لوگو امرداد

راهیابی نقاشی ستی‌ناز یزدان‌پناه به جشنواره بین‌المللی شهرهای میراث جهانی

اثر هنری ستی‌ناز یزدان‌پناه، نوجوان زرتشتی، به نخستین جشنواره بین‌المللی نقاشی شهرهای میراث جهانی بانسکای اسلواکی راه یافت.

آثار رسیده به مسابقه‌ی نقاشی شهر میراث جهانی یزد به داوری استادان دانشگاه گذاشته شد. با رای هیات‌داوران، نقاشی هنرمند نوجوان ستی‌ناز یزدان‌پناه، به عنوان اثر هنری ویژه، شایسته‌ی سپاسداری شناخته شد و یکی از ۹ اثر برگزیده‌ی مسابقه نقاشی شهر میراث جهانی یزد است که به مرحله‌ی بین‌المللی در شهر تاریخی بانسکای اسلواکی راه پیدا می‌کند.

نقاشی وی ترکیبی از کار با مدادرنگی و ماژیک است. این هنرمند با به تصویر کشیدن بافت تاریخی یزد، اقلیم، صنایع دستی و دیگر یادمان‌های ناملموس مانند سوغات شیرینی و منسوجات یزد (ترمه) و بانوی ایرانی در کنار سرو نمادی از سپندارمذ، دیدگاه خود را درباره‌ی فرهنگ و آیین شهر میراث جهانی یزد، با مردمان از دیگر سرزمین به اشتراک گذاشته است.

ستی‌ناز فرزند دلارام کی‌منش و دکتر خدابنده یزدان‌پناه اکنون در سال نهم دوره متوسطه اول مشغول به تحصیل است. وی افزون‌بر موفقیت در هنر، در سال ۱۳۹۶ خورشیدی نیز توانست رتبه‌ی برتر جشنواره‌ی پرسش مهر را در میان دانش‌آموزان مدارس یزد به‌دست آورد.

جشنواره بین‌المللی نقاشی شهرهای میراث جهانی (owhc) با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد. نقاشی‌های برگزیده برای رقابت با دیگر آثار شهر‌های میراث جهانی به شهر تاریخی بانسکای اسلوواکی فرستاده خواهد شد. داوران ۳ اثر هنری را به عنوان هنرمندان ویژه برگزیدند که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به رسم یادبود به این هنرمندان جوایزی پیشکش کرد. نفرات اول تا سوم به صورت مشارکتی مقام کسب کردند. همه‌ی ۹ اثر به مرحله‌ی بین‌المللی اسلواکی راه یافتند.

S45C 318071923240 0002

 

IMG 20200905 1733471

 

IMG 20200919 193432

فرتورها رسیده است

1842

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. با غرور و افتخار به عنوان یک ایرانی، برگزیده شدن نقاشی ستی ناز نازنین را به عنوان اثر ویژه برای راه یابی به مرحله بین المللی به او و دیگر نوجوانان افتخار آفرین میهنم و همه کسانی که نام ایران دلهایشان را پر از شور می سازد، شادباش و آفرین می گویم و برای وی پیروزی های بیشتر و درخشان تری را آرزو دارم.
    (کاش نقاشیت را هم در کنار این خبر می دیدم!)

  2. درود بر شما ستی ناز جان ، امید که هر کدام از ما نقشی در بهبود شرایط روزگار داشته باشیم و به راستی که هنر همواره در این راه نیکو جایگاهی دارد .

  3. شادباش بیکران ستی ناز عزیزم؛ موفقیت‌هات روز افزون

  4. آفرين دختر خوب …. ای کاش چند تا از نقاشی هایت را امردادنامه به اشتراک گذاشته بود … بانو ستیناز ، پيروزی و بهروزی ات را آرزومندم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06