لوگو امرداد
به شوند فراگیری بیماری کووید-19

اعلام لغو هشتمین دوره‌ی پیکارهای قهرمانی بدمینتون زرتشتیان ایران

فرتور کوچکشبنم پوردهی، فرنشین کمیسیون ورزش انجمن زرتشتیان شیراز، به گونه‌ی رسمی از لغو هشتمین دوره‌ی پیکارهای قهرمانی بدمینتون زرتشتیان سراسر کشور خبر داد.
در حالی که بر پایه‌ی آگاهی‌رسانی پیشین قرار بر این بود که هشتمین دوره‌ی پیکارهای بدمینتون قهرمانی زرتشتیان سراسر کشور از تاریخ 28 تا 31 امردادماه سال 1399 خورشیدی همچون دوره‌های پیشین به میزبانی انجمن زرتشتیان شیراز برگزار شود، شبنم پوردهی فرنشین کمیسیون ورزش این انجمن در گفت‌وگو با خبرنگاران تارنماهای زرتشتی به گونه‌ای رسمی از لغو هشتمین دوره‌ی این پیکارها خبر داد.
پوردهی شیوع بیماری کووید-19 را سبب‌ساز اصلی این تصمیم‌گیری برشمرد و گفت: «از آغاز همه‌گیری بیماری کووید-19، طی چند ماه گذشته روزنه‌ی امیدی برای کنترل بیماری و فراهم شدن شرایط جهت برگزاری دوره‌ی هشتم وجود داشت، اما هر چه روزها و هفته‌ها و ماه‌ها سپری شد، شوربختانه نه تنها شاهد بهبود شرایط نبودیم، بلکه بیشتر به تصمیم سخت و ناخوشایند لغو پیکارها نزدیک شدیم تا سرانجام با برگزاری جلسه‌ی تصمیم‌گیری با بررسی تمامی جوانب، تصمیم به لغو پیکارهای دوره‌ی هشتم گرفتیم، تصمیمی که با تایید انجمن زرتشتیان شیراز امروز به گونه‌ی رسمی اعلام می شود».
فرنشین کمیسیون ورزش انجمن زرتشتیان شیراز در ادامه افزود: «به سبب آنکه پیکارهای قهرمانی بدمینتون زرتشتیان ایران از همان دوره‌ی نخست تاکنون با هدف و اندیشه‌ی برگزاری تخصصی این رشته، پیوسته با در نظر گرفتن استانداردها و آخرین قوانین و مقررات فدراسیون جهانی بدمینتون برنامه‌ریزی شده است، در راستای برگزاری یا لغو دوره‌ی هشتم این پیکارها، نظر فدراسیون جهانی بدمینتون را نیز با ارسال نامه جویا شدیم تا در صورت امکان ضمن راهنمایی، در صورت موافقت با برگزاری، پروتکل بهداشتی مدنظر خود را جهت اجرا در این پیکارها در اختیارمان قرار دهند».
دبیر کل فدراسیون جهانی بدمینتون در پاسخ به نامه‌ی فرنشین کمیسیون ورزش گفته است: «پاسخ به پرسش شما در مورد پیکارها بسیار دشوار است، زیرا ارزیابی ریسک برگزاری به شرایط محلی بستگی دارد. همه کشورها و هر منطقه در جهان در مراحل مختلف بیماری همه‌گیر COVID-19 قرار دارند، بنابراین برای چنین مسابقات ملی، بهترین راه حل برای شما این است که با مقامات بهداشت محلی خود ارتباط برقرار کنید. فدراسیون جهانی بدمینتون در حال تهیه دستورالعمل‌هایی برای مسابقات بین‌المللی سطح بالاتر و چگونگی تنظیم دستورالعمل‌های عمومی برای اجرای امنیت این مسابقات بین‌المللی می‌باشد. اما این امر به تلاش‌های زیاد و سرمایه‌گذاری چشمگیر نیاز دارد تا محیط ایمن کافی در اطراف تورنمنت ها ایجاد شود».
Thomas Lund در پایان نامه‌اش پیش‌بینی شرایط فعلی را دشوار دانسته و افزوده است: «بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما ارائه دهیم این است که شما را به مقامات بهداشتی ملی ارجاع دهیم تا در مورد قابلیت تکمیل مسابقات در ماه آگوست راهنمایی‌های لازم را انجام دهند، به وضوح عدم اطمینان زیادی درباره اوضاع وجود دارد که ممکن است این بدان معنی باشد که چنین مسابقاتی ممکن است در مقطعی لغو شود».
وی در انتهای پیام خود برای برگزارکنندگان پیکارهای قهرمانی بدمینتون زرتشتیان ایران در سال‌های آتی آرزوی موفقیت کرده است.
شبنم پوردهی در پاسخ به این پرسش که لغو این پیکارها به معنای عقب افتادن یکساله‌ی پیکارها و برگزاری آن در تابستان 1400 خواهد بود یا خیر، گفت : «پس از بررسی تمامی جوانب، به دلایل مختلف تصمیم بر این شد که پیکارهای این دوره لغو و دوره‌ی آتی نیز در زمان پیش‌بینی شده‌، در تابستان دو سال آتی یعنی تابستان 1401 برگزار شود. نخست اینکه باشگاه اردشیر همتی کرمان در سال‌هایی که جام بدمینتون برگزار نمی‌شود، در همان محدوده‌ی زمانی جام اشا را برگزار می‌کند و طبق همین روال، سال 1400 جام اشا می‌بایست برگزار شود و پیوسته همکاری و هماهنگی فی ما بین ما و آن باشگاه وجود داشته است، از سوی دیگر بازیکنان بدمینتون با وضعیت کنونی این بیماری، ماه‌ها از تمرینات مستمر و جدی دور بوده‌اند و مشخص هم نیست چه زمانی شرایط به روال عادی خود بازخواهد گشت، به همین سبب با برگزاری پیکارها در همان سال 1401، زمان بیشتری برای بازگشت بازیکنان به شرایط مطلوب و بالا رفتن آمادگی آنها جهت برگزاری جام در سطح کیفی ایده‌آل فراهم خواهد شد».
وی در پایان سخنانش گفت: «در تلاش هستیم همزمان با آیین گشایش و پایانی دوره‌ی لغو شده‌ی‌ هشتم، نماهنگی را آماده کنیم تا به طور رسمی آغاز و پایان دوره‌ی 8 را در اندیشه‌هایمان ثبت کنیم».
وی در پایان سخنانش به خبرنگار امرداد گفت: «نوروز 99 با درگذشت افلاتون سهرابی فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز آغاز شد، بزرگمردی که در تمامی زمینه‌ها پشتیبان و همراه جوانان و برنامه‌هایشان بود. افلاتون سهرابی در قلب‌های ما شیرازی ها تا ابد باقی خواهد ماند و خویشکاری خود می‌دانیم تا می‌توانیم تلاش کنیم راه ایشان را ادامه دهیم، راهی که همازوری، همدلی و عشق به هازمان زرتشتی و ایران و ایرانی جاده‌اش بوده و هست».

نامه دبیرکل فدراسیون جهانی بدمینتون به شبنم پوردهی

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06