند، می‌توانند پروپوزال خود را برای دریافت این کمک‌هزینه پژوژه‌ای ارسال کنند.

توضیحات تکمیلی:

– پروپوزال‌های ارسالی باید به زبان انگلیسی و یا آلمانی تدوین شود.

– در راستای ارزیابی و دسته‌بندی پروپوزال‌های دریافتی، فرمتی در قالب نرم‌افزار Word مایکروساف (Application_Zoroastrian Manuscipts ) فراهم شده است. بایسته است بر مبنای طرح پژوهشی تهیه شده، تکمیل و به همراه دیگر مدارک ارسال شود.

– پروپوزال باید توصیفی از دستنویس مورد نظر (شرح کوتاهی از نوشتارها، تعداد صفحات، قدمت، کلفون و در صورت امکان تصاویری ازچند برگه نمونه) و همچنین اهداف پروژه و هر گونه توضیحات لازم (برنامه‌ی زمانبندی، میزان برآورد بودجه لازم برای انجام آن پروژه به دلار و ..) را در برداشته باشد.

– درصورت نیاز به هر گونه هماهنگی و راهنمایی در زمینه ارزیابی ارزشمندی و قدمت نسخه دست‌نویس پیش از ارسال پروپوزال، می توان به گونه مستقیم با پست الکترونیکی خانم پروفسور دکتر غلامی در ارتباط بود.

از درخواست‌کنندگان واجد شرایط دریافت این کمک‌هزینه پژوهشی دعوت می‌شود که تا تاریخ 29 شهریور 1399(30 سپتامبر – 2020) پروپوزال‌های خود را به همراه رزومه (Curriculum Vitae) به نشانی پست الکترونیکی پروفسور دکتر سالومه غلامی ([email protected]) ارسال کنند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-24