لوگو امرداد

کمک هزینه پژوهشی پاسداشت گویش دری زرتشتیان ایران

index 2

کمک هزینه‌ی پژوهشی در راستای پاسداشت گویش دری زرتشتیان ایران به دانشجویان نوآور در این زمینه پرداخت می‌شود.

گروه زبانشناسی تجربی دانشکده «زبانشناسی، فرهنگ و هنر» دانشگاه گوته در فرانکفورت-ماین آلمان، به دانشجویان نوآوری که در راستای نگهداری و مستندسازی گویش دری زرتشتیان در ایران فعالیت می‌کنند، کمک هزینه‌های پژوهشی پرداخت می‌کند.

تصمیم به پرداخت این کمک هزینه پژوهشی و میزان آن بر مبنای ارزیابی پروپوزال‌های ارسالی خواهد بود. حداکثر زمان برای پایان پروژه یک سال و مبلغ کمک هزینه از چند صد دلار تا سقف 5000 دلار است.
ترجیح دانشگاه فرانکفورت ارائه‌ی کمک هزینه‌ی کمتر به شمار بیشتری از پژوهشگران است. هزینه‌های مورد قبول شامل هدیه برای گویش‌وران، داشتن دستیار پژوهشی، سفرهای لازم، اقامت و تجهیزات مستندنگاری زبان خواهد بود که برپایه‌ی رای کمیته‌ی داوری دانشگاه فرانکفورت آلمان به یک یا چند پژوهشگر برگزیده در چارچوب قوانین کمک هزینه‌های پژوهشی این دانشگاه پرداخت خواهد شد.
این دانشگاه همچنین در آینده در حد توان خود در زمینه‌ی چاپ و انتشار نتایج کار پروژه‌هایی که با کمک هزینه‌های این دانشگاه انجام شده‌اند (در قالب کتاب مجموعه نوشتار و یا شیوه‌های دیگر)، پژوهشگران را یاری‌رسان خواهد بود.

کسانی می‌توانند برای دریافت این هزینه پژوهشی پروپوزال خود را ارسال کنند که ویژگی‌های زیر را دارا باشند:
– به گونه‌ی رسمی دانشجوی دکترا در یکی از دانشگاه‌های ایران باشند (رشته‌‎های فرهنگ و زبان‌های باستانی، زبان‌شناسی و یا رشته‌های علوم انسانی مشابه)
توضیح:
پروپوزال‌های دانشجویان دکترای درحال تحصیل در دیگر رشته‌های دانشگاهی، درصورت اثبات توانمندی خود در انجام چنین پروژه‌ای و یا داشتن پیشینه‌ی در پیوند با رزومه‌ی ارسالی (Curriculum Vitae) امکان شرکت در این ارزیابی را دارا خواهد بود.

– زبان مادری درخواست‌کننده این کمک هزینه باید دری زرتشتی باشد و یا پژوهشگر بتواند برنامه‌ی خود برای کار کردن با همکاری که این زبان مادری را دارد، به خوبی روشنگری کند.

– آشنایی درخواست‌کننده‌ با نرم افزارهای مستندسازی گویش‌ها (ELAN و FLEX) بایسته است.

توضیحات تکمیلی:
– پروپوزال‌های ارسالی باید به زبان انگلیسی و یا آلمانی تدوین شود.

– در راستای ارزیابی و دسته‌بندی پروپوزال‌های دریافتی فرمتی در قالب نرم افزار Word مایکروساف (Application_Zoroastrian Dari ) تهیه شده است. بایسته است بر مبنای طرح پژوهشی تهیه شده، تکمیل و به همراه دیگر مدارک ارسال شود.

– پروپوزال باید اهداف پروژه و هر گونه توضیحات لازم (برنامه‌ی زمانبندی، میزان برآورد بودجه لازم برای انجام آن پروژه به دلار و ..) را در برداشته باشد.

از درخواست‌کنندگان واجد شرایط دریافت این کمک هزینه‌ی پژوهشی دعوت می‌شود که تا تاریخ 9 امردادماه 1399 خورشیدی (30 ژوئیه – 2020 ) پروپوزال‌های خود را به همراه رزومه (Curriculum Vitae) به نشانی پست الکترونیکی پروفسور دکتر سالومه غلامی ([email protected]) ارسال کنند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-26